Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد رضا امینی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن در خصوص علل رشد تقاضا در این نماد و وضعیت بازار مسکن به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: همانطور که از آمار منتشر شده بر می آید اوضاع فروش محصولات میان درآمدی در بخش مسکن افزایش داشته است...

در «ثمسکن» چه خبر است؟

بورس24 : هفته های اخیر شاهد رشد تقاضا در گروه معادن و فلزات و پالایشی ها بودیم و شاید بتوان گفت بازار از گروه مسکن غافل بود اما دو روز آخر هفته گذشته رشد قیمت یکی از شرکت های گروه ساختمان، سرمایه گذاری مسکن نگاه ها را به این سو نیز جلب کرد و با شنیده شدن خبر هایی مبنی بر رشد قیمت مسکن و تقاضا در این بخش ، بازار به سهم هایی که پتانسیل مثبت برای رشد دارند استقبال نشان داد.

محمد رضا امینی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن در خصوص علل رشد تقاضا در این نماد و وضعیت بازار مسکن به خبرنگار بورس24 گفت: همانطور که از آمار منتشر شده بر می آید اوضاع فروش محصولات میان درآمدی در بخش مسکن افزایش داشته است.

وی ادامه داد: 80 درصد از محصولات ما در قسمت های میان درآمدی است از طرفی با توجه به تخصصی که در بخش های میان درآمدی از جمله بافت فرسوده داریم و برنامه دولت برای تجهیز 2500 میلیارد تومان اعتبار در بافت فرسوده که منجر به تقویت پتانسیل «ثمسکن» می شود این امر منجر می شود تا فرصت های خوبی برای مجموعه ایجاد شده و گردش عملیات افزایش یافته و به طبع آن منجر به ایجاد حاشیه سود شود.

امینی ادامه داد : رشد تقاضا در بخش میان درآمدی ایجاد شده است و لازم به ذکر است که محصولات تکمیل شده در مجموعه موجود است خصوصا برای بخش میان درآمدی، تقاضای خوبی برای این محصولات در حال حاضر وجود دارد و گردش فروش ما تکان خوبی خورده است.

وی در پاسخ به این که آیا سهامداران منتظر تعدیل باشند ، گفت: امیدواریم تعدیل داشته باشیم با توجه به اقداماتی که انجام داده ایم. به اضافه این که چند اقدام برای استحصال دارایی ها انجام دادیم و تعدادی دارای راکد را برای تبدیل شدن به نقدینگی مهیا کردیم و حاصل آن مارجین سود خوبی را ایجاد خواهد کرد . برای مثال دارایی ای در پرند داشتیم که آن را وارد فاز فروش کردیم و سود خوبی برای ما خواهد داشت که قاعدتا روی سود سال جاری بی تاثیر نیست البته هر گونه تغییر در فروش و سود از طریق کدال به بازار اطلاع رسانی خواهد شد.

امینی گفت: در زیر مجموعه ها برای نمونه در شرکت مسکن جنوب توافق خوبی را با منطقه آزاد کیش در حال انجام داریم که اگر این توافق نهایی شود پروژه کیش بسیار می تواند آینده خوبی داشته باشد. شرکت مسکن جنوب بحث پذیرش در بورس را طی می کند و در حال نهایی کردن و وارد نمودن این شرکت به بازار هستیم، در تلاشیم این شرکت به زودی عرضه اولیه شود.

وی ادامه داد: در شرکت شمال هم پروژه بام چالوس را داریم که بلوک شماره سه بام چالوس فعال شده است و شرکت الوند را فعال کردیم . پروژه 100 واحدی هم در همدان شروع کردیم ، همچنین مشارکتی با سازمان زمین و مسکن تهران در تهرانسر انجام دادیم و پروژه 100 هزار متر مربعی که حدود 700 واحد است را در حال استارت زدن برای مشارکت در دستور کار داریم. همچنین برای بهسازی در پروژه بافت فرسوده سیروس به نتیجه گیری رسیدیم و به زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه نیز خواهیم بود.

امینی گفت: به هر حال پروژه های خوب و مختلفی را در دستور کار داریم و محصولات ما با توجه به جو موجود با فروش خوبی همراه است. حرکت بخش مسکن شروع شده وقطعا پس از توقف خریدی که در 4-5 سال گذشته بوده است وارد فاز تقاضا خواهیم شد و ما هم چون محصول آماده داریم شاهد روزهای خوبی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: بیشتر اصلاحات و تعدیلاتی که باید را انجام دادیم و پروژه ها را به روز رسانی کردیم و قیمت تمام شده های پروژه ها را اصلاح کردیم و در شرکت شمال شرق تسهیلات گران قیمت داشتیم تسویه کردیم با ملک که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در مجموعه شد ، همچنین هزینه های تشکیلاتی را با استراتژی هایی که داریم کاهش دادیم که سالی 10 میلیارد تومان اثر مثبت داشته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24