Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک مقام آگاه با اشاره به رای قعطی هیات انتظامی بانک‌ها برای بانک‌های متخلف، گفت: رای و حکم هیات انتظامی بانک‌ها قطعی و لازم‌الاجراست و به محض نهایی شدن باید اجرا شود.

احکام صادر شده برای دو بانک خصوصی متخلف هنوز اجرایی نشده است

به گزارش بورس24 ، اوایل خرداد ماه بود که موضوع رای هیات انتظامی بانک‌ها درباره تخلفات برخی بانک خصوصی مطرح شد.

پیگیری‌های خبرنگار ما، حاکی از صدور رای هیات انتظامی بانک‌ها برای تخلفات دو بانک خصوصی بود اما بانک نسبت به این رای اعتراض کرده بود. به همین دلیل قرار بود این اعتراض در جلسه شورای پول و اعتبار بررسی و رای نهایی اعلام شود.

اما از آن زمان تاکنون که بیش از 6 ماه می‌گذرد، موضوع در جلسه شورا مطرح نشده و رای هیات انتظامی بانک‌ها هم شکل اجرایی به خود نگرفته است.

در همین باره یک مقام آگاه بانکی گفت: باید از دبیر کل بانک مرکزی پرسید ماجرای حکم‌های صادر شده برای تخلفات چند بانک خصوصی به کجا انجامید.

وی با بیان اینکه اجرای این احکام برای تنفس سالم نظام بانکی لازم است، افزود: تخلفاتی که رخ داد مختص به چند بانک بود اما همه نظام بانکی زیر سوال رفت و هزینه سنگینی متوجه شبکه بانکی شد.

این مقام آگاه تصریح کرد: هیات انتظامی بانک‌ها حکم قطعی برای تخلفات این بانک‌ها صادر کرده اما تاکنون اجرایی نشده است. باید مشخص شود چرا رای هیات انتظامی اجرا نمی‌شود. آیا حکم‌ها متناسب با تخلفات نبود یا از اساس اشتباه بوده است؟ و اینکه چرا برخی از این احکام در دادگاه متوقف شده در حالی که نماینده دادستان در جلسات هیات انتظامی بانک‌ها حضور دارد.

وی در پاسخ به این نکته که گفته می‌شود به دلیل اعتراض بانک‌ها نسبت به رای صادر شده، باید موضوع در شورای پول و اعتبار مطرح و پیگیری شود، گفت: رای و حکم هیات انتظامی بانک‌ها قطعی و لازم‌الاجراست و به محض نهایی شدن باید اجرا شود اما اگر بانکی معترض بود می‌تواند موضوع را از طریق شورای پول و اعتبار پیگیری کند، در عین حال اجرای حکم نمی‌تواند برای این اعتراض متوقف شود.

به گزارش فارس، براساس ماده 44 قانون پولی و بانکی کشور، هیات انتظامی بانک‌ها متشکل از، نماینده‌ دادستان کل، و‌ یک‌ نفر‌ از‌ اعضای‌شورای‌ پول‌ و‌ اعتبار‌ به‌ انتخاب‌ شورا‌ و‌ یک‌نفر‌ از‌ اعضای‌ شورای عالی بانک‌هاست و دبیرکل‌ بانک‌ مرکزی سمت دادستان‌ هیات‌ را‌ خواهد‌ داشت. البته براساس مصوبه 25 اسفند ماه 1389 مقرر شد به جای یک نفر از شورای عالی بانک‌ها، یک نفر از مدیران عامل بانک‌ها در ترکیب حضور داشته باشد.

منبع: فارس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24