Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

متاسفم از این وضع یک نماینده مجلس در سخنانی گفت: در دولت یازدهم حوزه معدن بسیار مغفول مانده بود؛ در حالی که از این محل، برابر با درآمد نفت می توان برای کشور درآمد زایی کرد...

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی: دولت به معدن و صنایع معدنی برسد / امیدواریم موضوع احیای معادن سرعت بگیرد

بورس24 : عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با اراده تمام پای کار بایستد و تلاش کند معدن و صنایع معدنی راه اندازی شود.

سید جواد حسینی کیا در مصاحبه با برنامه " رویداد " رادیو گفت وگو ضمن اشاره به اظهارات شریعتمداری در خصوص بهار فعالیت های معدنی در کشور گفت:در دولت یازدهم حوزه معدن بسیار مغفول مانده بود؛ در حالیکه از این محل، برابر با درآمد نفت می توان برای کشور درآمد زایی کرد.

وی با ابراز تاسف از عدم استفاده از این ظرفیت ها اظهار کرد:در وزارت صمت این کار دنبال می شود و امیدواریم احیای معادن سرعت گیرد تا شاهد پویایی صنایع معدنی در کشور باشیم.

حسینی کیا افزود:بخشی از صنایع معدنی از فعالیت افتاده است که برای فعال سازی نیازمند سرمایه در گردش است. بعنوان مثال معدن خسرو آباد مدت ها کار می کرد اما هم اینک از فعالیت افتاده است.

وی پرهیز از خام فروشی را اولویت دوم دانست و گفت: معادن سنگ و فیروزه باید پویا تر و فعال تر شود؛ هم اینک در شهر فیروزه بزرگ ترین معدن فیروزه جهان وجود دارد؛ اما حدود 40 تن فیروزه از این معدن بدست می آید که ظرفیتی بسیار بالاتر دارد.

حسینی کیا با بیان اینکه خلأ های قانونی در کمیسیون صنایع و کمیته معدن استخراج و مورد بحث قرار می گیرد، افزود:وزارت صنعت نیز بدین موضوع کمک می کند و در صحن علنی مجلس اقدام به ظرفیت سازی درباره این موضوع می کنیم تا کمکی در این عرصه صورت گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت باید با اراده تمام پای کار بایستد و تلاش کند معدن و صنایع معدنی راه اندازی شود؛ اما با واردات بی رویه، این صنایع کارگشا نخواهد بود، بنابراین باید تعرفه های واردات بی رویه [وضع شود] و وزیر صنعت نیز به این نتیجه رسیده که واردات محصولات قابل تولید را ممنوع کنیم.

حسینی کیا درخصوص مشکلات ناظر بر بهره مالکانه گفت: خلأهای قانونی وجود دارد و گاه از قانون نیز برداشت های مختلفی می شود... گاه در جایی خلأ قانونی نیز وجود ندارد اما بدلیل اینکه اراده لازم نیست، کار به بن بست می خورد.

منبع: خانه ملت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24