Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره روند صدور مجوز برای تجمعات اعتراضی از سوی وزارت کشور گفت: تقاضاها از سوی واحدهای صنفی و احزاب به اداره سیاسی وزارت کشور ارسال می‌ شود که این تقاضاها در استانداری ها و در شهرها، در فرمانداری ها بررسی می‌ شود و مجوز مربوطه صادر می‌ شود...

فیلترینگ برخی شبکه‌ های اجتماعی مقطعی است

بورس24 : اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره روند صدور مجوز برای تجمعات اعتراضی از سوی وزارت کشور گفت: تقاضاها از سوی واحدهای صنفی و احزاب به اداره سیاسی وزارت کشور ارسال می‌ شود که این تقاضاها در استانداری ها و در شهرها، در فرمانداری ها بررسی می‌ شود و مجوز مربوطه صادر می‌ شود. 

معاون سیاسی وزارت کشور درباره احتمال فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی گفت: ممکن است از دسترس خارج کردن برخی از شبکه‌های مجازی به عنوان رویکردی مقطعی استفاده شود.

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره روند صدور مجوز برای تجمعات اعتراضی از سوی وزارت کشور گفت: تقاضاها از سوی واحدهای صنفی و احزاب به اداره سیاسی وزارت کشور ارسال می‌شود که این تقاضاها در استانداریها و در شهرها، در فرمانداریها بررسی می‌شود و مجوز مربوطه صادر می‌شود.

وی گفت: اینگونه نیست که هرکسی اراده کند با برگزاری تجمعی و به میدان آوردن 200 یا 300 نفر نظم و آرامش شهر و کشور را بر هم زند. لذا تجمعاتی که بدون مجوز برگزار شود غیرقانونی است.

معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عوامل اصلی و پشت صحنه اطلاعات گفت: جعبه سیاه اتفاقات در حال بررسی است و بررسی‌ها هنوز تمام نشده است.

جبارزاده درباره بازداشت‌شده‌های این اتفاقات نیز گفت: قطعا هر کسی به اموال عمومی تعرض کند طبیعی است که بازداشت می‌شود استانها آمار قطعی در این زمینه نداده‌اند لذا هنوز آمار دقیقی وجود ندارد.

وی درباره حادثه لرستان و اینکه برخی نمایندگان مجلس استان مدعی تیراندازی نیروی انتظامی به دو کشته شده اخیر شدند اما استاندار این استان این موضوع را تکذیب کرده است گفت: من از همه دوستان، مسئولان سیاستمداران و نمایندگان می‌خواهم در شرایط فعلی از حرف زدن و اظهار نظر براساس اطلاعات کسب شده‌ای که شاید چندان با واقعیت نزدیکی ندارد خودداری کند. صحبت و سقم اینگونه ادعاها باید بررسی شود و مراجع ذیربط و قانونی پس از بررسیهای دقیق نتیجه را اعلام کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور در همین زمینه گفت: از همه دوستان و همکاران در مجلس و سایر بخشها می‌خواهیم از اظهارات نظرهای شخصی پرهیز کنند و به جای مصاحبه اطلاعات خود را به نهادهای تصمیم‌گیر که باید این موضوعات را بررسی کنند اطلاع دهند.

وی گفت: اتفاقات لرستان در حال بررسی است هر وقت نتیجه قطعی آن مشخص شد از سوی استانداری اعلام می‌شود.

جبارزاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طبق قانون اساسی برگزاری تجمعاتی به این شکل نیازی به مجوز ندارد گفت: هیچ اصل قانون اساسی چنین مسئله‌ای را بیان نمی‌کند که هر کسی هر جا دلش خواست تجمع کند. اصل 27 نیز گویای برگزاری تجمعی بدون آسیب و خلل برای مردم، اموال و امنیت کشور است. لذا مرجعی باید باشد تا تشخیص دهد که آیا این تجمع مخل آرامش و امنیت است یا نه. کار ما نیز در استانداریها و سایر بخشها برای بررسی مجوز تجمعات نیز همین مسئله است که آیا محل، ساعت، مکان، و یا مورد تجمع می‌تواند آسیبی برای امنیت شهروندان ایجاد کند یا نه و اینکه مسئولان امنیتی می‌توانند امنیت آن منطقه را برقرار کنند. لذا ما به عنوان مسئولان باید بررسی کنیم و ببنیم آیا برگزاری تجمعی می‌تواند خللی بر امنیت وارد کند یا نه.

