Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

استاد دانشگاه خوارزمی و رئیس سابق پژوهشکده سوانح طبیعی گفت: براساس گزارشات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از زمین لرزه ملارد در مرز استان البرز و تهران، احتمال رخداد زمین لرزه بزرگتر یا پس لرزه‌های بزرگ ناشی از این زمین لرزه، کم است.

رئیس سابق پژوهشکده سوانح طبیعی: احتمال وقوع زلزله ٧ ریشتری در تهران کم است + نقشه گسل

به گزارش بورس24 : محمود فاطمی عقدا در خصوص گزارش مقدماتی زمین لرزه ملارد در مرز استان البرز و تهران گفت: زمین لرزه ملارد با بزرگی 5.2 در ساعت ۲۳:۲۷ دقیقه روز ۲۹ آذرماه رخ داد. بر اساس گزارشات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۹۶/۵۰، عرض جغرافیایی ۶۸/۳۵ در عمق ۱۵ کیلومتری با کانون سطحی ۳ کیلومتری شمال ملارد و ۱۴ کیلومتری جنوب کرج را لرزاند.

وی افزود: به دلیل عمق نسبتا زیاد، این زمین لرزه به جز استان البرز در استان‌های قزوین، تهران، قم و مازندران احساس شد. زلزله چهارشنبه شب تهران، در ساعات اولیه پس از رخداد با پس لرزه‌هایی مواجه بود که هیچ یک از پس لرزه‌ها بزرگی قابل توجهی نداشتند.

رئیس سابق پژوهشکده سوانح طبیعی خاطر نشان کرد: با توجه به گستره احساس زمین لرزه و وضعیت پس لرزه‌ها ساز وکار گسل مسبب را می‌توان امتداد لغزش دانست. رخداد این زمین لرزه در پی افزایش میزان لرزه خیزی در منطقه اشتهارد و مشکین دشت در استان البرز رخ داده است.

جزئیات زلزله مرزبین استان تهران و البرز/ احتمال وقوع زلزله 7 ریشتری پایین است

وی عنوان کرد: بررسی در خصوص جانمایی کانون سطحی زمین لرزه نشان از این نکته دارد که انتساب گسل رباط کریم و انتهای جنوب شرقی گسل اشتهارد می‌تواند مسبب رخداد این زمین لرزه باشد و لذا انتساب فعالیت بخشی از گسل شمال تهران به این زمین لرزه با توجه به فاصله زیاد آن از کانون زمین لرزه اصلی درست به نظر نمی‌رسد.

فاطمی عقدا اذعان داشت: نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که احتمال رخداد زمین لرزه بزرگتر یا پس لرزه‌های بزرگ ناشی از این زمین لرزه پایین است.

منبع: میزان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24