Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

صابر جعفروند رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در این باره به خبرنگار بورس ٢۴ ابراز داشت: بر اساس دستورالعمل همه شرکت های پذیرفته شده در فرابورس به جز آن ها که در بازار پایه هستند موظفند هر سه ماه علاوه بر صورت های مالی پیش بینی های خود را نیز منتشر کنند. گفتنی است،برای مثال ذوب آهن اصفهان با دارا بودن سهامداران بسیار و شرکتی دارای برند در امر گزارش دهی با تعلل بالایی همراه است. به طوری که همچنان با گذشت ٨ ماه از سال هنوز شرکت اقدام به ارائه گزارش پیشبینی عملکرد ۶ ماهه و روشن شدن آیتم های بهای تمام شده و سایر سرفصل های مهم شرکت ننموده است همچنین شرکت با تاخیر بسیار بالا و غیر قابل توجیه گزارش عملکرد ٣ ماهه خود را در شهریور ماه ارائه نموده است. در حالی که سایر شرکت های فولادی در این گروه جز یکی از شفاف ترین و سریعترین شرکت ها در امر گزارش دهی بوده و در این خصوص زبانزد بازار می باشند. همین امر سبب شده تا در حالی که شرکت های فولادی با نوسانات مثبت همراه شوند ذوب آهن به دلیل عدم شفافیت و ارائه تصویری از آخرین وضعیت شرکت با نوسانات منفی همراه و در این بین حقوق سهامداران آسیب جدی دیده و باعث ضرر و زیان سهامداران حقیقی این شرکت شود امری که سبب شده تا قدرت تحلیل با توجه به عدم مشخص بودن ریز بودجه ذوب غیر ممکن و سهامداران با سرخوردگی همراه شوند. امری که سازمان بورس به عنوان حامی سهامداران و جلوگیری از ادامه این رویه باید وارد عمل شده و علت عدم گزارش دهی و پیشبینی بودجه از این شرکت را جویا شود.

این شرکت ها کارت زرد گرفتند

بورس24 : با وجود این که بیش از سه هفته از آبان ماه گذشته و شرکت ها موظف هستند که در این فاصله علاوه بر ارایه صورت های مالی میان دوره ای 6 ماهه گزارش های پیش بینی درآمد سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه را نیز به بازار منتشر کنند اما برخی از شرکت های فرابورسی تنها به صورت های مالی میان دوره ای بسنده کرده اند و پیش بینی بودجه خود را اعلام ننموده اند.

آیا این امر خلاف قانون است یا شرکت هایی هستند که الزامی برای انتشار این پیش بینی ها ندارند؟

صابر جعفروند رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در این باره به خبرنگار بورس24 ابراز داشت: بر اساس دستورالعمل همه شرکت های پذیرفته شده در فرابورس به جز آن ها که در بازار پایه هستند موظفند هر سه ماه علاوه بر صورت های مالی پیش بینی های خود را نیز منتشر کنند.

وی در پاسخ به این که برای شرکت هایی که از این قوانین تخطی نمایند چه تدابیری اندیشیده شده گفت: قطعا شرکت هایی که پیش بینی های خود را در هر دوره سه ماهه منتشر نکنند مرتکب تخلف شده اند و پرونده تخلفاتی در مورد آن ها تشکیل شده و در پرونده آن ها ثبت خواهد شد. سپس به کمیته تخلفات فراخوانده می شوند تا هم بابت تاخیر و هم برای عدم ارایه گزارش مورد نظر توضیحاتی را ارایه نمایند.

وی افزود: اگر این شرکت ها برای عدم ارایه اطلاعات لازم دفاع مناسبی نداشته باشند منجر به صدور رای از سمت کمیته تخلفات خواهد شد. برای عدم ارایه اطلاعات جریمه های سنگینی در نظر گرفته شده است.

در ادامه از جعفروند پرسیدیم که عدم ارایه گزارش های لازم از سوی شرکت ها چه تبعاتی را به همراه خواهد داشت؟ وی اظهار داشت: قطعا عدم ارایه گزارش ها و پیش بینی های لازم از جانب شرکت ها شفافیت آنها را کاهش خواهد داد و ریسک سهم را افزایش خواهد داد. جنبه ای از این تخلفات که منافع عمومی را در بر می گیرد بر عهده سازمان است که پیگیری های لازم در خصوص آن انجام می شود اما جنبه های دیگر این موضوع مربوط به سهامداران و تصمیم گیری اهالی بازار سرمایه است. به طوری که سرمایه گذاران می بایست برای تصمیم گیری های خود همه جوانب و اطلاعات منتشر شده شرکت ها را در نظر گیرند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24