Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که جابجایی مدیران عامل بانک‌های دولتی متوقف نشده و این تغییرات براساس ارزیابی عملکرد افراد صورت خواهد گرفت و نه علاقه شخصی و تاکید کرد تا زمانی که مجامع بانک‌ها برگزار نشود من نباید برخی تصمیمات را بگیرم .

وزیر اقتصاد: جابه جایی مدیران بانک ها متوقف نشده است

به گزارش بورس24 ، اوایل آبانماه سالجاری مسعود کرباسیان، در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از انجام تغییراتی در سطح مدیران عامل بانک‌ها سخن به میان آورد. چند روز پس از این اظهارات، هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل قبلی بانک ملت، جای خود را به محمد بیگدلی داد تا نخستین تغییر از سری جایجایی مدیران عامل بانک‌های کشور اجرایی شود. درپی این جابجایی، این احتمال به شدت جان گرفت که مدیرعامل سه بانک دیگر هم جای خود را به دیگران بسپارند، موضوعی که با عدم صدورحکم ابقاء برای مدیران عامل بانک ها، این موضوع رنگ و بوی جدی تری هم به خود گرفت.

مسعود کرباسیان در گفت و گو با «نود اقتصادی» در پاسخ به این پرسش که عدم صدور حکم ابقاء یا تغییر مدیران، انگیزه فعالیت‌های بیشتر را از برخی مدیران عامل بانک‌ها سلب کرده است تاکید کرد که همه افراد تا لحظه آخر مسئولیت باید به وظایف خود عمل کنند.

وی گفت که تعدادی از بانک‌ها تا ماه نهم سال جاری مجامع خود را برگزار نکرده‌اند و نماد آنها نیز همچنان بسته مانده که این امر ریشه در اختلاف نظر بر سر نحوه حسابرسی داشته است.

به گفته کرباسیان، حل مشکل حسابرسی صورت‌های مالی بانک‌ها در زمره اولین اقدامات او از ابتدای دوره وزارت بوده که با کمک و توافق بانک مرکزی و سازمان حسابرسی این امر اجرایی شد و حسابرس‌ها هم گزارش‌ها را ارایه می کنند، بنابراین با برگزاری مجامع بانک‌ها، ضمن باز شدن نمادها، تکلیف حساب و کتاب من هم معلوم خواهد شد!

کرباسیان ادامه داد که با اجرایی شدن استاندارد حسابرسی "آی اف آر اس" می‌توان حساب بانک‌های کشور را به دنیا عرضه کرد و ضمن برقراری رابطه کارگزاری و بانکی با سایرین، نقل و انتقال ارز و منابع بانکی هم اجرایی می‌شود.

وی درباره حل مشکل زیان انباشته شرکت بیمه ایران برای خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت هم گفت که بنیاد شهید و امور ایثارگران یک بدهی 1300 میلیارد تومانی به شرکت بیمه ایران داشته که قرار شده که جبران آن از محل پرداخت نقدی و اوراق صورت پذیرد.

به گفته وزیر اقتصاد در شرایط فعلی و بابت مقدار طلب 1300 میلیارد تومانی بیمه ایران از بنیاد شهید، مقداری اوراق به بیمه ایران ارایه شده تا بتواند بدهی‌های خود را تامین کند، بنابراین با این حساب، مقداری از زیان انباشته شرکت بیمه ایران کاسته خواهد شد.

کرباسیان در عین حال توضیح داد که در شرایط فعلی نرخ 17 درصدی اوراق مذکور از نرخ سپرده های بانکی بالاتر بوده بنابراین شرکت بیمه ایران از محل دریافت این اوراق ضرری نخواهد کرد و ادامه دادکه با نشستن این حجم اوراق در حساب دارایی های شرکت بیمه ایران،مشکل زیان انباشته آن هم حل خواهد شد.

منبع: نقدینه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24