Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر امور مالی و اداری نیرو سرمایه در گفت و گو با بورس ٢۴ : ما هم به این موضوع که رشد قیمت با تکیه بر پتانسیل ها و شرایط بنیادی مجموعه بوده اعتقاد راسخ داریم هلدینگ نیرو سرمایه همانطور که اشاره شد سیکل کاملی از فعالیت های صنعت برق را در خود پوشش داده است که این موضوع در کمترین هلدینگی وجود دارد. هلدینگ نیرو سرمایه از یک انسجام فعالیتی قوی برخوردار بوده بنحویکه سیکل کاملی از تولید برق، انتقال ، فوق توزیع، توزیع، خرده فروشی برق، تولید تجهیزات برقی، انبارداری، آموزش، بیلینگ، و فروش تجهیزات برقی را در خود نهفته دارد. و این امر مسلماًٌ‌ مورد توجه سرمایه گذاران با تجربه قرار گرفته و موجبات افزایش تقاضای آن می شود...

دلیل پرش ٢٠ درصدی قیمت یک سهم بازارپایه ای در دو ماه! علت چیست؟؟

بورس24 : شرکت نیرو سرمایه از جمله شرکت های فعال در صنعت ماشین آلات و دستگاه های برقی بوده که با ارائه اطلاعاتی شفاف در این صنعت فعالیت می کند. این هلدینگ توانسته روند قیمتی خوبی را در بازار سرمایه داشته باشد و سهامداران خود را راضی نگه دارد. این شرکت در نظر دارد تا سرمایه خود و زیرمجموعه هایش را رشد دهد و با جدیت به دنبال این موضوع است. شرکت نیرو سرمایه فعالیت های متنوعی را دنبال می کند که این تنوع سهامدارانش را راضی نگه داشته ضمن این که طرح توسعه شرکت نیز مورد توجه سهامداران قرار گرفته است. شرکت نیرو سرمایه در نظر دارد تا با راه اندازی طرح توسعه خود اقدام به سایر سرمایه گذاری ها نماید. بورس24 با مجید مشهدی باقر مدیر امور مالی و اداری نیروسرمایه به گفت و گو نشست تا از جزئیات برنامه های این شرکت آگاه شود.این شرکت در دو ماه گذشته 20 درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است...

در حال حاضر شرکت چه طرح های توسعه ای در دست دارد و پیش بینی می شود در چه سالی به بهره برداری برسد؟

همانطور که در نام و موضوعیت شرکت نیرو سرمایه مشخص می باشد، مهمترین فعالیت این شرکت در چهار چوب مباحث انرژی بخصوص صنعت برق می باشد . لذا در سرمایه گذاری های صورت گرفته سعی شده تا سیکل کاملی از تولید برق، انتقال، فوق توزیع، توزیع ، خرده فروشی برق، تولید تجهیزات برقی ، انبارداری، آموزش، بیلینگ و فروش تجهیزات برقی در آن نهفته باشد در همین راستا به یکی از قولهایی که مدیریت محترم عامل شرکت نیرو سرمایه در مجمع عمومی عادی سالیانه سال 1395داده بود می توان اشاره نمود و آن ساخت و اتمام کار پروژه نیروگاه سلفچگان تا پایان سال 1396 می باشد. ساخت این نیروگاه از طریق شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین که از شرکتهای زیر مجموعه محسوب می شود، در حال اقدام است و امیدواریم تا قبل از پایان سال 1396 این پروژه به بهره برداری کامل برسد در حال حاضر زمین این پروژه را تحویل گرفته ایم، تاسیسات آن ساخته شده و مولدهای آن در حال وارد شدن به کشور می باشد. در مورد سایر فعالیت های طرح توسعه ای، می توان به طرح های پایین دستی نفت، مترو، ساخت تابلوهای برق، توسعه نیروگاه های پراکنده، توسعه بازار در زمینه های صنایع نفت، مترو... اشاره نمود که با کلید خوردن این پروژه ها جزئیات آن با توجه به اهمیت موضوع شفافیت در نزد این شرکت در آینده متناسب با توسعه آن منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است با توجه به اهمیت موضوع تدوین استراتژی، کمیته ای تحت نظر مدیریت محترم عامل شرکت از خرداد ماه سال جاری فعالیت تدوین استراتژی پنج ساله شرکت (از سال 1397 لغایت 1401) را شروع نمود که کلیات آن مورد تصویب هیئت مدیره شرکت قرار گرفته و از سال 1397 عملیاتی خواهد شد .

آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه در دست دارد؟ در خصوص میزان و محل آن توضیح بفرمائید؟

شرکت خوشبختانه جهت سال جاری و آتی برنامه های گسترده ای در ارتباط با افزایش سرمایه شرکت های زیر مجموعه و شرکت اصلی در دست اقدام دارد که بخشی از آنها انجام و بخشی در حال پیگیری است که اهم این اقدامات به شرح ذیل می باشد:

الف) افزایش سرمایه شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین از 1600 میلیون ریال به 10000 میلیون ریال معادل 525% افزایش که از محل مطالبات حال شده سهامداران صورت پذیرفت.

ب) افزایش سرمایه شرکت پیما برق از 11800 میلیون ریال به 23891 میلیون ریال معادل 102% افزایش از محل آورده نقدی سهامداران انجام شد.

ج) افزایس سرمایه شرکت بازرگانی نیرو سرمایه از 1000 میلیون ریال به 5000 میلیون ریال معادل 400% افزایش از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران که در حال انجام مراحل ثبتی می باشد.

د) افزایش سرمایه شرکت متانیر از 10 میلیون ریال به حداقل 10000 میلیون ریال معادل 99900% افزایش که در سال 1397 به لطف خدا اجرایی خواهد شد.

و) افزایش سرمایه شرکت افشان گستر از 10 میلیون ریال به 4000 میلیون ریال معادل 39900 % افزایش که تا پایان سال 1396 از محل مطالبات سهامداران انجام خواهد شد.

هـ) در ارتباط با افزایش سرمایه شرکت هلدینگ نیرو سرمایه هم در چارچوب استراتژی پنج ساله شرکت برنامه هایی داریم که در مرحله اول جهت ورود به بازارهای بالاتر قصد داریم سرمایه را از 64831 میلیون ریال به 100000 میلیون ریال از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران معادل 25/54% افزایش دهیم و در صورت اجرایی شدن موضوع تمدید معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارائیها، سرمایه را به بالاتر از مبلغ فوق برسانیم .

اخیرا قیمت سهام نیرو سرمایه در بازار سرمایه با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است این رشد به پتانسیل ها و شرایط بنیادی شرکت مربوط است یا خیر؟

بله ما هم به این موضوع که رشد قیمت با تکیه بر پتانسیل ها و شرایط بنیادی مجموعه بوده اعتقاد راسخ داریم هلدینگ نیرو سرمایه همانطور که اشاره شد سیکل کاملی از فعالیت های صنعت برق را در خود پوشش داده است که این موضوع در کمترین هلدینگی وجود دارد. هلدینگ نیرو سرمایه از یک انسجام فعالیتی قوی برخوردار بوده بنحویکه سیکل کاملی از تولید برق، انتقال ، فوق توزیع، توزیع، خرده فروشی برق، تولید تجهیزات برقی، انبارداری، آموزش، بیلینگ، و فروش تجهیزات برقی را در خود نهفته دارد. و این امر مسلماًٌ‌ مورد توجه سرمایه گذاران با تجربه قرار گرفته و موجبات افزایش تقاضای آن می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • .. یزدانی
    .. یزدانی

    سلام خواهشمندم نماد رو هم برا مبتدیها ذکر کنید
    اگه منظور نماد نیرو هست این سهم رشدی نداشته چرا اطلاعات اشتباه؟
    ممنون

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24