Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بانک سینا در نظر دارد تا با توجه به کاهش درآمدهای بانک از محل سود سپرده روی آوردن به درآمدهای مشاع روی آورد. این بانک توانسته...

مجمع امیدوارکننده یک بانک با چاشنی سودی اندک!

ستاره شهریاری - مجمع عمومی عادی سالانه بانک سینا عصر امروز در تهران با تاخیری 4 ماهه برگزار شد. 

در مجمع این بانک اخباری اعلام شد که برای سهامداران می تواند با اهمیت باشد: 

* کاهش بهای تمام شده بانک نسبت به سال گذشته کاهش داشته ؛ پرداختن به تولید به جای تسهیلات بازرگانی، انعقاد قرارداد عاملیت و کاهش مطالبات غیرجاری از جمله اقدامات بانک در سال 95 محسوب می شود.

*برنامه های آتی بانک سینا شامل راه اندازی باشگاه مشتریان، ارزیابی متوازن، راه اندازی نرم افزار جامع عملیات، اجرای پروژه ICTMP و اجرای پروژه هوش تجاری است. همچنین تا پایان سال جاری شعبه آلمان بانک افتتاح خواهد شد. بانک سینا توانسته با 13 کشور اقدام به گشایش اعتبار کند.

*عمده دلیل کاهش درآمد بانک در سال 95 به کاهش نرخ تسهیلات مربوط است. هزینه سود سپرده ها کاهش داشته است. همچنین نسبت کفایت سرمایه بانک به 10 درصد کاهش یافته و در سال های آتی این کاهش ادامه خواهد داشت.

*بانک سینا در نظر دارد تا با توجه به کاهش درآمدهای بانک از محل سود سپرده ، به درآمدهای مشاع روی آورد.بانک توانسته 80 درصد از بودجه شش ماهه را محقق سازد.شرکت مالی سرمایه گذاری سینا که در اختیار بنیاد مستضعفان است با رفع مسایلی از جمله افزایش سرمایه کم کم وارد بازار سرمایه خواهد شد.

*بانک سینا در تلاش است تا با یک سهامدار سوئیسی وارد انعقاد قرارداد شود، این بانک حدود 6 ماه است که در این خصوص مذاکره می کند تا در راستای قوانین کشور این مهم اجرایی شود.

«وسینا» در تلاش است تا دارایی های غیرمولد خود را به مولد تبدیل کند در همین راستا اقدام به فروش بخشی از بلوک توسعه اعتماد مبین خواهد کرد. این بانک همچنین در نظر دارد تا اقدام به افزایش سرمایه نماید.این موضوعات توسط سهامدار عمده دنبال می شود.

*سرمایه اولیه برای راه اندازی شعبه مونیخ حدود 35 میلیون یورو است که به مراحل خوبی رسیده است.سود تقسیمی هر سهم 96 ریال اعلام شد ، این سود تا پایان آذر به سهامداران حقیقی پرداخت خواهد شد.

خبر تکمیلی:

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه در نوبت دوم بانک سینا با حضور بیش از 80 درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

به گزارش بورس24 ، در ابتدای این جلسه محمدرضا پیشرو مدیر عامل بانک سینا گزارشی از هیئت مدیره قرائت کرد و گفت: بانک سینا در سالی که گذشت توانست هزینه بهای تمام شده خود را کاهش دهد، این بانک اقدامات مهمی در راستای اهداف خود انجام داده که از جمله آن ها می توان به کاهش قیمت تمام شده، هدایت تسهیلات بازرگانی و خدمات به تسهیلات تولیدی و غیر مشاع، انعقاد قرارداد عاملیت، گشایش ال سی با 13 کشور جهان، و کاهش مطالبات غیر جاری از جمله اقدامات بانک سینا در سال 95 به حساب می آیند.

وی با اشاره به برنامه های آتی بانک عنوان کرد: در سال 96 برنامه راه اندازی باشگاه مشتریان را داریم، همچنین ارزیابی متوازن، راه اندازی نرم افزار جامع عملیات، اجرای پروژه ICTMP و اجرای پروژه هوش تجاری از دیگر برنامه های این بانک به حساب می آید.

