Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع شرکت پارس سرام امروز تشکیل شد...

مجمع پارس سرام سودی برای تقسیم نداشت

بورس24 : مجمع پارس سرام امروز تشکیل شد و به دلیل زیان شرکت، سود تقسیم نکرد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، شرکت پارس سرام به عراق، افغانستان، لبنان، سوریه تاجیکستان، آذربایجان و روسیه صادرات دارد. 

مجمع اعلام کرد زمین قرچک این شرکت حدود ۴۰ میلیارد تومان ارزش دارد. شرکت برای فروش این زمین برنامه ای ندارد اما فروش هم می تواند جزو استراتژی های شرکت باشد.

تمهیداتی جهت خروج از زیان انباشته در 97.6.31 اندیشیده شده و این شرکت در سال ۹۷ از زیان انباشته خارج خواهد شد.

 این جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور 66.4 درصدی سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه محسن گنجی بازرس قانونی گزارش حسابرس را قرائت کرد و گفت: به نظر این موسسه صورت های مالی یاد شده، وضعیت مالی شرکت پارس سرام در تاریخ 31 شهریور ماه 96 و عملکرد مالی و جریان های نقدی آن از تمام جنبه های با اهمیت به نحو مطلوب نشان داده شده است.

وی ادامه داد: شرکت دارای تاخیر در ارسال اطلاعات به کدال بوده که این تاخیرات به اندازه 1 روز یا دو روز بوده که انتظار می رود همین تاخیر ها هم رفع شود.
در ادامه حسن شهرآبی رئیس مجمع در خصوص وضعیت فعلی شرکت پارس سرام گفت: شرکت پارس سرام با در صنعتی فعالیت می کند که با مشکل کمبود تقاضا رو به رو است، میزان ظرفیت تقاضای کاشی و سرامیک در سال و در خصوص این صنعت به اندازه 70 هزارتن بوده و این در حالی است که تولیدات کل این صنعت 240 هزارتن برآورد می شود.

وی در خصوص میزان صادرات این صنعت بیان داشت: از کل تولیدات این صنعت تنها 3 درصد از سهم بازار خود را به صادرات به چین اختصاص داده است و مابقی به دلیل مشکلات حمل باید در داخل و نهایتا کشورهای همسایه فروخته شود.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت پارس سرام به چه کشورهایی صادرات انجام می دهد، گفت: پارس سرام به کشورهایی همچون عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، تاجیکستان، آذربایجان و سوریه صادرات انجام می دهد.

وی تاکید کرد: پارس سرام اگر بتواند تولیدات و ظرفیت خود را افزایش دهد می تواند سهم بازار بقیه رقبا را بگیرد و موفق عمل کند اما این شرکت با مشکل نقدینگی رو به رو بوده و توانایی این کار را ندارد.

شهرابی در خصوص میزان تسهیلاتی که پارس سرام از بانک ها دارد بیان داشت: کل تسهیلاتی که شرکت پارس سرام دارد به اندازه 13 میلیارد تومان بوده که برای آن حدود 7.5 میلیارد تومان سپرده در بانک گذاشته در نتیجه عملا هزینه های مالی شرکت به سمت صفر میل می کند.

وی در پاسخ به سوال سهامداران در مورد وضعیت زمین قرچک گفت: این زمین کاربری تجاری دارد و ارزشی در حدود 40 میلیارد تومان دارد. فعلا برنامه ای برای فروش این زمین وجود ندارد و چنانچه بخواهیم این زمین را بفروشیم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت پارس سرام در سال مالی مورد گزارش توانست سودده شود و زیان حاصل به دلیل زیان انباشته است. با تمهیدات اندیشیده شده در 97.6.31 شرکت خواهد توانست زیان انباشته را نیز پوشش دهد و به سودآوری برسد. 

گفتنی است، در پایان نیز به علت زیان انباشته سودی بین سهام داران تقسیم نشد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24