Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

موضوع کنتورسازی هنوز هم یکی از مباحث داغ بازار است به طوری که همه منتظر نتیجه و پایان این داستان تراژدی هستند. دقیقا ١۵ ماه از توقف نماد آکنتور سپری شده و سهامداران کنتورسازی همچنان چشم به راه خبرهای این شرکت هستند...

سه شنبه آینده ؛ تعیین تکلیف فرجام سهامداران کنتورسازی در شورای بورس

بورس24 : موضوع کنتورسازی هنوز هم یکی از مباحث داغ بازار است به طوری که همه منتظر نتیجه و پایان این داستان تراژدی هستند. دقیقا 15 ماه از توقف نماد آکنتور سپری شده و سهامداران کنتورسازی همچنان چشم به راه خبرهای این شرکت هستند.

اخیرا جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار مصاحبه ای درباره پرونده کنتورسازی انجام داد و اعلام کرد که در مجمع عادی به طور فوق العاده ای که کنتورسازی در تاریخ ششم آبان ماه امسال برگزار کرد ،نمایندگانی از شرکت های توسعه صنایع تابان انرژی پاسارگاد، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات داده آرمان کیش، شرکت پدیده توان تجارت، ایوب قنبری و هادی غنچه به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

او در بخشی از مصاحبه اش اعلام کرد : با توجه به این که بازگشایی نماد آکنتور منوط به انتشار آخرین وضعیت قابل اتکای حساب های شرکت است و برای گروهی از سهامداران به دلیل مشکلاتی که دارند فروش سهام کنتورسازی ضروری است مقرر شد تا این دسته از سهامداران که مایل به فروش سهام خود هستند در خارج از ساعت معاملات سهام خود را تا سقف های مقرر بفروشند و بانک های اقتصاد نوین و پاسارگاد و یکی از شرکت های کارگزاری برای خرید سهام این افراد آمادگی خود را اعلام کردند.

با توجه به این که این موضوع در دستور کار شورای عالی بورس قرار دارد هنوز زمان مشخصی برای اجرای این تصمیمات اعلام نشده است. ضمن این که جزئیات نحوه فروش سهامداران دارای اضطرار نیز از قبیل این که چه سقف هایی مشخص شده هنوز منتشر نشده است.

عبده تبریزی که عضو کارگروهی است که در خصوص پرونده کنتورسازی تشکیل شده حدود دو هفته قبل اعلام کرد که در هفته جاری جلسه ای به منظور تعیین تکلیف سهامداران کنتورسازی تشکیل خواهد شد اما برخی از شنیده ها حاکی از آن است که در هفته جاری خبری از تشکیل جلسه نیست و شورای عالی بورس هفته آینده اقدام به برگزاری جلسه خواهد کرد.

جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با خبرنگار بورس24 گفت: جلسه شورای عالی بورس در خصوص سهامداران کنتورسازی در هفته جاری برگزار نخواهد شد.

با وجود این که وی به زمان برگزاری این جلسه اشاره ای نکرده اما گفته می شود سه شنبه آینده شورای عالی بورس جلسه ای را برگزار خواهد کرد تا تصمیمات خود را درباره پرونده کنتورسازی مصوب نماید.

تشکیل جلسات شورای عالی بورس درباره این پرونده در حالی به تعویق اقتاده که زمان برای بخش زیادی از سهامداران کنتورسازی دارای اهمیت بسزایی است. زیرا عده ای از آن ها همه یا بخشی از خریدهایی که در نماد کنتورسازی انجام دادند را از محل اعتبارهای کارگزاری ها استفاده کرده اند و در طول 15 ماهی که نماد متوقف است علاوه بر ابهاماتی که درباره آینده این شرکت و سهامش متحمل هستند مجبورند 25 درصد سود به کارگزاری ها بپردازند.

فشاری که سهامداران کنتورسازی در طول این مدت تحمل کرده اند را شاید کمتر سهامداری درک کند. چه زندگی هایی که تحت فشارهای مالی این پدیده از هم نپاشیده یا در آستانه فروپاشی قرار نگرفته و چه فشارهای روحی و روانی که بر این سهامداران وارد نشده است.

حالا که بانک های پاسارگاد و اقتصاد نوین در کنار یک شرکت کارگزاری حاضر به خرید سهام از سهامداران آکنتور شده اند برخی از سهامداران کنتورسازی تنها با دریافت اصل پول به علاوه سود بانکی دوره توقف نماد راضی به واگذاری سهام خود هستند که البته توقع چندان معقول و به جایی به نظر نمی رسد.

اما عده دیگری از سهامداران کنتورسازی معتقدند اتاق اصناف نیز باید برای حل این مشکل قدم بردارد و در کنار بانک پاسارگاد قرار گیرد. آن ها انتظار دارند که اگر قرار است طرحی به شرکت کنتورسازی داده شود اتاق اصناف پا پیش گذاشته و برای واگذاری طرح صندوق های فروشگاهی که در گذشته نامه نگاری ها و اطلاع رسانی های زیادی در این باره انجام شده بود، اقدام کند. تا شرکت کنتورسازی که ماه هاست از پرداخت حقوق کارکنان خود ناتوان است جان دوباره ای گرفته و بتواند یکبار دیگر روی پای خود بایستد و با اجرای این طرح در بلند مدت شرایط عملیاتی و سودآوری مطلوبی که وعده اش را داده بود را محقق کند.

با وجود این که انتظار سهامداران گروه دوم معقول تر از گروه اول به نظر می رسد اما باید دید تحقق این انتظار چقدر دست یافتنی است؟ به هر روی کلاف سر در گم کنتورسازی همچنان باز نشده چون همه سهامداران به جلسه شورای عالی بورس که گفته شده احتمالا سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، چشم دوخته اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24