Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد رضا معتمد ، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ابلاغیه جدید این سازمان برای افشای ماهانه اطلاعات صندوق های سرمایه گذاری به خبرنگار بورس ٢۴ گفت : تفاوت ارائه اطلاعات به صورت ماهیانه با اطلاعات ارائه شده در ۳ ماه این است که توالی اطلاعات بیشتر شده و اطلاعات بیشتری در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد...

جزئیات الزام صندوق ها به افشای پرتفوی ماهانه اعلام شد

بورس24 : سازمان بورس و اوراق بهادار هر روز مقررات جدیدی برای صندوق های سرمایه گذاری تعیین می کند.

بر اساس ابلاغیه ای که پنجم آذر ماه صادر شد، موضوع افشای ماهانه پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری مطرح شد.در نتیجه تمام صندوق های سرمایه گذاری موظف شدند که از این پس ، به صورت ماهیانه گزارشات خود را در سامانه کدال قرار دهند که هدف اصلی آن ارائه سریع اطلاعات به سهامدارن بوده است.

محمد رضا معتمد ، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ابلاغیه جدید این سازمان برای افشای ماهانه اطلاعات صندوق های سرمایه گذاری به خبرنگار بورس24 گفت : تفاوت ارائه اطلاعات به صورت ماهیانه با اطلاعات ارائه شده در ۳ ماه این است که توالی اطلاعات بیشتر شده و اطلاعات بیشتری در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی گفت: این موضوع در تصمیم گیری سریع تر این نهادهای مالی کمک می کند. اطلاعات صندوق ها نیز به این ترتیب سریع تر به بازار منتقل می شود ، بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند.

معتمد افزود: گزارش سه ماهه صندوق ها همچنان منتشر می‌شود و انتشار گزارشات ماهیانه نیز به این افشای اطلاعات اضافه شده است.توجه به این نکته ضروری است که روند افشای اطلاعات ماهیانه توسط تمام ناشرین وجود دارد و به نظر می‌رسد که صندوق ها نیز نباید از این موضوع مستثنی باشند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در واقع هر روز که به جلو پیش می‌رویم شرکت‌ها باید شفاف تر شوند و به بازار اطلاعات سریع تری ارائه دهند تا تصمیم‌گیری سهامداران بهتر انجام شود.

وی در مورد نحوه گزارش دهی صندوق ها در ماه هم گفت: اطلاعات یک ماهه متفاوت است، در گزارش سه ماهه اطلاعات ترازنامه منعکس می‌شود ؛ ولی در گزارش ماهیانه دارایی ها و درآمدها نیز منعکس خواهد شد و مشخص می شود که یک صندوق با توجه به دارایی های خود چه میزان درآمد کسب کرده است. نکته مهم دیگر این است که در صورت عدم افشا، صندوق ها مشمول قانون عدم رعایت ارائه اطلاعات مالی خواهند شد.

گفتنی است ، در ماه های اخیر نظارت بانک مرکزی هم بر صندوق های سرمایه گذاری اضافه شده است. یکی از این مقررات که با فشار بانک مرکزی به سازمان بورس وضع شده ابلاغیه اخیر مدیریت نظارت بر نهادهای مالی مبنی بر ممنوعیت صدور واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها از طریق شعب بانک ها و موسسات اعتباری است.

در مهر ماه امسال هم سازمان بورس در ابلاغیه ای دیگر صندوق های با درآمد ثابت را از تضمین سود و صندوق های سرمایه گذاری را از تضمین و حتی پیش بینی سود منع کرده بود!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24