Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مذاکره در خصوص سوآپ نفت کرکوک عراق به ایران در حالی جدی شده است که ظاهرا قرار است نفت شمال عراق در ٣ پالایشگاه ایران استفاده شود...

استفاده از نفت کرکوک در ۴ پالایشگاه ایران

به گزارش بورس24 ؛ اقدامات اولیه برای انتقال نفت کرکوک عراق به ایران برای پالایش در پالایشگاه های ایران در حال انجام است.

اخیرا شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد، مذاکراتی بین تهران و بغداد برای صادرات نفت خام از کرکوک به پالایشگاهی در ایران در جریان است که در صورت نهایی شدن نفت کرکوک به جای مناطق شمالی به سمت ایران خواهد رفت.

علا الموسوی، مدیر شرکت بازاریابی نفت عراق رسما اعلام کرده است «وزارت نفت عراق در حال مذاکره با وزارت نفت ایران برای عرضه نفت خام به پالایشگاه کرمانشاه است.»

کرکوک یکی از استان‌های نفت خیز عراق است که در طی چند سال گذشته نفت خام خود را از طریق بندر جیهان ترکیه به بازارهای بین المللی صادر کرده است.

بعد از آزادسازی کرکوک توسط نیروهای دولتی عراق در 16 اکتبر، وزارت نفت این کشور در حال مذاکره با مقامات ایرانی درباره صادرات نفت این استان بوده است.

موسوی اضافه کرد: «پالایشگاه کرمانشاه 15 هزار بشکه نفت از کرکوک تحویل خواهد گرفت و ممکن است این رقم در آینده و با توجه به افزایش ظرفیت پالایشگاه به 25 هزار بشکه بالاتر برود.»

وی همچنین گفت که نفت از طریق کامیون های نفتکش به ایران حمل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در سفر اخیر وزیر نفت ایران به عراق مذاکراتی در این رابطه بین ایران و عراق مطرح شد.

به گفته زنگنه قرار است یک مشاور بین‌المللی برای این منظور انتخاب شود و این مشاور بر اساس چارچوب‌هایی که ما تعیین می‌کنیم گزینه‌های مختلفی را پیشنهاد کند و توجیه فنی و اقتصادی این فعالیت را اعلام کند.

زنگنه اضافه کرده است که ترجیح ما برای نفت کرکوک سوآپ است و قرار شد بخشی از نیاز پالایشگاه‌های شمال‌ و غرب کشور یعنی خوراک موردنیاز اراک، کرمانشاه، تهران و تبریز از این طریق تامین شود اما این‌که مقدار آن چقدر باشد باید مشاور بین‌المللی تصمیم بگیرد.

ظاهرا قرار است مشابه نفت عراق از طریق جنوب ایران به پالایشگاه های جنوب عراق منتقل شود.

منبع: فارس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24