Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران امروز تشکیل شد.

در مجمع سرمایه گذاری اعتبار ایران چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مجمع شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران به ازای هر سهم 10 تومان سود نقدی تقسیم کرد.

این مجمع اعلام کرد شرکت اعتبار ایران در تلاش است تا پرتفوی سرمایه گذاری خود را اصلاح کند. شرکت در استارتاپ ها سرمایه گذاری کرده اما هنوز به سوددهی نرسیده و امید وجود دارد با توسعه بازار و خروج رکود این سرمایه گذاری ها سودده شوند.

وزن سرمایه گذاری در سهام، در پرتفوی شرکت کم بوده و با توجه به بازدهی ۳ درصدی شاخص کل، شرکت به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری موفق عمل کرده است. البته نگاه تیم سرمایه گذاری شرکت در بازه کوتاه مدت و میان مدت به سمت بازار سرمایه خواهد بود. این شرکت استراتژی انتخاب سهام خود را در پیش می گیرد.

ترجیح شرکت بر این است افزایش سرمایه های بعدی شرکت از محل سود انباشته باشد.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه بابک پیروز مدیر عامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران در نظر دارد تا هر گونه اقدامی که منجر به رشد و افزایش NAV شرکت می شود را انجام دهد در همین راستا برنامه آتی شرکت اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری و افزایش NAV شرکت است.

وی ادامه داد: ما توانستیم افزایش سرمایه موفقی را در سال مالی گذشته به ثبت برسانیم که این موضوع منجر به ورود جریان نقدینگی به شرکت شد. شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران در نظر دارد تا در بازارهای نوین مالی نیز حضور گسترده و موفقی داشته باشد که در همین راستا نیز گام بر می دارد.

در ادامه جلسه نیز گزارش حسابرس قرائت شد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه شد.

پس از آن رامین ربیعی نماینده توسعه صنعتی ایران در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص سرمایه گذاری در شرکت های استارتاپی بیان داشت: مجموعه  اعتبار ایران سرمایه گذاری در شرکت های استارتاپی را موضوع مهمی می داند که مطمئنا رشد سودآوری خوبی را نصیب مجموعه اعتبار ایران خواهد کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتبار ایران توانسته نگاه ویژه ای به این شرکت های نوین داشته باشد به عنوان مثال حضور و سرمایه گذاری در استارتاپ شیپور منجر شده تا ارزش بازار این شرکت از ابتدا که 20 میلیون دلار بوده به 50 میلیون دلار برسد مطمئنا این موضوع در آینده بهتر هم خواهد شد اما نکته بد شرکت های استارتاپی مطالبات بالا و پگونگی ارزش گذاری آن هاست که با ظهور صندوق های جسورانه در بازار سرمایه این موضوع نیز مرتفع خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از استارتاپ ها تنها در بخش وصل مطالبات خود با مشکل مواجه اند که این موضوع نیز با خروج از رکود اقتصاد و بهبود آن، رفع خواهد شد.

در ادامه شروین شهریاری رئیس مجمع اعتبار ایران درباره استراتژی این شرکت برای سرمایه گذاری های آتی بیان داشت: ویژگی بارز سرمایه گذاری در اقتصاد ایران این است که حجم نقدینگی آن بسیار بالا رفته و زمانی که با سایر متغیرهای اقتصادی مانند تولید مقایسه می شود نشان از این دارد که تولید در کشور نسبت به میزان نقدینگی پایین بوده و در اغلب اقتصادها این وضعیت به دو موضوع تورم و افزایش تولید منتج می شود.

وی افزود: پیش بینی ما در آینده رشد قیمت ها و تورم در اقتصاد است به همین دلیل ما استراتژی حضور پررنگ تر در بازار سرمایه را دنبال خواهیم کرد چرا که طی 1 یا 2 سال آینده بازار سرمایه جذابیت بیشتری خواهد یافت. ما خود را برای آینده آماده کرده و پرتفوی سرمایه گذاری شرکت بسیار منعطف است.

وی در پاسخ به سوال درباره افزایش سرمایه گفت: ترجیح ما این است که از محل سود انباشته افزایش سرمایه داشته باشیم، با توجه به سودهای تقسیم نشده در مجمع به نظر می رسد برنامه شرکت برای افزایش سرمایه سال های مالی آتی از محل سود انباشته باشد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 10 تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24