Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در زلزله ۶.١ ریشتری در استان کرمان ۴٢ نفر زخمی شدند.

۸ زمین‌لرزه بامدادی در کرمان؛ ۴۲ نفر حین فرار مصدوم شده‌اند

به گزارش بورس24 ؛ ساعت ۶ بامداد امروز بود که زلزله ای به قدرت ۶.۱ ریشتر، شهداد کرمان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین رخ داد.

جزییات زلزله‌های کرمان

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۷۳ درجه عرض شمالی و ۵۷.۳۹ درجه طول شرقی ثبت شده است.این زمین‌لرزه در ۳۸ کیلومتری هجدک، ۴۶ کیلومتری شهداد، ۴۸ کیلومتری چترود، استان کرمان به ثبت رسیده است.

به دنبال وقوع این زمین لرزه و ۱۲ دقیقه بعد زمین لرزه‌ای با بزرگای ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین، حوالی «شهداد» در استان کرمان را لرزاند. مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۶۹ درجه عرض شمالی و ۵۷.۴۴ درجه طول شرقی ثبت شده است. این زمین‌لرزه در ۴۰ کیلومتری شهداد، ۴۳ کیلومتری هجدک، ۵۲ کیلومتری چترود، استان کرمان به ثبت رسیده است.

پس از زمین لرزه دوم، از ساعت ۶:۱۹ تا ۶:۴۹ دقیقه بامداد سه پس لرزه با بزرگای ۴، ۴.۲ . ۴.۱ ریشتری در حوالی منطقه «هجدک» استان کرمان در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.در ساعت ۰۷:۰۴:۵۹ دقیقه نیز زمین لرزه‌ای به بزرگای ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین، حوالی «هجدک» در استان کرمان را لرزاند.مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۶۸ درجه عرض شمالی و ۵۷.۳۸ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در فاصله ۳۸ کیلومتری هجدک، ۴۳ کیلومتری شهداد، ۴۶ کیلومتری چترود، کرمان به ثبت رسیده است.

در آخرین زمین لرزه بزرگ بامداد امروز استان کرمان، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۷:۲۱:۳۰ ثانیه صبح امروز جمعه ۱۰ آذر ماه زمین‌لرزه ۴ ریشتری را در منطقه هجدک استان کرمان ثبت کردند.مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۷۲ درجه عرض شمالی و ۵۷.۴۱ درجه طول شرقی ثبت شده است.این زمین‌لرزه در فاصله ۴۰ کیلومتری هجدک، ۴۴ کیلومتری شهداد، ۵۰ کیلومتری چترود، کرمان به ثبت رسیده است.

42 تفر زخمی در زلزله کرمان

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات صبح امروز در این رابطه گفت: زلزله ۶.۱ ریشتری کرمان و پس‌لرزه هایش تاکنون منجر به تخریب دیوارهای ۲۰ خانه در هجدهم شده و خسارت جانی گزارش نشده است.
با این وجود به نظر می‌رسد افراد زیادی در این زلزله زخمی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین تعداد مصدومان ۶.۱ ریشتری در این استان را ۴۲ نفر اعلام که حین فرار دچار مصدومیت شدند و همچنین تاکید کرد: مصدومیت ناشی از ریزش آوار زلزله در روستاها گزارش نشده است و علت اصلی آن ترس و فرار هنگام زلزله بوده.

حمیدرضا رشیدی نژاد گفت: ۴۲مصدوم به دلیل ترس و فرار ناشی از زلزله در بیمارستان شهید باهنر کرمان پذیرش و اکثرا به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند یک مصدوم زلزله بامداد امروز کرمان دانشجوی یکی از خوابگاه های کرمان است که در هنگام خروج از ساختمان و سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت جزئی شده است. بر اساس آخرین گزارش تا کنون مصدومیت ناشی از ریزش آوار زلزله در روستاها گزارش نشده است.

اعزام 6 تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده

هلال احمر از اعزام ٦ تیم ارزیاب، تیم های آنست ( سگ های تجسس)، اعزام تیم های اسکان اضطراری به منطقه و اعزام بالگرد جهت ارزیابی هوایی خبر داد.

موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان در ساعت 9 صبح در گفت‌وگویی تلویزیونی با اعلام اینکه هم اکنون در منطقه زلزله زده حضور دارد و با هلی‌کوپتر نیز از منطقه بازدید کرده است، گفت: در این منطقه 50 روستا داری سکنه وجود دارد که 8 روستا درگیر زلزله است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه زلزله تلفات جانی نداشت، گفت: در این حادثه تعدادی نیز مصدوم شدند که برخی از آنها به صورت سر پایی درمان و برخی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته موسوی، این حادثه موجب تخریب و ویرانی برخی خانه‌ها خشتی منطقه شده است.

تخریب چندین خانه‌ی قدیمی در روستای گورک

ایلنا نوشت: شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ تیم عملیاتی و ارزیابی در محل وقوع زلزله (هجدک) قرار دارند، گفت: برخی خانه‌های قدیمی در روستای «گورک» تخریب شده‌اند. تعداد خانوار این روستا ۱۲۲ خانوار هستند.

وی ادامه داد: بالگرد هلال احمر همراه با برخی مسئولان و تیم‌های ارزیاب هم اکنون در حال گشت‌زنی در منطقه هستند. امکانات اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان در حال انتقال است و تا ظهر اسکان اضطراری را در منطقه ایجاد می‌کنیم. همچنین سگ‌های زنده‌یاب در منطقه حضور دارند.

مظفری بخشدار کوهسار راور کرمان گفت: گزارش‌های دریافتی از دهیاریها و شوراهای روستایی حاکی از تخریب برخی خانه های خشت و گلی و ریزش کوه است. درحال بررسی دقیق هستیم و گروهها درحال عزیمت هستند

در واقع به نظر می‌رسد بیشتر آسیب‌های این روستا مربوط به بخش روستایی باشد در این رابطه ایسنا نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد: در زلزله ۶.۱ ریشتری کرمان، روستای کوهک ٣٠ تا ٧٠ در صد تخریب داشته ‌است.

مرتضی سلیمی با اشاره به اعلام آماده باش به استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان یزد، هرمزگان و فارس بیان کرد: تاکنون ١٢ روستا ارزیابی شده‌ است و طبق ارزیابی‌ها نشان می‌دهد روستای کوهک با ١٢٢ خانوار و حدود ٦٢٢ نفر سکنه ٣٠ تا ٧٠ در صد تخریب داشته ‌است.

وی ادامه داد: تاکنون فقط دو نفر مصدوم سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند. محموله‌های چادر و پتو نایلو پوشش چادر از سازمان امداد و نجات و استان های هرمزگان خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان و فارس در حال بارگیری و ارسال به منطقه هستند.

منبع: خبرآنلاین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24