Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: افزایش قیمت خودروهای داخلی با هدف جبران زیان انباشته است اما اگر روزی تعرفه واردات خودرو منطقی شود هر دو خودروساز ما به ورشکست خواهند شد. در واقع این حمایت نیست نوعی حماقت است.

ترفندی برای گران کردن خودروهای سایپا و ایران خودرو

به گزارش بورس24 ؛ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص آخرین وضعیت سایت ثبت سفارش واردات خودرو گفت: سایت همچنان بسته است و هیچ وارد کننده‌ای به صورت رسمی نمی‌تواند خودرو وارد کشور کند.

دادفر ادامه داد: در همین راستا نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتیم و شرایط را برای ایشان توضیح دادیم و اعلام کردیم که با این روند، فعالان بخش خصوصی نابود و فساد در این حوزه گسترده خواهد یافت. کما اینکه الان شاهد هستیم که برخی خودروها بدون ثبت سفارش یا ثبت سفارش تمدیدی، وارد کشور شده‌اند.

وی در خصوص طرح پیشنهادی وزارت صنعت مبنی بر تغییر تعرفه به صورت پلکانی گفت: ما با اصل تغییر تعرفه مخالف هستیم چون سبب می‌شود هزینه خانوار ایرانی که ماشین خوب سوار می‌شود را افزایش دهد ضمن آنکه نگاه در این طرح، کلا صفر و یک است که چنین چیزی غلط است. اگر آقایان به دنبال تغییر تعرفه هستند باید به صورت نظام‌مند عمل کنند و فرمولی را مبنای کار قرار دهند که ضرائب مثبت و منفی را در نظر داشته باشد.

دادفر گفت: اگر یک خودروی 1500 سی‌سی که به ازای هر 100 کیلیومتر 3 لیتر می‌سوزاند تعرفه سبک‌تری نسبت به همین خودرو با مصرف بالاتر داشته باشد به عدالت بیشتر نزدیک‌تر است. چرا تعرفه یک خودروی 1500 سی‌سی با یک خودروی 2 هزار سی سی یکی است؟ آن هم در حالی که ارزش دلاری آنها با هم متفاوت است. ما بارها این فرمول را به وزارتخانه ارائه کردیم و گفتیم که تعرفه باید شناور باشد اما متاسفانه آنها توجه‌ای نکردند.

وی در خصوص این که آیا بستن سایت ثبت سفارش واردات خودرو ترفندی برای بالا بردن قیمت خودروهای تولید داخل است؟ ، اظهار داشت: این نیز یکی از همان فسادهایی است که در این مدت به وجود آمده و شک نکنید یکی از عوامل تاثیر گذار در اتخاذ چنین تصمیمی است. وقتی یک خودروی خارجی معمولی به طور مثال تویوتا کرولا 120 میلیون تومان است اما با بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات ناگهان به 200 میلیون تومان می‌رسد یا این که قیمت داستر را به 200 میلیون تومان می‌رسانند آن موقع توجیه دارند که خودروی 50 میلیونی تولید داخل را 80 میلیون تومان به بازار عرضه کنند.

دادفر گفت: افزایش قیمت خودروهای داخلی با هدف جبران زیان انباشته است اما اگر روزی تعرفه واردات خودرو منطقی شود هر دو خودروساز ما به ورشکست خواهند شد. در واقع این حمایت نیست نوعی حماقت است. با توجه به تعرفه‌های کنونی، خودروی تولید داخلی هیچ همپوشانی با خودروی وارداتی ندارد چون رنج متوسط این خودرو ها 40 تا 50 میلیون تومان است و حداقل خودروی وارداتی 120 میلیون تومان. لذا این خودروها به هیچ عنوان جای خودروهای تولید داخل را تنگ نکرده‌اند در واقع کسی که خودروی ایرانی می‌خرد توانایی خرید خودرو خارجی ندارد مگر این که از این تکنیک‌هایی استفاده کنند که مردم را مجبور به خرید خودروی داخلی کنند.

منبع: ایلنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 252
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24