Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در پی وقوع زمین لرزه ٢٩ آذر در شهرستان ملارد و دو زلزله بالای ٣ و ۴ ریشتری در اطراف تهران، ترس و نگرانی مردم شهر تهران ناشی از بی­اعتمادی به مقاومت ساختمان ها به خصوص نوسازهای پایتخت باعث شده متقاضیان خرید مسکن در جستجوهای خود، حساس شوند و با دقت و حساسسیت بیشتری، نسبت به انتخاب واحد مسکونی مورد نظر خود اقدام کنند...

شوک زلزله­ ها به بازار مسکن

بورس24 : زلزله های دو هفته اخیر در غرب استان تهران، سرعت معاملات مسکن در شهر تهران را کاهش داد.

در پی وقوع زمین لرزه 29 آذر در شهرستان ملارد و دو زلزله بالای 3 و 4 ریشتری در اطراف تهران، ترس و نگرانی مردم شهر تهران ناشی از بی­اعتمادی به مقاومت ساختمان ها به خصوص نوسازهای پایتخت باعث شده متقاضیان خرید مسکن در جستجوهای خود، حساس شوند و با دقت و حساسسیت بیشتری، نسبت به انتخاب واحد مسکونی مورد نظر خود اقدام کنند.

مشاوران املاک می گویند: متقاضیان خرید مسکن در تهران وسواس به خرج می دهند و در کنار دغدغه ای که نسبت به قیمت ها دارند، این روزها مقاومت سازه درباره زلزله 7 ریشتری، به سوال خیلی از متقاضیان خرید مسکن تبدیل شده است.

این حساسیت بعد از رخداد تخریب عجیب ساختمان های مسکونی نوساز در سرپل ذهاب (زلزله کرمانشاه)، در بازار مسکن تهران شکل گرفته است.

نتیجه این اتفاق تا این لحظه، برای آینده بازار مسکن مثبت بوده است. شوک زلزله ای در بازار مسکن، شتاب معاملات را کاهش داده و بر آرامش نسبی قیمت ها موثر بوده است.

ماه گذشته قیمت مسکن 4 درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش پیدا کرد. این رشد قابل توجه که شیب آن دو برابر ماه­ های قبلی بود، از جهش 50 درصدی حجم معاملات خرید مسکن نشات می گیرد.

این شوک البته در مناطق یک و دو باعث بازارگرمی برخی بساز و بفروش ها درباره مقاومت نوسازها و افزایش قیمت آنها شده است.

کارشناسان صنعت ساختمان می گویند: در بازار ملک به دلیل آشفتگی مقررات ساختمانی و ضعف شدید نظارت بر حسن اجرای مقررات و ضوابط، هیچ سندی دال بر تضمین مقاومت یک ساختمان در برابر زلزله بالای 7 ریشتر وجود ندارد.

تنها سند قابل اطمینان،‌ شناسنامه فنی می تواند باشد که متاسفانه در تهران به رغم تکلیف قانونی، صادر نمی شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24