Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

صابر جعفروند آذر رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره شایعاتی که در خصوص شرکت عطرین نخ قم منتشر شده اعلام کرد: شرکت عطرین نخ قم کلیه اطلاعات لازم برای عرضه اولیه را به سازمان منتشر کرده که همه آن ها به بازار منعکس شده است. شایعاتی که درباره شرکت عطرین نخ قم منتشر شده به گوش ما نیز رسیده است. شرایطی که مطرح شده در مورد برخی دیگر از شرکت ها نیز وجود دارد. اما به هر حال تا جایی که در حیطه وظایف سازمان تعریف شده گزارش های حسابرسی شده این شرکت مورد بررسی قرار گرفته و تا این لحظه مشکلی برای عرضه اولیه آن وجود ندارد...

عرضه اولیه امروز لغو نشده و نمی شود...

بورس24 : بر اساس اطلاعات منتشر شده از طرف ناظر بازار فرابورس امروز قرار است 15 میلیون و 6 هزار و 450 سهم از سهام شرکت عطرین نخ قم برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس در نماد نطرین به روش ثبت سفارش عرضه شود.

در آستانه این عرضه اولیه اطلاعاتی در برخی از کانال های بازار سرمایه منتشر شده حکایت از این دارد که این شرکت با صدور فاکتورهای صوری موفق به تحقق فروش برآوردی شده است. این اطلاعات به سرعت در همه کانال ها و گروه های بازار سرمایه دست به دست شد و شایعه احتمال لغو عرضه اولیه نطرین بالا گرفت.

عرضه اولیه پابرجاست

صابر جعفروند آذر رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره شایعاتی که در خصوص شرکت عطرین نخ قم منتشر شده اعلام کرد: شرکت عطرین نخ قم کلیه اطلاعات لازم برای عرضه اولیه را به سازمان منتشر کرده که همه آن ها به بازار منعکس شده است. شایعاتی که درباره شرکت عطرین نخ قم منتشر شده به گوش ما نیز رسیده است. شرایطی که مطرح شده در مورد برخی دیگر از شرکت ها نیز وجود دارد. اما به هر حال تا جایی که در حیطه وظایف سازمان تعریف شده گزارش های حسابرسی شده این شرکت مورد بررسی قرار گرفته و تا این لحظه مشکلی برای عرضه اولیه آن وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که از سوی این شرکت به سازمان ارسال شده کلیه بدهی های سال 94 شرکت تسویه شده و بدهی های مالیاتی مربوط به سال 95 نیز پرداخت شده است. با توجه به این که شرکت در آستانه عرضه اولیه قرار داشت بدهی های سال جاری آن نیز بررسی شد که تا این لحظه کلیه آن ها تسویه شده است.

او تاکید کرد: بر اساس یک قاعده کلی که برای همه شرکت های پذیرفته شده وجود دارد هر گونه بدهی بر عهده سهامدار یا سهامداران عمده است. از این رو پس از انتشار این شایعات از شرکت خواستیم تا تعهدات خود را در برابر پرداخت بدهی ها اعلام کند و شرکت عطرین نخ قم نیز این اطلاعات را ارایه کرد. بنابراین تا این لحظه عطرین مشکلی برای عرضه اولیه ندارد و آمادگی لازم جهت عرضه عمومی را داراست. اما اگر پس از عرضه کم و کسری پیش آید یا اینکه مدارکی معتبر مبنی بر عدم پرداخت بدهی های شرکت به دست ما برسد به بررسی های دیگری نیاز دارد. اما تا زمانی که این شایعات برای سازمان محرز نشده نمی توان با تکیه بر آن زمان عرضه اولیه این شرکت را تغییر داد.

جعفروند آذر تاکید کرد: به هر رو بر اساس اطلاعاتی که شرکت ارایه کرده کلیه بدهی های مربوط به سال های 94، 95 و 96 آن پرداخت شده است. درباره شرکت عطرین نخ قم دو مساله مهم وجود داشت. اول بحث بدهی 3 میلیاردی شرکت به سهامدار عمده و دوم بحث مالیاتی این شرکت بود. تاکید سازمان بر درخواست ارایه اطلاعات شرکت در زمینه این مسایل امری بدیهی است و در خصوص سایر شرکت ها نیز همین روال طی می شود اما با توجه به پیش آمدن شایعات ، از این شرکت یکبار دیگر خواسته شد تا اطلاعات لازم را منتشر کند که این اتفاق افتاد.

او بیان داشت: باید توجه داشت که حسابرسی ویژه در داخل شرکت ها در حوزه کاری سازمان قرار ندارد و بر اساس گزارش های حسابرسی شده شرکت ها اطلاعات آن ها بررسی شده و به بازار منعکس می شود.

رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود آخرین مشتریان شرکت عطرین نخ قم از روی سایت سازمان بورس قابل دسترسی است. همچنین فهرست مشتریان فاقد اعتبار نیز که البته در بسیاری دیگر از شرکت ها نیز وجود دارد، نیز قابلیت دسترسی دارد. اما تا جایی که به قوانین و مقررات سازمان مربوط می شود و بر اساس مقرراتی که جهت ایجاد آمادگی برای عرضه اولیه وجود دارد این شرکت کلیه بدهی های قبلی خود را (به هر شکل ممکن) تسویه کرده و در حال حاضر با آن ها مراورداتی ندارند. اطلاعات شرکت های جدید نیز در لیست سازمان امور مالیاتی کشور وجود دارد و اعتبار آن ها مورد برسی قرار گرفته است.

از اطلاعات معتبر استقبال می کنیم

وی مجددا تاکید کرد: انتشار شایعه در خصوص شرکت هایی که در آستانه عرضه اولیه قرار دارند مورد جدیدی نیست و همواره وجود داشته است. گاهی ممکن است این شایعات درست باشند که قطعا پس از بررسی از عرضه اولیه سهم جلوگیری خواهد شد. اما در خصوص شرکت عطرین نخ قم سازمان در حد توان خود بررسی های لازم را در خصوص این شرکت انجام داده و مشکلی وجود ندارد. چنانچه هر منبع یا مرجعی و حتی سهامداری اطلاعات معتبری از این شرکت یا سایر شرکت ها داشته باشد قطعا ما استقبال خواهیم کرد و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر این منابع رسمی باشند که در قبال اطلاعات ارایه شده مسئول هستند اما اگر منابع غیررسمی باشند نمی توان کاری از پیش برد.

این مقام مسئول فرابورسی گفت: با توجه به اینکه حساسیت سازمان در خصوص شرکت هایی که قرار است مورد عرضه اولیه قرار گیرند بسیار بالاست بر اساس پروتوکل و چارچوب نظارت بر عرضه های اولیه بررسی های لازم در این خصوص انجام می شود. همانطور که گفته شد تا این لحظه شرکت عطرین نخ قم مشکلی برای عرضه اولیه ندارد اما سازمان این توانایی را دارد که در هر زمان اگر اطلاعات جدیدی منتشر شود و برای سازمامن محرز باشد از عرضه اولیه جلوگیری شود اما در غیر این صورت نمی توان عرضه اولیه را متوقف کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24