Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس کالای شیکاگو برای راه اندازی معاملات پرطرفدارترین ارز دیجیتال دنیا یعنی بیت کوین پیش قدم شد تا ایجاد بازار فیوچرز ارز دیجیتال در بورس کالای ایران که تا پیش از این ساده لوحانه نگریسته می شد ، جدی گرفته شود!چندی پیش مدیرعامل بورس کالای ایران از آمادگی این بورس فعال در کشور برای راه اندازی معاملات ارزهای دیجیتال خبر داد ،اظهار نظری که به جای این که جدی گرفته شده و درباره چالش های پیش روی این بازار بحث شود دستاویزی شد برای هجویات برخی از شبکه های مجازی.اما حالا بورس کالای شیکاگو اعلام کرده که تا سه ماه دیگر فیوچرز بین کوین را راه اندازی می کند تا نشان دهد دلیل عقب ماندگی ایران در بسیاری از حوزه ها چیست!؟

بورس کالای شیکاگو معاملات بیت کوین را استارت زد / راه اندازی بازار ارزهای دیجیتال در بورس کالای ایران هم جدی بود ؛ اما...

بورس24 : بورس کالای شیکاگو برای راه اندازی معاملات پرطرفدارترین ارز دیجیتال دنیا یعنی بیت کوین پیش قدم شد تا ایجاد بازار فیوچرز ارز دیجیتال در بورس کالای ایران که تا پیش از این ساده لوحانه نگریسته می شد ، جدی گرفته شود!

چندی پیش مدیرعامل بورس کالای ایران از آمادگی این بورس فعال در کشور برای راه اندازی معاملات ارزهای دیجیتال خبر داد ،اظهار نظری که به جای این که جدی گرفته شده و درباره چالش های پیش روی این بازار بحث شود دستاویزی شد برای هجویات برخی از شبکه های مجازی.اما حالا بورس کالای شیکاگو اعلام کرده که تا سه ماه دیگر فیوچرز بین کوین را راه اندازی می کند تا نشان دهد دلیل عقب ماندگی ایران در بسیاری از حوزه ها چیست!؟

سایت رسمی CME اعلام کرد : بورس کالای شیکاگو به عنوان بزرگترین و متنوع ترین بازار آتی در دنیا در تاریخ 31 اکتبر اعلام کرد که قصد دارد در سه ماهه آخر سال 2017 معاملات آتی بیت کوین را راه اندازی کند و هم اکنون در حال سپری کردن دوره آزمایشی است که طبق مقررات باید پشت سر بگذارد.

این قرارداد جدید به صورت نقدی و بر مبنای نرخ مرجع بیت کوین(BRR) در بورس کالای شیکاگو تسویه می شود. این نرخ مرجع به صورت روزانه بر مبنای دلار آمریکا تعیین می گردد. قرارداد های آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو پذیرش شده و تابع قوانین و مقررات این بورس خواهند بود.

تری دافی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بورس کالای شیکاگو در این باره گفت: "با توجه به اقبال روز افزون مشتریان بازار رو به رشد ارزهای رمز پایه تصمیم گرفته شد تا قرار داد های آتی در بیت کوین تعریف و راه اندازی شوند. به عنوان بزرگترین بازار قانونمند ارز در دنیا، بورس کالای شیکاگو برای کسانی که روی بیت کوین سرمایه گذاری خواهند کرد جایگاهی خواهد بود تا از این ابزار برای شفافیت، کشف قیمت و مدیریت ریسک معاملات بیت کوین بهره مند شوند.

از ماه نوامبر سال 2016، شرکت های CME Group و Crypto Facilities Ltd. نرخ مرجع بیت کوین (BRR) را محاسبه و منتشر کرده اند به طوری که این نرخ عمده جریان های معاملات نقدی بیت کوین در یک پنجره محاسباتی را در ارزش دلاری یک بیت کوین در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت لندن تجمیع می کند. BRR بر پایه اصول آیوسکو در ایجاد معیار های ارزیابی مالی طراحی شده و هم اکنون Bitstamp ، GDAX ، itBit و Kraken بورس هایی هستند که دست اندر کار تهیه داده برای محاسبه نرخ BRR هستند.

دکتر تیمو شلافر، مدیر عامل شرکت تسهیلات ارزهای پایه در این خصوص اظهار کرد: " ما از این به بعد با بورس کالای شیکاگو در این زمینه همکاری می کنیم و از این که شاهد استفاده نرخ مرجع بیت کوین (BRR) در مکانیسم تسویه این محصول مهم هستیم بسیار خرسندیم. BRR نشان داده است که می تواند به شکلی شفاف و اطمینان بخش منعکس کننده معاملات بیت کوین بر مبنای دلار باشد و هم اکنون به مرجع قیمت برای موسسات مالی، بنگاه های معاملاتی و شرکت های تولید داده در سطح دنیا تبدیل شده است.

بورس کالای شیکاگو و شرکت تسهیلات ارزهای با پایه رمز، همچنین دست به انتشار شاخص لحظه ای قیمت بیت کوین (BRTI) به منظور ایجاد شفافیت در بازار نقدی آن زده است. در واقع این شاخص کل تقاضای جهانی برای خرید و فروش بیت کوین را در یک لیست سفارش (order book) تجمیع کرده و قیمت نقدی عادلانه بیت کوین را به صورت لحظه ای بر مبنای دلار آمریکا منعکس می کند. این شاخص بدون تاخیر زمانی منتشر شده و برای ارزیابی پورتفولیو ها، انجام معاملات یک روزه بیت کوین و پوشش ریسک مناسب است.

ارزش بازار ارزهای با پایه رمز در سال های اخیر به 172 میلیارد دلار رسیده است که سهم بیت کوین از این بازار 54 درصد یعنی 94 میلیارد دلار است. همچنین ارزش اسمی معاملات بیت کوین به مبلغ تقریبا یک و نیم میلیارد دلار در روز رسیده است.

چندی پیش مدیرعامل بورس‌کالای ایران از آغاز یک برنامه جامع برای بررسی مزایای بیت کوین در ایران خبر داده بود.

حامد سلطانی‌نژاد گفته بود: به‌زودی با تشکیل یک کارگروه کاری برای بررسی ویژگی‌های بیت کوین راهکارهای استفاده از بیت کوین در حوزه بورس‌کالا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و من از همه صاحب‌نظران در این حوزه برای همکاری با بورس‌کالا دعوت می‌کنم.

او در زمینه الزام انجام مطالعات در مورد به‌کارگیری بیت کوین گفته بود:بیت کوین کار خود را خواهد کرد و ما ناچاریم قبل از آن که همه تراکنش‌های مالی به سمت بیت کوین هدایت شود هر چه سریع‌تر این ارز را بهتر بشناسیم. به همین دلیل من پیشنهاد می‌کنم که یک کمیته کاری همه‌جانبه برای بررسی و مطالعه بیت کوین در بازار سرمایه با همکاری همه بورس‌ها تشکیل شود.

او با بیان اینکه بورس‌کالا قطعا به مطالعه در این زمینه نیاز دارد، گفته بود: ما قصد داریم با تشکیل این کمیته متوجه شویم که بیت کوین در آینده چه تبعاتی را روی صنعتی که ما در آن فعال هستیم، می‌گذارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24