Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ترامپ امیدوار است با اجرای این طرح بیش از ٤ هزار میلیارد دلار سرمایه جذب آمریکا شود و میلیون ها شغل ایجاد گردد. او معتقد است که رشد اقتصادی آمریکا می تواند به ٦ درصد برسد...

لایحه کاهش مالیات های ترامپ و بازی دلار...

بورس24 : لایحه کاهش مالیات های ترامپ با رای بسیار شکننده ای در مجلس سنا تصویب شد و به زودی به احتمال فراوان با تغییرات مختصری از تصویب مجلس نمایندگان نیز خواهد گذشت. بدین ترتیب از ابتدای سال ٢٠١٨ این طرح می تواند ، اجرایی شود.

ترامپ امیدوار است با اجرای این طرح بیش از ٤ هزار میلیارد دلار سرمایه جذب آمریکا شود و میلیون ها شغل ایجاد گردد. او معتقد است که رشد اقتصادی آمریکا می تواند به ٦ درصد برسد.

به نظر می رسد که تصویب این لایحه می تواند اثرات زیادی روی بازار های جهانی داشته باشد که در ادامه سعی می شود توضیحاتی در این مورد ارائه شود.

برای بررسی اثرات تصویب لایحه مالیاتی ترامپ بر بازار های جهانی باید به اهداف آن توجه کنیم. هدف از اجرای طرح، افزایش سودآوری شرکت های آمریکایی و افزایش خالص درآمد شهروندان آمریکایی است. رشد سود خالص انتظاری طرح های اقتصادی و تجاری باعث افزایش سرمایه گذاری ها خواهد شد و به افزایش اشتغال و رونق اقتصادی کمک خواهد کرد. قانون گذار انتظار دارد که افزایش سرمایه گذاری ها کاهش درآمد دولت از محل مالیات را بعد از چند سال جبران کند.

به دلیل این که سرمایه گذاری در آمریکا با دلار آمریکا مقدور است و بخش زیادی از سرمایه گذاری ها از خارج از آمریکا خواهد بود ، بدیهی است که تقاضای دلار در بازار افزایش خواهد یافت.

از طرف دیگر شهروندان آمریکایی نیز با پرداخت مالیات کمتر به درآمد خالص بیشتری دست پیدا خواهند کرد که می تواند سطح تقاضای کالاها را افزایش دهد و بنابراین تورم انتظاری رشد خواهد کرد. فدرال رزرو برای مقابله با امواج تورم مجبور خواهد شد که سریع تر و بیشتر نرخ بهره را بالا ببرد و این موضوع نیز باعث افزایش ارزش دلار در بازار های جهانی خواهد شد.

بنابراین به نظر می رسد که در صورت تصویب طرح کاهش مالیات های ترامپ ، ارزش دلار در بازارهای جهانی رشد کند. کما این که در دهه هشتاد میلادی هم شاخص دلار پس تصویب لایحه کاهش مالیات های ریگان ظرف چند سال رشد زیادی کرد و تقریبا دو برابر شد.

اجرایی شدن قانون کاهش مالیات های ریگان در سال 1981 باعث رشد شدید شاخص دلار گردید و ارزش دلار تقریبا دو برابر شد.

اما نکته مهم اینجاست که چنین طرح های بلند پروازانه ای اگر ظرف ٢ تا ٣ سال به اهداف مورد نظر خود نزدیک نشوند اوضاع بسیار خطرناک خواهد شد چون دولت با کسری بودجه شدیدی مواجه خواهد شد و برای جبران آن مجبور خواهد بود که دوباره مالیات ها را بسیار بالا ببرد ، حتی بالاتر از زمان شروع طرح!

همان طور که در تصویر مشخص است طرح کاهش مالیات های ریگان هم در نهایت شکست خورد و بعد از چند سال شاخص دلار به نقطه اولیه بازگشت و حالا باید چند سال صبر کرد و دید که آیا ترامپ موفق به انجام این کار خطیر خواهد شد؟؟

منبع : کانال تحلیلی آرمان

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24