Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​اصلاح شاخص در طی معاملات امروز زیاد بود که مطمئنا مقطعی و حاصل از هیجان معامله گران است. خروج سهامداران از سهام منطقی نیست چرا که سرمایه آن ها در بازارهای موازی نیز وضعیت بهتری ندارد، بازارهایی همچون مسکن طلا و... پتانسیل بالاتری از بورس ندارند.

افت شاخص هیجانی است/ نگران نباشید؛ بازار برمی گردد

بورس24 : رشد اخیر شاخص کل در ماه های گذشته بسیار مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت، اما در طی روز جاری تحت تاثیر هیجان، شاخص کل افت شدیدی کرد که مطمئنا حاصل از هیجان و رفتار ناگهانی معامله گران است. در نتیجه این رویه ادامه نخواهد داشت و بسیاری از تحلیل گران بازار قیمت های امروز سهام را فرصتی برای خرید تلقی می کنند.

حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس24 در خصوص وضعیت فعلی بازار سهام بیان داشت: بازار سرمایه خوب پیش می رفت و رشد خوبی را از خود نشان داد. این رشد می توانست ادامه دار باشد، اما رشد زیاد شاخص در چند وقت اخیر نیاز به اصلاح داشت که باید دیر یا زود اتفاق می افتاد. این اصلاح به دنبال بهانه بود که این بهانه می توانست موضوعات سیاسی، تغییر رویه های داخل سازمان و یا موارد مربوط به برجام باشد.

وی ادامه داد: هر کدام از موارد گفته شده می توانست منجر به اصلاح قیمتی شود چرا که رشد دو ماهه اخیر شاخص کل قابل توجه بود. بازار و شاخص کل به دنبال بهانه برای اصلاح می گشت که این بهانه جور شد.

میرمعینی عنوان کرد: البته اصلاح شاخص در طی معاملات امروز زیاد بود که مطمئنا مقطعی و حاصل از هیجان معامله گران است. خروج سهامداران از سهام منطقی نیست چرا که سرمایه آن ها در بازارهای موازی نیز وضعیت بهتری ندارد، بازارهایی همچون مسکن طلا و... پتانسیل بالاتری از بورس ندارند.

وی تاکید کرد: پتانسیل نهفته بازار سرمایه را نباید نادیده گرفت و جو منفی بازار که حاصل از هیجان معامله گران است نباید ما را ناامید کند. مسلما این بازار برمی گردد و این وضعیت تداوم ندارد. در طی روزهای آتی به نظر می رسد بازار آرام تر شده و به اصطلاح برگردد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: انتشار صورت های نه ماهه نشان خواهد داد که شرکت ها فعالیت های خوبی داشته اند و توانستند بودجه مورد نظر خود را پوشش دهند. این موضوع نیز به روند بازگشت بازار کمک خواهد کرد.

وی گفت: انتظار می رود تا قبل از شروع سال جدید شاخص به ارقام بالای 105 هزار واحد برسد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24