معاون سیاسی وزارت کشور درباره احتمال فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی به دلیل تجمعات اخیر گفت: نظر رئیس جمهور و دولت را درباره شبکه و مجازی و فضای مجازی به خوبی می‌دانید. قطعا دولت بنای فیلتر شدن این شبکه‌ها و فضای مجازی را ندارد اما ممکن است برای کنترل اجتماعاتی که ممکن است به امنیت کشور و شهروندان خللی ایجاد کند از دسترس خارج کردن برخی از شبکه‌های مجازی به عنوان یک ابزار کنترل و به عنوان رویکردی مقطعی استفاده شود.

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور عصر امروز در نشستی خبری با اشاره به اتفاقات اخیر کشور به نقش مهم رسانه‌ها در انعکاس اخبار و واقعیات امروز کشور اشاره کرد و گفت: رسالت اصلی و ملی خود را به عنوان رسانه، خبرنگار و هنرمند قلم به دست باید در این شرایط به نحو احسنت انجام داد شرط اول برای انجام این رسالت این است که به ایجاد آرامش در جامعه کمک کنیم زیرا در فضایی امن و آرام می‌توان کار را پیش برد و دولتها نیز در چنین فضای آرامی می‌توانند برنامه‌های خود را پیش برند.

وی با بیان اینکه از همه جریانهای فکری و سیاسی در چنین شرایطی انتظار داریم به دور از هر نگاه و فکر جناحی و سیاسی به حفظ کشور بیندیشند، گفت: قطعا به جز ما کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و کسی دلش برای این کشور و نظام نمی‌سوزد.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه مخاطب اصلی ما مردم هستند و باید همواره به حقوق آنها توجه کرد به برخی از مسائل اخیر اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت‌ماه امسال در شرایطی که شور و شوقی فراوان در کشور حاکم بود علی‌رغم همه تلاشهای بیگانگان، مردم پرشور در انتخابات شرکت کردند و همه معترفیم در 28 اردیبهشت‌ماه حماسه‌ای با مشارکت بالای 40 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای حماسه بزرگی را خلق کردند.

جبارزاده ادامه داد: در ایام تشکیل کابینه دولت نیز به خوبی پشت سر گذاشته شد و مردم با تحلیل‌های درست و به موقع خود آن مقطع را نیز پشت سر گذاشتند

وی با بیان اینکه باید مرور کنیم که علت این مسائل و اتفاقات چیست، اضافه کرد: باید بپرسیم که چه شد مردم ما یکباره شاهد چنین تجمعات و اتفاقاتی هستند اتفاقاتی که باعث نگرانی و دلگیری آنها می‌شود.

معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد:‌از مهرماه زمزمه‌های مختلفی علیه دولت شروع شد و دولتی که تازه برنامه‌های خود را آغاز کرده بود و هنوز بودجه سال اول خود را به مجلس ارائه نکرده بود مورد انتقاداتی قرار گرفت و دستاوردهای آن نیز مورد خدشه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مهمترین و بزرگترین دستاورد ما طی 5 سال اخیر امنیت بوده است، گفت: در شرایطی که کشورهای اطراف ما در ناامنی به سر می‌برند و از ایران به عنوان جزیره امن یاد می‌شود کشور ما در امنیت کامل به سر برده و شهرها و روستاهای ما در امنیت هستند قطعا وجود چنین امنیتی برای برخی در داخل که علاقه‌مند نظام و نظام نیستند و مخالفان در خارج آزار دهنده است.

معاون سیاسی وزارت کشور در همین زمینه یادآور شد: طبیعی است در چنین شرایطی برخی به دنبال برهم زدن این آرامش و آسایش باشند.

