Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

امیرحسین نادری مدیر مالی فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره علت پی بر ای پایین فولاد به رغم پتانسیل های بنیادی این شرکت گفت: باید توجه داشت که نقدشوندگی سهام فولاد مبارکه بسیار بالاست...

دلیل توقف رشد شتابان قیمت سهام فولاد مبارکه اعلام شد / برخی حقوقی ها فروشنده اند...

بورس24 : فولاد مبارکه اصفهان به غول فولادسازی ایران معروف است و سهام آن یکی از سهم هایی است که همواره به عنوان یکی از گزینه های مناسب و کم ریسک برای سرمایه گذاری توصیه شده است. این شرکت که در ابتدای امسال بودجه سال مالی 96 را با 253 ریال سود به بازار منتشر کرد و تاکنون در دو مرحله این مبلغ را در ابتدا به 302 ریال و سپس به 538 ریال افزایش داده با شایعاتی همراه شده که خبر از توانایی تعدیل مجدد آن را می دهد.

فولاد که پرونده سال 95 را با فروش بیش از 101 هزار و 83 میلیارد ریال از محصولاتش بست و در پایان سال 277 ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده سال 96 را به یکی از سال های به یادماندنی برای سهامداران خود مبدل کرده است.

قیمت فولاد سال 95 در چنین روزهایی در حدود 1250 ریال قرار داشت و حالا محدوده 2270 دریال را تجربه می کند. این سهم که از اواسط آبان ماه سال قبل تا اواخر خرداد ماه امسال در محدوده قیمتی مشخص و بین سقف و کف قیمتی 1350 ریال و 1200 ریال معامله می شد ، در روزهای پایانی خرداد سال جاری ریتم حرکتی خود را تغییر داد و وارد روند افزایشی پرشتابی شد و پس از عبور از مقاومت 1900 ریالی که یکی از سطوح مقاومتی مهم به شمار می رفت به مرز 2400 ریال رسید.

با وجود این که فولاد در مدت 4 ماه و یک هفته توانست بیش از 80 درصد رشد قیمت را تجربه کند اما پی بر ای این سهم از پی بر ای گروه همچنان فاصله دارد.در حال حاضر پی بر ای فولاد 4.24 مرتبه است حال آن که پی بر ای گروه فلزات اساسی حدود 5.75 مرتبه می باشد.

به محض بالا رفتن قیمت سهام را عرضه می کنند

امیرحسین نادری مدیر مالی فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره علت پی بر ای پایین فولاد به رغم پتانسیل های بنیادی این شرکت گفت: باید توجه داشت که نقدشوندگی سهام فولاد مبارکه بسیار بالاست و به محض این که قیمت سهم کمی افزایش یافت عمده سهامداران شرکت که حقوقی هستند اقدام به عرضه آن می نمایند و همین امر مانع از تداوم رشد قیمتی سهم و بالا رفتن پی بر ای آن می شود. اما با این وجود قیمت فولاد در سال جاری رشد بسیار مناسبی را تجربه کرده است.

در ادامه از او پرسیدیم که آیا شایعه تعدیل مثبت مجدد فولاد مبارکه صحت دارد؟ وی تصریح کرد: فعلا در مورد توانایی تعدیل مجدد فولاد مبارکه نمی توان اظهار نظر کرد. زیرا باید هزینه های شرکت محاسبه شود و سپس در این خصوص نظر داد.

نادری درباره این که کدامیک از طرح های توسعه شرکت امسال به بهره برداری خواهند رسید ، اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه دارای طرح های زیادی است اما طرح هایی که با راه اندازی در سال جاری بر روی EPS شرکت تاثیرگذار خواهند بود عبارتند از طرح توسعه سنگان و طرح ورق گرم فولاد سبا.

وی اضافه کرد: طرح توسعه سنگان از 2 ماه قبل وارد مرحله آزمایشی شده در ماه های آتی به تولید تجاری خواهد رسید و طرح ورق گرم فولاد سبا نیز تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است ، شرکت فولاد مبارکه اصفهان علاوه بر مجتمع صنعتی مبارکه که در شهرستان مبارکه است یک مجموعه تولبدی در شهرستان لنجان اصفهان به نام فولاد سبا در اختیار دارد که در حال حاضر با ظرفیت 750 هزار تن ورق گرم تولید می کند. در فولاد سبا یک طرح توسعه ای بزرگ در دستور کار قرار دارد که ظرفیت تولید ورق نورد گرم را از 750 هزار تن به 1.5 میلیون تن افزایش خواهد داد. همچنین شرکت فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه گذاری در معادن سنگان در حال اجرای طرح های تولید کنسانتره به میزان 5 میلیون تن و گندله نیز به میزان 5 میلیون تن می باشد.

شایان ذکر است ، فولاد مبارکه اصفهان یک مجموعه در بندر عباس به نام فولاد هرمزگان در اختیار دارد که ظرفیت تولید فولاد 1.5 میلیون تن تختال را دارد. مدت هاست که خبر اراده فولاد مبارکه برای فروش بلوکی سهام فولاد هرمزگان شنیده می شود اما همواره مدیران این شرکت پاسخگویی به این پرسش را به آینده موکول می کنند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24