Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یکی از راهکارهایی که می تواند بازار کاغذ را به شرایط مطلوب و قابل پیش بینی تری برساند تک نرخی شدن ارز است. اگر ارز تک نرخی شود مواد اولیه با قیمتی مشخص وارد کشور خواهد شد و محصولات نیز بدون نوسان قیمتی عرضه خواهند شد.

استقبال بازار کاغذ از تک نرخی شدن ارز

بورس24 : محصولات کاغذ و مقوا دارای انواع گوناگونی است و کاربردهای فراوانی دارد. از چاپ و تحریر گرفته تا فیلتر هوا، از کاغذ صنعتی و کرافت گرفته تا پوشال کاغذ و سیگار، همه و همه از انواع مختلف کاغذ و مقوا تهیه می شوند. اما کشور ما بخش عمده انواع کاغذ و مقوای مورد نیاز خود را از خارج از کشور تامین می کند. بنابراین صنعت کاغذ یکی از صنایعی است که به طور مستقیم از نوسانات نرخ ارز تاثیر می پذیرد.

سید حسین میر باقری رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت و گو با بورس24 گفت: به طور کلی 80 درصد از انواع کاغذ مورد نیاز در کشور ما وارداتی است و بر اساس نرخ دلار وارد می شود. بنابراین هر چه قیمت دلار بالاتر برود بهای کاغذ نیز افزایش می یابد و بر عکس.

وی با اشاره به اینکه واردات کاغذ مشکلات خاص خود را دارد درباره اثرات نوسان نرخ ارز بر شرکت های تولید کننده کاغذ و مقوا افزود: شرایط شرکت ها و تولیدکنندگان با یکدیگر متفاوت است. تولیدکنندگان بسته به اینکه چه میزان ماده اولیه از خارج تهیه می کنند و اینکه قطعات و دستگاه های مورد نیاز خود را از چه محلی تامین می کنند نسبت به اثرپذیری از نوسانات نرخ ارز شرایط متفاوتی دارند.

او درباره وضعیت کنونی عرضه و تقاضای کاغذ در کشور بیان داشت: اگر وضعیت تولید و توزیع با شرایط مصرف هماهنگی نداشته باشد خلایی در بازار ایجاد می شود که ممکن است به نوسان قیمت ها منجر شود اما در حال حاضر وضعیت عرضه و تقاضای کاغذ با هم متناسب است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بازار کاغذ در وضعیت تراز قرار دارد گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند بازار کاغذ را به شرایط مطلوب و قابل پیش بینی تری برساند تک نرخی شدن ارز است. اگر ارز تک نرخی شود مواد اولیه با قیمتی مشخص وارد کشور خواهد شد و محصولات نیز بدون نوسان قیمتی عرضه خواهند شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24