Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر عامل بورس کالای ایران با اشاره به امکان انجام معاملات کشف پریمیوم در آینده نزدیک گفت: احتمالاً تا پایان سال ۹۶ معاملات کشف پریمیوم وارد بازار سرمایه می‌شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران خبر داد: ورود معاملات کشف پریمیوم به بورس کالا تا پایان سال

به گزارش بورس24 ؛ حامد سلطانی‌نژاد درباره امکان انجام معاملات کشف پریمیوم در بورس کالا گفت: معاملات کشف پریمیوم معاملاتی هستند که بر مبنای قراردادهای بلندمدت شکل می‌گیرد و جدیدترین خدمتی است که به زودی وارد بازار سرمایه می‌شود.

وی ادامه داد: در معاملات پریمیوم مقدار معینی مابه‌التفاوت نسبت به قیمت مبنا مورد توافق طرفین معامله قرار می‌گیرد و طرفین متعهد می‌شوند که در زمان مشخصی در آینده کالا را بر اساس قیمت نهایی که عبارت است از قیمت مبنا به‌علاوه مابه‌التفاوت توافق شده، معامله کنند.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: معمولاً در عمده معاملات مشکلی که وجود دارد این است که پایین‌دستی‌ها مدعی هستند که باید اجناس مورد نیاز را به‌صورت نقد خریداری کنند و تولیدکنندگان هم می‌گویند که در بازار نقد نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تولیدات به فروش می‌رسند یا خیر.

سلطانی نژاد با بیان اینکه تلاطم‌های قیمت بازار هم در مواقعی به نفع خریدار و گاهی هم به نفع فروشنده است و همین تلاطم بازار و عدم پیش‌بینی قیمت‌ها مانع از فروش سلف می‌شود، اظهار داشت: از سوی دیگر بازار ایران تحت تأثیر بازارهای جهانی است؛ بنا بر این بر آن شدیم تا گونه‌ای از معاملات را رواج دهیم که هم امکان انجام معاملات بلند مدت وجود داشته باشد و همین اینکه فعالان، نگران نوسانات قیمتی نباشند.

وی با اشاره به مزیت معاملات کشف پریمیوم گفت: در این روش علاوه بر قیمت پایه، یک قیمت پریمیوم، کشف می‌شود و در سررسید قرارداد، قیمت پایه و قیمت پریمیوم احتساب می‌شود. برای ارائه این خدمت جدید در بازار منتظر مصوبه آن هستیم و احتمالاً تا پایان سال ۹۶ معاملات کشف پریمیوم وارد بازار سرمایه می‌شود.

منبع:ایلنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24