Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه، پیش بینی میشود در پایان سال تنها ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی محقق شود،گفت: به نظر میرسد نگاه دولت در تدوین بودجه ۹۷ انقباضی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: بودجه ۹۷ انقباضی است

به گزارش بورس24 ؛ محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اگر به سمت بودجه ریزی عملیاتی حرکت نکنیم دچار مشکلات عدیده ای از جمله بی انضباتی مالی خواهیم بود،گفت: در این راستا سازمان مدیریت احکام مورد نیاز را به دولت ارسال و به دنبال جمع آوری جداول بودجه میباشد. با توجه به بخشنامه تدوین لایحه بودجه که سه ماه قبل به دستگاههای اجرایی ارسال شد، به نظر می‌رسد نگاه دولت در بودجه هزینه‌ای 97 انقباضی باشد.

حسینی ادامه داد، امسال بدنبال آن هستیم که بودجه واقع بینانه تر و بر اساس برنامه ششم توسعه تدوین شود. جدول شماره 4 برنامه ششم سقف بودجه سال 97 را تعیین کرده و درامدهای مالیاتی، نفتی و تملک داراییهایی مالی در آن مشخص شده است.

وی افزود، اگر قرار باشد بر اساس جدول شماره 4 برنامه حرکت کنیم باید تغییرات اساسی در جداول درامدی و هزینه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، تا اواسط آبان ماه سال جاری تنها 73 درصد درآمدهای مصوب به نسبت زمان محقق شده، گفت: این روند به آن معناست که در پایان سال با 24 درصد کاهش درامد وصولی مواجه خواهیم بود. این در حالی است که تاکنون 90 درصد اعتبارات هزینه ای به نسبت زمان پرداخت شده است.

به گفته حسینی، در حال حاضر 40 درصد درخصوص تحقق داراییهای سرمایه ای کاهش داشته ایم. با توجه به اینکه 74 هزار میلیارد تومان اعتبارت تملک دارایی در نظر گرفته شده، عملکرد تملک داراییهای سرمایه‌ای در پایان سال حدودا 50 درصد پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه باید بدنبال طرحهای خاص بخشی باشیم، گفت: در بخشهایی مانند آب باید اولویت گذاری انجام شود. در مرحله بعد باید روی طرحهایی که در جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی تاثیر مثبت دارد متمرکز شویم. همچنین یک تغییر رویکردی باید در موضوع هدفمندی یارانه‌ها داشته باشیم.

حسینی گفت: هر ماه 3400 میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود و باید این عدد نیز مدیریت شود. بعضا افراد پیشنهاد داده اند که از یارانه انصراف میدهم تا یکی از اعضا خانواده ام مشغول به کار شود. در اصل قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود، 50 درصد درامد هدفمندی پرداخت نقدی شود، 30 درصد به تولید و 20 درصد مابقی به دولت بازگردد اما این اتفاق نیافتاده است.

وی در پایان با بیان اینکه نگاه جدید دولت واگذاری منابع به مدیریت استانی است، گفت: در این طرح منابع مازاد در همان استان برای طرحهای زیربنایی صرف شود.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24