Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجید جعفری، مدیرعامل قند ارومیه در خصوص موضوع ممنوعیت واردات شکر به خبرنگار بورس ٢۴ گفت:بحث واردات شکر به تعرفه واردات وابسته است. نرخ جهانی شکر نسبت به داخل ایران کمتر است و قبل از این که این ممنوعیت را داشته باشیم، واردات شکر به میزان زیادی انجام شده است...

تاثیر ممنوعیت واردات شکر بر سهام قندی چیست...؟هیچی؟

بورس24 : در روزهای اخیر اخباری مبنی بر ممنوعیت واردات شکر از سوی معاونت توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی کشاورزی منتشر شد.ظاهرا با توجه به این که میزان واردات شکر ، در نیمه دوم سال گذشته رشد داشته ، در نیمه نخست امسال هم حجم بسیاری از این فرآورده غذایی استراتژیک به کشور وارد شده است و با توجه به موجودی انبارها و تولید بالای شکر در سال جاری تا پایان امسال عملا نیازی به واردات شکر وجود ندارد.

گفته شده ، در نیمه دوم امسال هیچ نیازی به واردات شکر نیست؛ بنابراین وارداتی اتفاق نمی‌افتد اما ممکن است برخی که پیش از ممنوعیت واردات شکر اقدام به ثبت سفارش آن کرده‌اند محصولشان به کشور وارد شود که البته حجم محدودی دارد.

مجید جعفری، مدیرعامل قند ارومیه در خصوص موضوع ممنوعیت واردات شکر به خبرنگار بورس24 گفت:بحث واردات شکر به تعرفه واردات وابسته است. نرخ جهانی شکر نسبت به داخل ایران کمتر است و قبل از این که این ممنوعیت را داشته باشیم، واردات شکر به میزان زیادی انجام شده است.

مدیر عامل قند ارومیه گفت: به هر حال در دراز مدت این ممنوعیت واردات به نفع شرکت ها و کارخانجات قند و شکر است، اما با توجه به انبار شدن حجم بالای شکرخام تاکنون؛ فعلا برنامه عرضه به بازار و تقاضا به طور منظم و حساب شده وجود ندارد. اگر تا دوسال آینده نیز وارداتی نداشته باشیم باز هم شکر در انبار ها وجود دارد.

وادرات در گذشته انجام شده، ممنوعیت فایده ای ندارد...

وی ادامه داد: واردات حدود 450هزار تنی شکر طی ماه های اخیر موجب شد که انبار ها از شکرخام پر شوند یعنی زمانی که ممنوعیت واردات کمی دیر اتفاق افتاد.

جعفری گفت: دولت نرخ خرید چغندر را در بهمن ماه هر سال اعلام می کند ولی نرخ جدید شکر حدود یک ماه است که اعلام شده و ما با قیمت های گذشته نمی توانستیم به خوبی بفروشیم و به سود برسیم. از طرفی همه چیز به عرضه و تقاضا بستگی دارد و با توجه به این حجم از واردات در داخل کشور طبیعی است که دچار مشکل می شویم.

به گفته وی، تعادل عرضه و تقاضا به هم ریخته است و مصرف سرانه شکر بالا نیست.به همین علت قیمت افت کرده و خریداری وجود ندارد ، در حال حاضر نیز ما در انبار حدود 20هزار تن شکر ذخیره کرده ایم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24