Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع عادی به طور سالانه بانک سامان عصر امروز برگزار شد. جواد گوهر زاد مدیر نهاد نظارت و خسابرسی داخلی بانک در خصوص آخرین عملکرد و برنامه های بانک گفت: بر اساس سرمایه گذاری انجام شده در...

پایان مجمع بدون سود بانک سامان / یک مقام مسئول در بانک: سامان تل را راهی بازار می کنیم

بورس24 : جواد گوهر زاد مدیر نهاد نظارت و خسابرسی داخلی بانک در جمع صاحبان سهام این بانک در خصوص آخرین عملکرد و برنامه های بانک گفت: بر اساس سرمایه گذاری انجام شده در زمینه توسعه خدمات مبتنی بر تلفن همراه در راستای راه اندازی شرکت شبکه اپراتور مجازی MVNO در سال جاری اولین سیم کارت های این شرکت با نام تجاری سامان تل وارد بازار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، وی که گزارش هیات مدیره را قرائت می کرد ، ادامه داد: از دیگر اقدامات جدی بانک در سال جاری تاسیس هلدینگ سرمایه گذاری سامان برای ایجاد هم افزایی در شرکت هایی است، بانک در آن سهامدار است.

گوهر زاد افزود: مجوز بانک مرکزی مبنی بر افزایش سرمایه بانک از ٨٠٠ میلیارد تومان به ١٢٠٠ میلیارد تومان دریافت شده است.

وی در خصوص بانکداری شرکتی سامان هم گفت: توانستیم به نسبت سال ٩٤ حجم مطالبات را به میزان ١٧٣٤میلیارد ریال کاهش دهیم همچنین میزان عملیات ارزی بانک به مبلغ ٣٨٠٠ میلیون دلار عملیاتی شده است و ٣١٠٠ میلیارد ریال تسهیلات جدید ارائه شده و ٤٢٥٣میلیارد ریال انواع ضمانت نامه صادر شده است.

گوهر زاد به بانکداری بین الملل نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با حدود ٤٠ بانک خارجی روابط کارگزاری جدید ایجاد شده و ٢٢ حساب نزد ٢٢ بانک عملیاتی شده و در حال حاضر با ٣٠٠ بانک خارجی روابط کارگزاری داریم. همچنین بانک توانسته موفق به کسب سهم ١٠ درصدی بابت عملکرد عملیات ارزی در سال ٩٥ شده است و در خصوص نتیجه معاملات ارزی هم توانستیم درآمد کل ١٣٨٥ میلیارد ریالی را در سال ٩٥ کسب کنیم.

ولی ضرابیه رئیس هیئت مدیره بانک سامان در پاسخ به سوال سهامداران مبنی بر تعیین تکلیف کارمزد POS ها گفت: هنوز دستورالعمل رسمی در خصوص میزان کارمزد پرداختی ارائه نشده اما بر اساس شنیده ها احتمال اینکه تا ٢٠٠ هزار تومان تراکنش کارمزد با دارنده کارت و ٢٠٠ تا ٢ میلیون تومان با اصناف و بالای ٢ میلیون تومان کارمزد با بانک هاست وجود دارد، اما هنوز هیچ اطلاع رسمی ای اعلام نشده است.

وی در خصوص واگذاری دارایی ها بر اساس قانون رفع موانع تولید هم گفت: ایجاد هلدینگ مالی سامان در راستای همین امر بوده است و قاعدتا بازار کشش واگذاری حجم بالای سرمایه گذاری های بانک ها را ندارد اما نسبت سرمایه گذاری های بانک تقریبا رعایت شده و در خصوص املاک مازاد هم در تلاش برای واگذاری هستیم.

ضرابیه در خصوص وضعیت بازار ارزی بانک هم گفت: حدود ٥ سال است که ٣٠٠ میلیون دلار طلبکار هستیم، از بانک مرکزی وحدود ١١٠ میلیون دلار تاکنون موقعیت باز داریم.

گفتنی است، مجمع در پایان با توجه به زیان انباشته و ملاحظات بانک مرکزی سودی تقسیم نکرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24