وی افزود: علاوه بر آن بانک در نظر دارد تا شعبه ای در مونیخ آلمان افتتاح نماید، مقدمات این افتتاح چیده شده و بانک به زودی شعبه خود را در مونیخ آلمان دایر می کند؛ امید است این بانک به عنوان اولین بانک ایرانی در آلمان تاسیس شود.

وی بیان داشت: بانک سینا در راستای حمایت از قوانین بانک مرکزی برای کفایت سرمایه اقدام کرده و کفایت سرمایه بانک سینا از 12 درصد به 10 درصد کاهش یافته و این در حالی است که اقدامات این کاهش همچنان ادامه دارد.

در ادامه نیز گزارش حسابرس قرائت شد و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی ارائه شد.

پیشرو مدیرعامل بانک در پاسخ به سوال سهامداران، درباره درآمدهای بانک بیان داشت: بانک در نظر دارد تا درآمدهای غیرمشاع خود را افزایش دهد و از آنجایی که در سال 95 به علت کاهش سود تسهیلات درآمدهای بانک کاهش یافته بود، در سال 96 با روی آوردن به درآمدهای غیرمشاع جبران سال 95 را خواهد کرد.

وی در پاسخ به بند حسابرس و سوال سهامداران در خصوص کاهش درآمدهای بانک در سال 95 عنوان کرد: بانک سینا به رقابت منفی بانک ها و بالا بردن نرخ سود بانکی برای جذب سپرده ها وارد نشد و به همین دلیل با کاهش درآمد از محل سود تسهیلات رو به رو بود، همان طور که گفته شد این درآمدها در سال 96 جبران خواهد شد.

صادقیان نماینده سهامدار عمده و رئیس مجمع در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص ارزش بازار سهم و بالا بردن آن عنوان کرد: عمده دلیل ارزش بازار کم سهم بانک سینا به دارایی ثابت این بانک یعنی توسعه اعتبار معین باز می گردد، بنیاد مستضعفان در نظر دارد تا بلوک این سهم را در بازار کم کم عرضه کند اما باید خریدار مد نظر با قیمت مناسب باشد. تقاضا ها در حال بررسی بوده و بنیاد مستضعفان نیز از این موضوع حمایت می کند.

صادقیان درباره حمایت از بانک سینا نیز عنوان کرد: بنیاد مستضعفان از بانک سینا با تمام وجود حمایت می کند و بسیاری از شرکت های زیرمجموعه بنیاد از این نهاد برای گرفتن تسهیلات از بانک سینا ملزم شده اند همچنین این شرکت ها اقدام به سپرده درون بانک شده اند یعنی ما از زیرمجموعه های خود تقاضای حمایت از بانک سینا را کرده ایم.

وی تاکید کرد: اما بنیاد مستضعفان تمایلی به سفته بازی و بازی های بازار سرمایه ندارد. این سهامدار عمده حقوق سهامداران جز را مد نظر قرار داده و برای حمایت از آن ها تلاش می کند اما سفته بازی در برنام های بنیاد نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر بیان داشت: بنیاد مستضعفان همچنین در نظر دارد تا برای بانک سینا افزایش سرمایه ای را ترتیب دهد. این موضوع نیز در جلسات هیئت مدیره مطرح بوده و طبق روال خود پیش می رود.

پیشرو در پاسخ به سوال سهامداران درباره میزان هزینه کارمزد بانک گفت: میزان هزینه های کارمزد بانک 136 میلیارد ریال بوده که طب طرح های آتی نظام بانکداری و رفتن به سمت درآمدهای کارمزدی این هزینه کارمزد تبدیل به درآمد خواهد شد. 

وی در پاسخ به سوال سهامداران درباره رونق صنعت ساختمان و تاثیر آن بر نظام بانکداری تصریح کرد: با رونق بخش ساختمان مسلما اتفاق مثبتی در نظام بانکداری خواهد افتاد و این موضوع کم کم در حال جریان است.

در پایان نیز به ازای هر سهم 96 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این مسئله به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24