Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سید حسین سلیمی رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی در خصوص موضوع مداخله بانک مرکزی برای مجوز راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: به نظر می رسد این موضوع اختلالاتی را برای ایجاد و یا تاسیس صندوق ها به وجود می آورد.

سپردن نظارت و اعطای مجوز صندوق های سرمایه گذاری به بانک مرکزی درست نبود!

بورس24 : مجوز تاسیس صندوق های سرمایه گذاری اگر از سوی چند نهاد نظارتی دریافت شود تنها موجب طولانی شدن مسیر برای رسیدن به مقصد سرمایه گذار می شود و این موضوع باید در مجلس برای بار دیگر بازنگری گردد.

سید حسین سلیمی رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی در خصوص موضوع مداخله بانک مرکزی برای مجوز راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری به خبرنگار بورس24 گفت: به نظر می رسد این موضوع اختلالاتی را برای ایجاد و یا تاسیس صندوق ها به وجود می آورد.

وی گفت: ما همیشه به دنبال کوتاه کردن مسیرها برای سرمایه‌گذاران هستیم اما با مقررات مداخله بانک مرکزی در فرآیند راه اندازی و اعطای مجوز به صندوق های بانکی ، یک مسیر به مسیرهای قبلی اضافه شده است. مگر اساسا نماینده یا رییس بانک مرکزی در شورای بورس حضور ندارد ؟ در نتیجه نیازی نیست که بخواهیم یک مجوز جداگانه از بانک مرکزی در این خصوص فعالیت های مربوط به بازار سرمایه بگیریم.چرا که همه موارد قابل رصد از طریق سازمان بورس و نماینده بانک مرکزی بررسی می‌شود و نیاز به مجوز جداگانه نیست ما باید راه ها را تسهیل و آسان کنیم تا صندوق‌ها و تامین سرمایه‌ها نخواهند دوبار مجوز دریافت کنند ، این اتفاق کار را برای این نهادها دوبرابر خواهد کرد و کاغذبازی را افزایش می دهد.

رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی در پایان گفت: این موضوعات نیاز به اصلاحیه دارد و باید در مجلس این اصلاحیه ها مورد بررسی قرار گیرد ما نیز به دنبال اصلاح قانون هستیم چرا که در برخی مواقع قانونگذار ممکن است این موارد را به صورت کلی دیده باشد و جزئیات را نادیده گرفته باشد ، در نتیجه بازنگری لازم است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24