Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی سرزعیم معاون امور اقتصاد و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شایعه فروش بلوک ۵۵ درصدی ذوب آهن به فولاد مبارکه به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: هفته گذشته، مذاکره ای در خصوص فروش ذوب آهن به فولاد مبارکه انجام شد...

به رغم تکذیبیه گسترده فولاد مبارکه ؛ وزارت رفاه از مذاکره جدی برای فروش «ذوب» به «فولاد» خبر داد / مذاکرات در سطوح عالی دو وزارتخانه در حال پیگیری است...

بورس24 : روز گذشته فولاد مبارکه اصفهان خبری روی خروجی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری فرستاد مبنی بر این که نمی خواهد ذوب آهن را بخرد.موضوع خرید سهام «ذوب» توسط «فولاد» در حالی تکذیب شده که اساسا شایعه جدی خاصی پیش از این مطرح نشده بود که بخواهد در این وسعت تکذیب شود.اما پیگیری خبرنگار بورس24 نشان می دهد که دلیل انتشار تکذیبیه مزبور مذاکرات جدی بین دو وزیر تعاون و رفاه احتماعی و وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای ادغام این دو شرکت در یکدیگر است.در واقع فولاد مبارکه با تکذیب برنامه خرید ذوب آهن خواسته مخالفت خود را با پیوستن مجموعه ذوب آهن به غول فولادسازی ایران که در سطوح عالی دولت پیگیری می شود را اعلام کند و اصلاحا فرار رو به جلو داشته باشد!

ذوب آهن به رغم اعتبار بسیار بالا در صنعت فولاد اما به دلیل سوء مدیریت در گذشته و پذیرش 16 هزار نفر به عنوان کارمند و کارگر که 5 برابر نیاز واقعی این شرکت است در سال های اخیر به زیان انباشته نشسته و البته در یک سال گذشته توانسته با شناسایی سود در فرآیند عملیات ، راه پوشش زیان از طریق افزایش سرمایه های پی در پی را برای خود هموار نماید،حال آن که فولاد مبارکه اصفهان با ارزش بازار حدود 20 هزار میلیارد تومانی و شناسایی سالانه بیش از 5000 میلیارد تومان سود خالص ترجیح می دهد بدون سر و صدا به کار خود ادامه داده و شرکت پر دست اندازی همچون ذوب آهن را در کنار خود نداشته باشد!

علی سرزعیم معاون امور اقتصاد و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شایعه فروش بلوک 55 درصدی ذوب آهن به فولاد مبارکه به خبرنگار بورس24 گفت: هفته گذشته، مذاکره ای در خصوص فروش ذوب آهن به فولاد مبارکه انجام شد ، ولی گامی جدی در این خصوص برداشته نشده است.

وی گفت: شرکت ذوب آهن گزارشی به وزارت رفاه در این زمینه داده است ، هفته گذشته هم در این مورد مذاکراتی انجام شده ولی این که چه میزان این مذاکرات پیش رفته هنوز اطلاع دقیقی ندارم.

معاون امور اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تصمیمات این وزارت خانه برای خروج از ذوب آهن گفت: به هر حال خروج از بنگاه داری و کاهش سهم دولت در این شرکت را دستور کار قرار داده ایم. در واقع بسیاری از شرکت ها از جمله ذوب آهن باید ساماندهی شوند و مسائل زیان دهی و سایر مشکلات آن ها حل و فصل گردد.

این مقام دولتی در خصوص آخرین وضعیت تهاتر بدهی های ذوب آهن با مطالبات از دولت هم گفت: این موضوع پیشنهادی بود که هنوز تصمیات نهایی درباره آن مشخص نیست ، البته بخشی از این تهاتر انجام می شود و شدنی است. ذوب آهن در خصوص برخی موارد راه حل هایی پیشنهاد کرده که تهاتر بدهی ها نیز یکی از این پیشنهادات راهگشا بوده است ولی باز هم در نهایت این موارد باید با تائید وزارت اقتصاد و سایر مراجع دولتی انجام شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24