Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گروه مواد شیمیایی BASF آلمان در یک قرارداد چند میلیارد یورویی موافقت کرد واحد انرژی وینترشال این گروه با رقیبش DEA ادغام شود تا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز مستقل اروپا ایجاد شود.

تولد یک غول نفت و گاز جدید در اروپا

به گزارش بورس24 ؛ شرکت DEA که در آلمان مستقر است، متعلق به شرکت LetterOne است و لرد براون، مدیرعامل سابق شرکت BP، ریاست آن را برعهده دارد.

واحد ادغام شده، وینترشال DEA نام خواهد داشت و دو سوم آن متعلق به BASF و یک سوم آن متعلق به LetterOne خواهد بود و قرار است این شرکت در میان مدت از طریق عرضه عمومی اولیه، در بازار سهام حضور پیدا کند.

شرکت‌های BASF و LetterOne اعلام کردند که تفاهم نامه‌ای را امضا کرده‌اند و قصد دارند قراردادشان را در نیمه دوم سال میلادی آینده نهایی کنند.

مجموع درآمد DEA و وینترشال در سال ۲۰۱۶ حدود ۴.۵ میلیارد یورو و درآمد بدون احتساب بهره، مالیات، استهلاک و نوسانات ارزی، ۲.۲ میلیارد یورو و تولیدشان حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز و ذخایری بالغ بر دو میلیارد بشکه بود.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، ارزش این قرارداد اعلام نشده اما تحلیلگران آن را حدود ۱۲ میلیارد یورو برآورد کرده‌اند. به گفته بانکداران، ارزش عرضه اولیه سهام شرکت جدید پس از یکپارچه شدن فعالیت‌ها و تحقق فرصت‌های رشد به دو برابر خواهد رسید.

در حالی که بهبود قیمت‌های نفت، به شرکت‌ها برای انجام قراردادها اطمینان بیشتری بخشیده است اما ادغام میان شرکت‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر فشارهایی صورت می‌گیرد که برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری پس از رکود سه ساله صنعت نفت وجود دارد.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24