Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

قیمتی که اکنون شرکت ها محصولات خود را بر اساس آن می فروشند دست کم ۴۵ تا ۵٠ درصد کمتر از نرخ های فروش محصولات در سال ١٣٩٢ است.

کاشی و سرامیک گران نشده است؛ نرخ های کنونی نصف قیمت های سال ٩٢ است

بورس24 : رکود بی سابقه ای که طی سال های اخیر دامن صنعت ساخت و ساز را گرفته سایه خود را بر صنعت کاشی و سرامیک نیز افکنده و واحدهای تولیدی این صنعت را با اختلال مواجه ساخته است. کاهش تقاضا در داخل از یک سو و واردات بی رویه محصولات مشابه خارجی از سوی دیگر حیات اقتصادی تولیدکنندگان این صنعت را به مخاطره انداخته است. شرکت های کاشی و سرامیکی که سال هاست با مشکلات فروش مواجه هستند اخیرا با شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ محسوس در بازار همراه شده اند. از این رو با یکی از بزرگان این صنعت تماس گرفتیم تا صحت و سقم این مطلب را بدانیم.

نه تنها افزایش نداشتیم بلکه قیمت ها کاهش نیز یافته است

محمد روشنفکر فلاح رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره شایعه رشد قیمت محصولات این صنعت در بازار اعلام کرد: به هیچ وجه این شایعات نمی تواند صحت داشته باشد. شرکت های تولیدکننده کاشی و سرامیک نه تنها افزایش نرخ نداشتند بلکه در سال های گذشته با کاهش قیمت نیز مواجه شده اند.

وی افزود: قیمتی که اکنون شرکت ها محصولات خود را بر اساس آن می فروشند دست کم 45 تا 50 درصد کمتر از نرخ های فروش محصولات در سال 1392 است. این در حالی است که در طی این سال ها قیمت تمام شده تولید محصولات همچنان افزایش یافته و این امر تولیدکنندگان این صنعت را با وضعیت های نامطلوبی مواجه ساخته است.

او با تاکید بر اینکه کارخانه های کاشی و سرامیک عملا در آستانه ورشکستگی قرار دارند تصریح کرد: اصولا کاشی و سرامیک در کشور ما در سبد کالاهایی که افزایش نرخ دریافت کند وجود ندارد. علت این مساله رقابت بالایی است که در این صنعت وجود دارد. افزون بر این که در کشور ما تولید کاشی و سرامیک بیش از مصرف است و این عوامل شرکت ها را وارد فضای رقابتی نامناسبی قرار داده است.

در ادامه از روشنفکر پرسیدیم که برای نجات صنعت کاشی و سرامیک چه باید کرد؟ وی گفت: ما سال هاست که این هشدار را بارها و بارها اعلام کرده ایم اما متاسفانه کسی به این هشدارها توجهی نکرد. این پرسشی است که پاسخ آن را باید از وزارت صنایع، بانک ها و عواملی که باعث ایجاد مشکلات در صنعت کاشی و سرامیک شده اند پرسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24