Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزارت دادگستری آمریکا نام یک شهروند ایرانی را به عنوان متهم شماره یک اخاذی از شرکت فیلم سازی اچ بی او اعلام کرد.

یک ایرانی متهم به سرقت سریال بازی تاج و تخت شد

به گزارش بورس24 به نقل از پایگاه خبری وایرد، روز سه شنبه وزارت دادگستری آمریکا نام یک شهروند ایرانی را به عنوان متهم شماره یک اخاذی از شرکت فیلم سازی اچ بی او اعلام کرد.

در کیفرخواست صادره از سوی وزارت دادگستری آمریکا، یک فرد 39 ساله ساکن ایران با نام ب.مصری، و اسم مستعار «سکوت وحشت» یا «مستر اسمیت» متهم به کلاهبرداری رایانه ای، کلاهبرداری اینترنتی، سرقت هویت و استفاده از رایانه برای اخاذی متهم شده است. در این کیفرخواست توضیح داده شده که چگونه این شهروند ایرانی، اطلاعاتی به حجم حدود 1.5 ترابایت از موسسه فیلم سازی آمریکایی اچ بی او سرقت کرده و برای پس دادن این اطلاعات درخواست دریافت 6 میلیون دلار بیتکوین کرده است. وی همچنین برای وادار کردن شرکت اچ بی او به پرداخت این مبلغ قسمت هایی از اطلاعات به سرقت رفته را در اینترنت منتشر کرده است. این اطلاعات فاش شده از جمله شامل برخی از قسمت های پخش نشده سریال بازی تاج و تخت و شماره تلفن های شخصی برخی از بازیگران بوده است.

جون کیم، دادستان منطقه جنوبی نیویورک در این باره گفت: «مصری طرح هک کردن شبکه اچ بی او را از آن سوی دنیا یعنی ایران سازماندهی کرده است... وی اکنون متهم به ارتکاب جرائم کیفری فدرال است و هرچند هنوز بازداشت نشده اما باید تا ابد و تا زمانی که به دست عدالت سپرده می شود نگران به دام افتادن خود باشد.»

دولت آمریکا فاقد هرگونه موافقتنامه استرداد مجرمین با دولت ایران است. با وجود اعلام این اتهامات علیه این شهروند ایرانی ظاهرا وزارت دادگستری آمریکا خود اذعان دارد که هیچگاه دستش به مصری نخواهد رسید. کیم افزود: «از آنجایی که مصری در ایران حضور دارد متاسفانه ما قدار به بازداشت وی نیستیم.»

در کیفرخواست صادره ادعا شده که مصری در برخی موارد با ارتش ایران برای هک سیستم های نظامی، سیستم های نرم افزاری هسته ای و زیرساخت های رژیم اسرائیل همکاری کرده است. گفته شده که وی عضو یک گروه هکری به نام ترک بلک هت سکیوریتی تیم است که مسئول آسیب زدن به سدها سایت اینترنتی در آمریکا و سایر نقاط جهان است.

گفتنی است، روزنامه واشنگتن پست در طی روزهای گذشته از برنامه وزارت دادگستری آمریکا برای علنی کردن برخی پرونده های خرابکاری منتسب به اتباع ایرانی برای فشار بر کنگره جهت تشدید تحریم ها علیه ایران خبر داده بود.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24