Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این مقام مسئول در برابر این سوال که چرا شرکت داده داده گستر عصر نوین در زمان پذیرش ، برنامه ادغام با پارس آنلاین را به طور شفاف اعلام نکرده است ، گفت : تمام موارد درخصوص عملکرد شرکت؛ در گذشته نیز مطرح شده است. همچنین نمی‌توان شرکت ها را ملزم کرد که اقداماتی که به صورت یکباره در آینده تحت عنوان فرصت های کسب و کار اتفاق می افتد، در آینده انجام ندهند. ممکن است که یک شرکتی را همین امروز عرضه کنیم و در آینده یک فرصت تجاری برای این شرکت مهیا شود آیا لزوما بورس می توان گفت که چرا این موضوع را در گذشته مطرح نکرده اید...

یک مقام اجرایی : «های وب» مسیر شفافی را برای پذیرش طی کرد...

بورس24 : نماد «های وب» سهمی که در مدت حضور سه ماهه خود 100 درصد رشد کرده همچنان بخشی از توجه بازار را به خود اختصاص داده است.اما یکی از ابهاماتی که در خصوص این سهم مطرح می شود این است که شرکت در زمان پذیرش از برنامه ادغام پارس آنلاین خبری نداده است و عملا پذیرش این شرکت به طور کامل و شفاف انجام نشده است ، حالا مدیر پذیرش بورس تهران به این ابهام پاسخ داده است.

اسمائیل درگاهی مدیر پذیرش بورس تهران در خصوص نحوه پذیرش شرکت «های وب» به خبرنگار بورس24 گفت: با توجه به این که پذیرش شرکت ها بر اساس یک فرآیند انجام می شود و بورس یک ساختار نظام مند در این خصوص دارد؛ در نتیجه بر اساس یک پروتکل، شرکت ها دارای مجوز ورود و پذیرش می شوند.در واقع می‌توان گفت که یک نفر هم در پذیرش و یا عرضه شرکت‌ها دخالتی ندارد، بلکه طی یک پروسه‌ای این کار انجام می‌شود؛ یعنی اغلب باید قواعد و ضوابطی طی شود و بر اساس آن شرکت ها پذیرش یا عرضه شوند.

درگاهی افزود: در خصوص «های وب» نیز همین طور است. این شرکت از نظر تطبیق با دستورالعمل و مقررات سازمان در خصوص مراحل مرتبط با پذیرش همه موارد را انجام داده است. ولی این که بازتاب اقدامات شرکت در حوزه عملیات خود در بازار سرمایه و واکنش سهامداران نسبت به آن چگونه بوده یعنی بر مبنای تحلیل بوده یا هیجانی یا خوش بینی زیادی داشته ، به کلیت موضوع برمی‌گردد.

به گفته وی، ولی در بحث افشا عملکرد و این موارد در زمان پذیرش «های وب» عملکرد قابل دفاعی داشته است. البته در خصوص برخی از شرکت ها ممکن است تفاهم‌نامه‌ها، قراردادها و این دست موارد به شکل دیگری افشا شده باشد ، ولی در آینده جنس تحقق این موارد متفاوت شود.

وی گفت: برخی مواقع موضوعی را مطرح می‌کنید؛ ولی بازار خوش بینانه موضوع را دریافت می کند. از طرفی نیز ملاحظاتی در نهاد ناظر نیز وجود دارد چراکه هنوز صف نشینی و حرکت جمعی در بازار دیده می شود.

این مقام مسئول در برابر این سوال که چرا شرکت داده داده گستر عصر نوین در زمان پذیرش ، برنامه ادغام با پارس آنلاین را به طور شفاف اعلام نکرده است ، گفت : تمام موارد درخصوص عملکرد شرکت؛ در گذشته نیز مطرح شده است. همچنین نمی‌توان شرکت ها را ملزم کرد که اقداماتی که به صورت یکباره در آینده تحت عنوان فرصت های کسب و کار اتفاق می افتد، در آینده انجام ندهند. ممکن است که یک شرکتی را همین امروز عرضه کنیم و در آینده یک فرصت تجاری برای این شرکت مهیا شود آیا لزوما بورس می توان گفت که چرا این موضوع را در گذشته مطرح نکرده اید.

وی گفت : به هر حال در مورد پذیرش و کلیت موضوع مشکلی وجود ندارد . شرکت ها در خصوص کسب و کار خود می توانند فعالیت خود را توسعه دهند، اما باید منافع سهامدار خردنیز در این مسیر حفظ شود.این شرکت فعالیت های خود را در امیدنامه،به عنوان عملیات کسب و کار مطرح کرده است. اما، در این نوع شرکت ها به دلیل نو بودن باید بررسی بیشتری انجام شود، بورس بیشتر ناظر به این است که از منظر سهامدار خرد آسیبی به شخصی وارد نشود.البته بنده صرفا از دیدگاه پذیرش این موضوع را مطرح کردم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24