Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

من مقصر نیستم؛ چگونه باید یک رییس شعبه بانک را کنترل می کردم؟! / ٢۶ کشور جهان از من برای خروج از رکود طرح خواستند! رئیس کل بانک مرکزی دولت محمود احمدی‌ نژاد در سخنانی در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر اختلاس در دوران شما رخ داد، گفت: وقتی یک رییس شعبه درجه ٢ که در طبقه چهارم نشسته و پول را در کیف سامسونت می گذارد و بیرون می‌ رود، من چطور باید آن را کنترل کنم؟ این درست نیست که اگر زیر مجموعه هر یک از قوا در یکی از شهرستان های کوچک اشتباه کرد بگوییم رییس آن قوه مقصر است...

پاسخ بهمنی به یک سوال؛ چرا بیشترین اختلاس در دوران شما رخ داد؟

بورس24 : رئیس کل بانک مرکزی دولت محمود احمدی‌ نژاد در سخنانی در پاسخ به این سوال کهچرا بیشتر اختلاس در دوران شما رخ داد، گفت:وقتی یک رییس شعبه درجه 2 که در طبقه چهارم نشسته و پول را در کیف سامسونت می گذارد و بیرون می‌ رود، من چطور باید آن را کنترل کنم؟ این درست نیست که اگر زیر مجموعه هر یک از قوا در یکی از شهرستان های کوچک اشتباه کرد بگوییم رییس آن قوه مقصر است. 

او در مورد خاوری نیز این چنین توضیح داد: مگر من برای ایشان حکم زدم؟ انتصاب ایشان هیچ ربطی به بانک مرکزی نداشت. حالا این اتفاق افتاد من ِ رییس کل بانک مرکزی چطور می توانستم جلوی آن را بگیرم؟ در واقع ابزار نظارتی نداشتم.

وی تصریح کرد: می‌ گویم فلان بانک دولتی اختلاس کرده حالا آن بانک زیر مجموعه دولت بوده؟ این وسط بانک مرکزی چکاره است. شاید آن فرد آدم سالمی بوده است، اما انحراف یک درصد است و ظرفیت انسان ها متفاوت. ممکن است بگوییم نظارت باید باشد، این حرف درست است. همین نظارت بود که در جریان پرونده 3 هزار میلیاردی یک بانک که حداکثر می توانست بیش از 20 درصد سرمایه خود را تسهیلات داده بود، ورود کردیم و عاملان آن مجازات شدند.

بهمنی تاکید کرد: باید سازمان‌ های نظارتی تقویت شود و برخی از واقعیت های موجود در بطن جامعه را قبول کرد. امروز اگر بخواهیم هزار میلیارد را به خزانه برگردانیم باید کار را به اعدام بکشانیم تا این امر محقق شود.

منبع: ایلنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24