Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی از رفع انحصار ارائه خطوط ONU و PCM خبر داد؛ خطوطی که تا پیش از این فقط در انحصار شرکت مخابرات بود.

وزیر ارتباطات خبر داد؛ انحصار مخابرات در فروش اینترنت به پایان رسید

به گزارش بورس24 ، امروزه و با گسترش استفاده از خدمات اینترنتی؛ شهروندان مایلند تا متناسب با نیازهای متفاوتی که دارند خدمات اینترنتی متفاوتی هم دریافت کنند، ضمن اینکه علاوه بر کیفیت، قیمت آن هم برایشان به صرفه باشد. این شرایط تنها با وجود یک بازار رقابتی در عرصه اینترنت می تواند به وجود بیاید؛ به این صورت که شرکت های ارائه دهنده اینترنت مجاز باشند تا به همه حوزه های ارائه خدمات اینترنتی ورود پیدا کنند. یکی از این حوزه که تا پیش از این در انحصار شرکت مخابرات بود حوزه خطوط فیبر یا ONU و PCM ها بود که مطابق با گفته های وزیر ارتباطات ظاهرا رفع انحصار شده است.

محمدجواد آذری جهرمی _وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ روز گذشته (۴ آذر ۱۳۹۶) با انتشار توئیتی در صفحه توئیتر خود از رفع انحصار فروش اینترنت توسط شرکت مخابرات ایران بر روی خطوط PCM و ONU خبر داد و نوشت: مدیرعامل مخابرات ایران امروز خبر رفع انحصار فروش اینترنت برای خطوط پی ام سی و او ان یو و اجرای بخشی از مصوبه ۲۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات را اعلام کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطر نشان کرد: در سابق مشترکین این خطوط تنها قابلیت دریافت سرویس از مخابرات ایران را داشتند و اکنون امکان ارائه سرویس برای سایر شرکت ها نیز فراهم شده است

تا پیش از این و در جریان اعلام خبر تصویب مدل غیرحجمی تعرفه‌های اینترنت توسط وزیر ارتباطات بسیاری از کاربران به انحصار شرکت مخابرات در ارائه خطوط فیبر نوری اعتراض کرده بودند که آذری جهرمی آنها را به بردباری و صبر بیشتر در این مورد دعوت کرد؛ مساله‌ای که حالا و با اعلام این خبر توسط آذری جهرمی به نظر می رسد که رفع شده باشد.

در خطوط PCM مخابرات با استفاده از روشی به‌نام مدولاسیون کد پالس (Pulse Code Modulation)، ظرفیت هر کابل خود را به چندین خط تلفن ثابت اختصاص می‌دهد و خطوط فیبر یا ONU (مخفف عبارت Optical Network Unit) که در آن مخابرات از رشته‌های فیبر نوری برای توزیع خط تلفن به کاربران بسیار زیادی استفاده می‌کند.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24