جبارزاده افزود: دولت یازدهم تمام تلاش خود را به خرج داد تا کشور را از شرایط خاصی که تحویل گرفته بود خارج کند و آن را در مسیر درستی قرار دهد. تورم بالای 40 درصد و گرانی کالاها به شکل چندبار در یک روز از اتفاقاتی بود که پیش از این رقم خورده بود اما دولت یازدهم تلاش کرد ضمن مهار تورم شاخص‌های اقتصادی را بالا ببرد و در چنین شرایطی به دنبال قراردادن کشور در مسیر درست بود به شکلی که امروز این کشور در مسیر درستی در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد ملت و دولتی را زمینگیر کند در درجه اول دستاوردهای آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد گفت: امنیت و آرامش از مهمترین دستاوردهای دولت و نظام است که برخی تلاش می‌کنند برای اینکه دولت به اهداف اصلی خود دست پیدا نکند با ایجاد فضای ناامنی فضا را برای آن تنگ کرده و شرایطی را ایجاد کند تا دولت در این مسیر موفق نباشد زیرا تورم در فضای آرام و امن مهار می‌شود و امنیت و کسب و کار در چنین شرایطی رقم خواهد خورد.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: عدم موفقیت دولت از نظر برخی درگرو این است که قشری را که دولت را حمایت می‌کردند ناامید کند در حالی که دولت خود را دولت امید می‌داند و اهداف خود را بر مبنای امیدواری و دادن امید به مردم پایه‌ریزی کرده اهست.

جبارزاده با اشاره به شعارهایی که این روزها با عنوان نه به گرانی مطرح می‌شود گفت:‌آیا ما در کشور روزهایی را نداشتیم که شاهد گرانی یک کالا در طول روز به شکل نه یکباره بلکه چند باره بودیم؟ در حالی که امروز برخی در اعتراض به گرانی به میدان می‌آیند که در پایان آن شاهد این هستیم که این تجمعات رنگ و بوی دیگری پیدا کرده و از حالت مسائل صنفی خارج می‌شود.

وی با اشاره به ادعای برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه گفته می‌شود که چرا اجازه تجمع را به افراد ندادند که اینگونه این خواسته‌ها قلیان پیدا کند گفت: در طول 4 سال گذشته بیشترین میزان تجمعات در استانها برگزار شده است. در شهری که بنده پیش از این مسئولیت استانداری آن را برعهده داشتم گاهی در روز چند بار تجمع در مقابل استانداری برگزار می‌شد و مردم بدون هیچ دغدغه‌ای تجمعات خود را برگزار می‌کردند.

جبارزاده گفت: طی چند ماه اخیر شاهد برگزاری تجمعات مالباختگان بودیم که نتیجه آن این شد که 98 درصد از آنها امروز اموال خود را دریافت کرده‌اند و مابقی آن نیز بزودی به آنها پرداخت می‌شود.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور چه زمانی مانع از برگزاری تجمعات می‌شود، گفت: زمانی که نتیجه تجمع تعرض به جان، مال، و نوامیس مردم شود از برگزاری این تجمعات جلوگیری می‌شود زیرا طبق قانون وظیفه نهادهای امنیتی و نیروی انتظامی حفاظت از مردم، اموال آنها و اموال عمومی است و در این زمینه حرف حق مردم هم شنیده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از مردم نسبت به حوادث اخیر نگران هستند و از این روند ابراز نگرانی می‌کنند گفت: قطعا دولت با اقتدار در برابر متعرضین با اموال مردم می‌ایستد و نمی‌گذارد عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه به این اموال دست‌درازی کنند.

جبارزاده ادامه داد: طبیعی است اینگونه حوادث در کنار برخی تحلیل‌ها جعبه سیاهی دارد که باید بررسی شود و مردم و صاحبنظران باید نسبت به علت آن آگاه شوند.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به ابراز خوشحالی برخی از سردمداران دولتهای خارج از کشور نسبت به این وقایع گفت: برخی در خارج نسبت به این اتفاقات ابراز خوشحالی می‌کنند، اما باید گفت آنهایی که امروز به این اتفاقات دل خوش کردند هیچ شناختی از مردمی که حماسه‌ای چون حماسه 28 اردیبهشت را خلق کردند ندارند، مردم پشتیبان نظام و دولت منتخب خود هستند و کمک می‌کنند تا این دولت برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه اینکه دولت بیش از دولتهای گذشته گوش شنوا برای شنیدن نقد منصفانه دارد گفت: قطعا این دولت خود را نقدپذیر می‌داند و نسبت به نقدها گوش شنوایی دارد. کسانی که از این شرایط کشور ابراز خوشحالی می‌کنند باید بدانند این اتفاقات برخلاف اهداف ملی، میهنی و اسلامی ماست.

جبارزاده در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه مسئولان باید با اینگونه اتفاقات چگونه برخورد کنند، گفت: امام (ره) مسئولان را خادم مردم می‌ دانست، ما نیز باید هم و قم‌ مان رفاه، آسایش و عزت این مردم باشد و مراقب باشیم به حقوق آنها تعرض نشود. 

منبع: تسنیم 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24