Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

پس از کلاهبرداری کاریابی های غیر مجاز در بازار سیاه استخدام، مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار گفت: برای کاریابی های غیر مجاز جریمه ۵ تا ۴۰ میلیونی در نظر گرفته شده که پیشنهاد داده ایم جریمه ها تا ۶۰ میلیون تومان افزایش یابد.

کاریاب‎های غیرمجاز ۶۰ میلیون جریمه می شوند

به گزارش بورس24 ، در فضای بیکاری بیش از 3میلیون نفری جامعه و صف طول و دراز بیکاری، آگهی استخدام سایت‌های رنگارنگ، آزمون‌های استخدامی با شرایط مختلف و تبلیغات جورواجور استخدام و کاریابی روزنامه‌ها بیشتر از هرچیزی توجه‌تان را جلب می‌کند.

در میان جولان کاریابی های غیر مجاز که هدفشان چیزی جز خالی کردن جیب مشتری نیست، این چنین مسائلی در بازار شلوغ بیکاری وجود دارد. در شرایطی که وضع بیکاری در ایران به مرز بحران رسیده است رونق بازار سیاه استخدام هم به رونق افتاده است. به طور مثال «استخدام تضمینی با 20‌میلیون تومان در آلمان» عنوان یک اطلاعیه استخدامی است که حدود 8میلیارد تومان از کارجویان کلاهبرداری کرده است.

در راستای این اطلاعیه بابک‌ هاشمی‌پور، رئیس هیأت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور می‌گوید: جولان کاریابی‌های غیرمجاز باعث تعطیلی 70‌درصد کاریابی‌های مجوزدار شده‌اند. کاریابی‌های غیرمجاز به راحتی در روزنامه‌های سراسری و پایگاه‌های اینترنتی آگهی استخدام منتشر می‌کنند و دایره فعالیت آنها به اینستاگرام و تلگرام نیز کشیده است.به جز این آنها با دریافت هزینه آزمون استخدامی و برگزاری امتحانی که هیچ قبولی ندارد، ترفند دیگری برای کلاهبرداری از کارجویان ایجاد کرده‌اند.

اما در این میان محمد اکبرنیا، مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار هشدار داد: برای کاریابی های غیر مجاز جریمه 5 تا 40 میلیونی در نظر گرفته شده که پیشنهاد داده ایم جریمه ها تا 60 میلیون تومان افزایش یابد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار گفت: با توجه به فضای جدید مجازی و گستردگی کار کنترل بسیار سخت است. به خاطر فضای جدیدی که در فضای مجازی بوجود آمده اکثر کاریابی ها نسبت به فضایی که ایجاد شده مجوز دارند چون افراد مختلفی فعالیت دارند ممکن است بعضی کاریابی ها قانونی نباشد. بیشتر این کاریابی ها برای سودجویی است و با توجه به نرخ بالای بیکاری این کار زمینه ای برای سودجویی است.

وی افزود: در کاریابی فیزیکی که در گذشته وجود داشت نظارت ها بیشتر بود. نظارت بر اداره جات در استان ها تاکید دارد که هرگونه فعالیت کاریابی باید تحت نظارت کار و امور اجتماعی باشد و هرکاری نظارت خود را می طلبد، اما در فضای مجازی کنترل ها سخت است. ما مذاکراتی با پلیس فتا داشتیم و پلیس فتا نیز معتقد است برای مقابله با این افراد در فضای مجازی مجوز دادستانی نیاز است بنابراین مذاکرات و مکاتبه ای با دادستانی کل کشور انجام شده است و به دنبال مصوبه ای هستیم که افرادی که در سایت های کاریابی فعالیت می کنند اگر مجوز نداشته باشند در اسرع وقت رسیدگی شود و از نظر حقوقی برخورد قانونی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار در ادامه افزود: ما از پلیس فتا انتظار داریم که در این زمینه با ما همکاری بیشتری داشته باشند. ما در سایت وزارت کار آیتمی به نام کاریابی طراحی کرده ایم که تمام سایت های کاریابی مجاز با آدرس، شماره تلفن و اسم مدیر قابل رویت است.

وی افزود: اداره کل ما در کاریابی های غیر مجاز رصد دارد و با همکاری پلیس فتا بتوانیم به فوریت به موارد غیر مجاز رسیدگی کنیم و سایت غیرمجاز مسدود شود. برای کاریابی های غیر مجاز جریمه 5 تا 40 میلیونی درنظر گرفته شده که پیشنهاد داده ایم جریمه ها تا 60 میلیون افزایش یابد.

اکبرنیا گفت: تخلفات سایت های اجتماعی در زمینه مالی و اخلاقی است. به طور مرتب گزارش ها به صورت استانی بررسی می شود. روند نظارتی به گونه ای خواهد بود که بخشی از نظارت به عهده خود مردم خواهد بود. مردم قبل از اینکه به دنبال کاریابی بروند اگر قبل از همه کارها به سایت وزارت کار مراجعه کنند مطمئن خواهند شد که سایت مورد نظر مجاز است برای کاریابی یا غیر مجاز.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24