Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر در سال مالی جاری حدود ٣٣٠٠٠ تن شکر تولید کرده که در انبارهای این مجموعه نگهداری می شود. شرکت طرح توسعه افزایش مصرف چغندر را دنبال می کند و برای این طرح از مشاوران آلمانی کمک خواهد گرفت. مدیرمالی شرکت اعلام کرده که افزایش نرخ شکر به اندازه ٨ درصد توسط ریاست جمهوری تصویب شده اما هنوز در گروی تصویب سازمان حمایت از مصرف کننده قرار دارد...

یک مقام مسئول در صنعت قند و شکر مدعی شد : رئیس جمهور افزایش نرخ ٨ درصدی شکر را امضا کرد!

بورس24 : شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر در سال مالی جاری حدود 33000 تن شکر تولید کرده که در انبارهای این مجموعه نگهداری می شود. شرکت طرح توسعه افزایش مصرف چغندر را دنبال می کند و برای این طرح از مشاوران آلمانی کمک خواهد گرفت. مدیرمالی شرکت اعلام کرده که افزایش نرخ شکر به اندازه 8 درصد توسط ریاست جمهوری تصویب شده اما هنوز در گروی تصویب سازمان حمایت از مصرف کننده قرار دارد.

محمدرضا یوسفی مدیرمالی شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر در جمع سهامداران و خبرنگاران در خصوص میزان طلب یارانه شرکت قند پیرانشهر از دولت گفت : کل طلب ما برای دو سال قبل به اندازه 18 میلیارد تومان بوده و این طلب هنوز وصول نشده است و به میزان این طلب سال جاری نیز افزوده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت شکر یه کجا رسید و این نرخ چگونه است، بیان داشت: نرخ شکر در حال حاضر به اندازه 2722 تومان به ازای هر کیلو مصوب شده ، ما شاهد تصویب افزایش نرخ شکر به اندازه 8 درصد از سوی ریاست جمهوری بوده ایم اما هنوز این افزایش از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده تایید و به شرکت ها اعلام نشده است.

وی در خصوص حذف یارانه از شرکت های قندی بیان داشت: این موضوع مطرح شده اما به نظر نمی رسد عملی شود چرا که در این صورت شرکت های قندی زیان ده خواهند شد و هنوز در این خصوص نمی توان صحبتی کرد.

یوسفی در مورد تولید روزانه چغندر عنوان کرد: مصرف روزانه چغندر به طور میانگین 3300 تن بوده که برای افزایش این تولید به 4000 تن برنامه ریزی شده است.همچنین طرح توسعه مصرف 5000 تن روزانه چغندر در دستور کار قرار دارد و جزو طرح های مطالعاتی است که برای توجیه آن با یک مشاور آلمانی به مذاکره و مشورت خواهیم نشست.

وی در مورد طرح توسعه شرکت و چگونگی تامین نقدینگی آن تصریح کرد: برای طرح توسعه مصرف 4000 تن چغندر در روز برآورد هزینه شده و به نظر می رسد اندوخته ای که از محل سود سال مالی گذشته کنار گذاشته شده بتواند پاسخگوی طرح توسعه شرکت باشد.

یوسفی در مورد مصرف چغندر سال گذشته شرکت گفت: سال گذشته مصرف چغندر سالانه به اندازه 356 هزارتن بوده و در تلاشیم تا در سال مالی جاری این مصرف را به حدود 400 هزار تن در سال برسانیم. ضمن این که قیمت خرید تضمینی چغندر معمولا اول سال مشخص می شود، این رقم در سال گذشته برای چغندر با عیار 16 به اندازه 3091 ریال بوده و به نظر می رسد قیمت چغندر عیار 18 برای سال جاری 3900 ریال باشد.

این مقام مسئول درباره میزان تولید شکر در سال جاری گفت: ما در حال حاضر به اندازه 3300 تن شکر در انبارها داریم ولی هنوز فروشی را انجام نداده ایم. ضمن این که میزان مطالبات کشاورزان حدود 70 میلیارد تومان است.

وی در مورد نقطه سر به سر شرکت های قند و شکر گفت: شرکت های تولید قند و شکر معمولا به ازای میزان مشخصی از مصرف چغندر به نقطه سر به سر می رسند. این میزان به گونه ای است که معمولا با مصرف 100 هزارتن چغندر در سال زیان ده هستند. نقطه سر به سر برای شرکت های مختلف متفاوت است.

یوسفی در مورد میزان کشت چغندر در سال جاری نسبت به سال گذشته عنوان کرد: وضعیت کاشت چغندر نسبت به سال گذشته بهتر شده به گونه ای که در سال گذشته 500 هزار تن چغندر کاشت شده و امسال به حدود 600 هزار تن رسیده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24