Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سه مقام مسئول در پالایشگاه های شیراز ، لاوان و بندرعباس از ابلاغ نرخ های جدید فرآورده های پالایشگاهی توسط پالایش و پخش بر مبنای قیمت های سال ٩۵ خبر داده اند...

سه پالایشگاه دریافت نرخ های جدید را اعلام وصول کردند

بورس24 : از چند روز گذشته یکبار دیگر شاهد هیجانات مثبتی در نمادهای پالایشگاهی هستیم. امروز از گوشه و کنار بازار شنیده شد که شرکت ملی پالایش و پخش نرخ های فروش محصولات را به شرکت های پالایشی ابلاغ کرده و پیش بینی تعدیل های مثبت در این نمادها محرک آغاز موج مثبت جدید آن ها شده است.

با وجود این که از همان لحظات ابتدایی بازار امروز نمادهای پالایشی پرتقاضا ظاهر شدند و در برخی از آن ها نیز صف های خرید قابل توجهی ایجاد شد اما رفته رفته این صف ها عرضه شد. برخی از سهامداران صنعت پالایشگاه امروز در حالی نسبت به فروش همه یا بخشی از سهام خود اقدام کردند که تقریبا از تعدیل مثبت شرکت های خود اطمینان داشتند. با توجه به این موضوع به نظر می رسد انگیزه آن ها برای عرضه صف های خرید از بیم متوقف شدن نمادها برای اعلام تعدیل مثبت و احتمال طولانی شدن زمان توقف آن ها نشات گرفته و ارتباطی با عدم ارزندگی سهام گروه پالایشی ندارد.

شرکت های پالایشی در سال جاری با وقایع مثبتی همراه بودند. همه شرکت های این صنعت هم سود واقعی سال مالی 95 شان بیشتر از بودجه های برآوردی آنها بود و هم توانستند بر اساس قیمت هایی که پالایش و پخش به آنها اعلام کرده بود بودجه 96 را نیز تعدیل کنند. اما قیمت هایی که برای دوره 3 ماهه ابتدایی امسال به آنها ابلاغ شده بود به صورت علی الحساب و بر اساس نرخ های سال 95 بود.

مقرر شده بود تا دستور العمل جدیدی برای قیمت گذاری محصولات پالایشگاه ها در سال جاری به تصویب برسد تا شرکت ها بتوانند محصولات سال جاری خود را بر اساس قیمت های جدید به فروش برسانند. اما شواهد حاکی از آن است که هنوز این دستورالعمل تصویب نشده و محصولات پالایشی همچنان بر اساس نرخ های 95 قیمت گذاری شده اند.

حمید عزیزی مدیر مالی پالایش نفت لاوان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در این باره گفت: قیمت ها امروز به ما ابلاغ شده و در حال بررسی است.

تاجیک مسئول دفاتر مالی پالایش نفت بندرعباس درباره همین مساله به بورس24 ابراز داشت: دیروز شرکت ملی پالایش و پخش قیمت ها را به ما اطلاع داده و ما در حال تهیه گزارش ها هستیم.

ناصر تنگستانی مدیر مالی پالایش نفت شیراز در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت ها به شما ابلاغ شده یا خیر تصریح کرد: بله. قیمت محصولات به ما اطلاع رسانی شده و اقدامات لازم هم جهت تهیه گزارش ها آغاز شده است.

او در برابر این پرسش که آیا نرخ های جدید ابلاغ شده یا قیمت ها بر اساس گذشته است اظهار داشت: برای این دوره نیز همچون دوره سه ماهه قیمت ها به صورت علی الحساب و بر اساس نرخ های سال 95 در نظر گرفته شده است. زیرا دستورالعمل مربوط به قیمت محصولات پالایشگاه ها در سال 96 هنوز به تصویب نرسیده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24