Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع پتروشیمی پردیس هم اکنون در پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است.توکلی رییس مجمع نیز از عرضه اوره پردیس در بورس کالا خبر داد و گفت: قیمت اوره داخلی بعداز گذشت ۳ سال هنوز ۶۱۲۵ ریال است، جلساتی در خصوص نحوه تغییر قیمت گذاری این محصول و ورود به بورس کالا برگزار شده و ما تاییدیه دیوان عدالت را برای عرضه در بورس گرفته ایم، جلساتی با بورس کالا نیز داشته ایم که امیدواریم امسال آخرین سالی باشد که اوره خارج از بورس به فروش می رود...

مجمع «شپدیس» و خبرهای مثبت.../ اوره هم به بورس کالا می آید...

مجمع پتروشیمی پردیس هم اکنون در پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است.

خبرنگار بورس24 گزارش داده که شهریاری مدیر عامل پتروشمی پردیس در جمع صاحبان سهام این شرکت اعلام کرده : شرکت در نظر داشت تا ابتدای سال ۹۶ فاز ۳ خود را راه اندازی کند، اما بنا به دلایلی نشد، این فاز با تاخیر ۶ ماهه راه اندازی شد که منجر به جهش در بخش تولید خواهد شد.

وی گفت : افزایش قیمت اوره در بازارهای جهانی منجر خواهد شد تا درآمد شرکت با رشد رو به رو شود و شرکت برنامه دارد تا به بازارهای جدید صادراتی وارد شود.

به گفته مدیر «شپدیس» ، فاز ۳ واحد آمونیاک شرکت در ۶ آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرد و تا کنون ۲۳۰۰۰ تن تولید داشته است، واحد اوره نیز از روز گذشته با ظرفیت حدود ۸۰ درصدی شروع به کار کرد.همچنین واحد آمونیاک فاز ۳ شرکت از سال آتی با ظرفیت بالای ۹۴ درصد کار خواهد کرد.بنابراین مشکلی در شرکت وجود ندارد و‌ نگرانی خاصی در مجموعه برای تولید نیست.پیش بینی جذب بازارهای جدید صادراتی در سال های آتی با توجه به افزایش تولید می شود.

توکلی رئیس مجمع و‌ نماینده سهامدار عمده هم در این جلسه گفت: کل تسهیلات شرکت ۶۲۸ میلیارد تومان بوده که از این میان ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات ارزی است، این شرکت در نظر دارد تا تسهیلات ارزی شرکت را تسویه و تسهیلات ریالی جایگزین آن کند.

شهریاری در خصوص ورود شرکت به صنایع پایین دستی هم  گفت:شرکت در نظر دارد تا اقدام به تولید محصولات پایین دستی نماید، طرح مطالعاتی شرکت برای تولید محصولات پایین دستی درحال انجام است.مسلما شرکت نباید تنها به تولید اوره متکی باشد.
توکلی رییس مجمع نیز از عرضه اوره پردیس در بورس کالا خبر داد و گفت: قیمت اوره داخلی بعداز گذشت ۳ سال هنوز ۶۱۲۵ ریال است، جلساتی در خصوص نحوه تغییر قیمت گذاری این محصول و ورود به بورس کالا برگزار شده و ما تاییدیه دیوان عدالت را برای عرضه در بورس گرفته ایم، جلساتی با بورس کالا نیز داشته ایم که امیدواریم امسال آخرین سالی باشد که اوره خارج از بورس به فروش می رود.
وی ادامه داد: مذاکراتی در خصوص انتقال اختصاص یارانه به کشاورزان از پردیس به دولت شده، یعنی یارانه ای که ما به کشاورزان برای خرید اوره می دهیم را دولت به عهده بگیرد.چنانچه شرایط قیمت اوره جهانی طبق شرایط فعلی پیش رود احتمال تعدیل درآمدی در شرکت وجود دارد.
مدیر عامل شپدیس گفت: پیش بینی تولید ۷۰۰ هزار تن اوره از محل فاز ۳ برای سال ۹۶ می رود. در نظر داریم تا در صورت امکان، تولید بخار و آب فاز ۱  همانند فاز ۳، نیز در مجموعه پردیس صورت گیرد.
در این جلسه سود تقسیمی هر سهم ۴۶۵ ریال تصویب شد.

خبر تکمیلی:

