Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

از فرهاد درخشنده مدیر مالی زغال سنگ نگین طبس درباره اثرات تشکیل انجمن زغال سنگ ایران بر این صنعت پرسیدیم. وی ابراز داشت: قبلا در حوزه زغال سنگ فرمانده و هماهنگ کننده ای مشخص وجود نداشت. انجمن زغال سنگ می تواند به وضعیت پراکنده تصمیم گیری ها در این حوزه وحدت و انسجام دهد و بدین ترتیب تمامی تصمیمات این حوزه از یک مبدا خارج شوند...

انجمن صنفی تولید کنندگان زغال سنگ هم اعلام موجودیت کرد...

بورس24 : سال های سال بود که عدم حضور انجمن زغال سنگ در این صنعت احساس می شد و شرکت های تولیدکننده تحت تاثیر تصمیم گیری های مختلفی قرار داشتند. اخیرا شرکت های تولیدکننده زغال سنگ فرآوری و کک سازی با همکاری یکدیگر انجمن زغال سنگ ایران را تشکیل داده اند.

از فرهاد درخشنده مدیر مالی زغال سنگ نگین طبس درباره اثرات تشکیل انجمن زغال سنگ ایران بر این صنعت پرسیدیم. وی ابراز داشت: قبلا در حوزه زغال سنگ فرمانده و هماهنگ کننده ای مشخص وجود نداشت. انجمن زغال سنگ می تواند به وضعیت پراکنده تصمیم گیری ها در این حوزه وحدت و انسجام دهد و بدین ترتیب تمامی تصمیمات این حوزه از یک مبدا خارج شوند.

وی افزود: تشکیل انجمن زغال سنگ ممکن است بر روی نحوه قیمت گذاری و تصمیم گیری برای زغال سنگ در خصوص تنها استفاده کننده این محصول یعنی شرکت ذوب آهن اصفهان، تاثیراتی داشته باشد.

درخشنده در برابر این پرسش که مبنای نرخ گذاری محصولات زغال سنگ بر چه اساسی است تصریح کرد: قبلا فرمول نرخ گذاری زغال سنگ بر اساس تصمیمات ایمیدرو مشخص و تعیین می شد اما از یک مقطعی ذوب آهن نیز وارد این تصمیم گیری ها شد. به این صورت که پیشنهاد افزایش قیمت زغال سنگ توسط ایمیدرو مطرح می شود و در صورتی که شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها مصرف کننده زغال سنگ در کشور، با این افزایش نرخ موافقت داشته باشد تغییرات لازم اعمال خواهد شد اما اگر ذوب آهن این افزایش قیمت را نپذیرد امکان بالا رفتن قیمت ها میسر نیست.

مدیر مالی «کطبس» تاکید کرد: با آغاز به کار انجمن زغال سنگ ایران ممکن است نرخ گذاری زغال سنگ از حالت انحصاری و تک بعدی خارج شود.

او درباره تاثیرات رشد قیمت ارز و افزایش قیمت زغال سنگ در بازارهای جهانی بر شرکت های این حوزه اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به این که فرمول و نحوه قیمت گذاری زغال سنگ توسط ایمیدرو تعیین می شود و به تایید و موافقت ذوب آهن اصفهان نیاز دارد رشد قیمت جهانی زغال سنگ و افزایش نرخ ارز بر بهای فروش این محصول بی تاثیر است و در نتیجه بر وضعیت فروش تولیدکنندگان زغال سنگ اثری نخواهد داشت.

وی بیان داشت: امیدوار هستیم در آینده با افزایش نرخ جهانی زغال سنگ و تولید محصولات با عیارهای متناسب با عیارهای جهانی بتوانیم برای صادرات اقدام نموده و رشد فروش داشته باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24