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی پردیس با حضور بیش از 80 درصدی سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی صبح امروز در تهران  تشکیل شد.
به گزارش بورس24 ، در ابتدای این جلسه شهریاری مدیرعامل شرکت گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: شرکت در سالی که گذشت توانست اقدامات پایانی خود را برای افتتاح و بهره برداری از فاز 3 پتروشیمی پردیس انجام دهد. این شرکت قرار بود فاز 3 خود را در ابتدای سال 96 به بهره برداری برساند این طرح با شش ماه تاخیر توانست در آبان سال 96 به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: بنا به دلایلی شرکت نتوانست این بهره برداری را اجرایی کند و به همین دلیل این فاز با تاخیر ۶ ماهه راه اندازی شد که منجر به جهش در بخش تولید خواهد شد. لازم به ذکر است که واحد آمونیاک فاز ۳ شرکت در ۶ آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرد و تا کنون ۲۳۰۰۰ تن تولید داشته است، واحد اوره نیز از روز گذشته با ظرفیت حدود ۸۰ درصدی شروع به کار کرد. واحد آمونیاک فاز ۳ شرکت از سال آتی با ظرفیت بالای ۹۴ درصد کار خواهد کرد. بنابراین می توان گفت مشکلی در شرکت وجود ندارد و‌نگرانی خاصی در مجموعه برای تولید نیست.
وی تاکید کرد: پیش بینی جذب بازارهای جدید صادراتی در سال های آتی با توجه به افزایش تولید می شود. همچنین پیش بینی افزایش قیمت اوره در بازارهای جهانی می رود که منجر خواهد شد تا درآمد شرکت را با رشد رو به رو کند. ضمن این که شرکت در نظر دارد تا به بازارهای جدید صادراتی وارد شود.
وی با اشاره به صادرات آمونیاک بیشتر در سال 96 گفت: به دلیل مشکلی که در بخش تولید فاز 1 اتفاق افتاد شرکت مجبور به فروش و صادرات آمونیاک شد و همان طور که در صورت های مالی دیده شده فروش آمونیاک که نسبت به اوره بیشتر است ، چرا که آمونیاک به اوره تبدیل شده و ما در فاز 1 با مشکل رو به رو شدیم.
وی گفت: اولویت ما ابتدا فروش اوره و سپس آمونیاک است اما بنا به دلایلی جا به جایی هایی صورت گرفت. یعنی ما فروش آمونیاک بیشتری داشتیم. لازم به ذکر است که چنانچه قیمت اوره 30 درصد کاهش یابد حاشیه سود شرکت 70 درصد افت می کند و به همین دلیل قیمت اوره نقش اساسی در درآمد شرکت دارد.
در ادامه تاکید کرد: سهامداران در نظر داشته باشند که شرکت در راه اندازی فاز 1 و 2 هیچ گونه مشکلی به لحاظ فاینانس نداشته و این در حالی است که زمان بهره برداری از فاز 3 شرکت با مشکلات تحریمی زیادی رو به رو بود و به بهره برداری رساندن آن تلاش زیاد مجموعه پردیس است. پیش بینی می شود که در سال 96 تولید 700 هزار تنی اوره از محل فعالیت فاز 3 داشته باشیم.
در ادامه نیز گزراش حسابرس قرائت شد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه شد.
پس از آن توکلی نماینده سهامدار عمده و رئیس مجمع در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص تغییر در قیمت اوره داخل بیان داشت: قیمت اوره داخلی بعد از گذشت ۳ سال هنوز ۶۱۲۵ ریال است، جلساتی در خصوص نحوه تغییر قیمت گذاری این محصول و ورود به بورس کالا برگزار شده و ما تائیدیه دیوان عدالت را برای عرضه در بورس گرفته ایم، جلساتی با بورس کالا نیز داشته ایم که امیدواریم امسال آخرین سالی باشد که اوره خارج از بورس به فروش می رود.
وی افزود: مذاکراتی در خصوص انتقال اختصاص یارانه به کشاورزان از پردیس به دولت شده، یعنی یارانه ای که ما به کشاورزان برای خرید اوره می دهیم را دولت به عهده بگیرد. چنانچه شرایط قیمت اوره جهانی طبق شرایط فعلی پیش رود احتمال تعدیل درآمدی در شرکت وجود دارد.
وی در خصوص میزان تسهیلات ارزی و ریالی مجموعه پردیس عنوان کرد: کل تسهیلات شرکت ۶۲۸ میلیارد تومان بوده که از این میان ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات ارزی است، این شرکت در نظر دارد تا تسهیلات ارزی شرکت تسویه و تسهیلات ریالی جایگزین آن خواهد شد.
در ادامه شهریاری مدیرعامل شرکت درباره تولید محصولات پایین دستی و وابستگی شرکت به تولید تنها اوره در پاسخ به سوال سهامداران گفت: شرکت در نظر دارد تا اقدام به تولید محصولات پایین دستی نماید، طرح مطالعاتی شرکت برای تولید محصولات پایین دستی درحال انجام است. اما این که خطوط فعلی بخواهد به تولید متانول تبدیل شود امکان پذیر نیست. باید در همان ابتدای کار تمهیدات آن اندیشیده می شد.
وی تاکید کرد: ما بازارهای جدید صادراتی را به مجموعه بازارهای خود خواهیم افزود تا فروش شرکت را بتوانیم رشد دهیم.
توکلی درباره تک نرخی شدن ارز  و تاثیر آن بر شرکت بیان داشت: با تک نرخی شدن ارز ما نیز به سمت عرضه اوره در بورس کالا خواهیم رفت و با افزایش و شفافیت قیمتی این محصول گپ و هزینه خود را جبران خواهیم کرد. در نتیجه از این بابت شرکت مشکلی ندارد. احتمالا با عرضه در بورس مشتری محصولات ما خدمات کشاورزی باشد.
در پایان نیز به ازای هر سهم 465 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24