Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

قرار است که سهام شرکتهای سودده به عنوان بازپرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار گردد؛ تا صندوق از محل سود حاصل از واگذاری سهام و یا سود شرکت ها حقوق بازنشستگان را پرداخت نماید.

گلچین شرکت های درجه یک برای تهاتر بدهی دولت با مطالبات صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد

بورس24 : روسای کمیسیون‌های اقتصادی، اجتماعی و صنایع و معادن مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی خواستار حل مشکل دریافت مستمری بازنشستگان فولاد شدند. در این نامه به منظور حل مشکل همیشگی صندوق بازنشستگان فولاد پیشنهاد شده وزارت اقتصاد نسبت به واگذاری ۲۰ درصد سهام فولاد مبارکه، ۲۰ درصد سهام شرکت مس ایران، ۱۰۰ درصد سهام آلومینای جاجرم، ۱۰۰ درصد سهام معدن گل گهر (۵ و ۶) و ۲۰ درصد هلدینگ خلیج فارس اقدام کند تا خزانه‌داری کل کشور به صورت علی‌الحساب پرداخت حقوق این قشر را تا پایان سال انجام دهد و نهایتا مبلغ فوق از محل مطالبات صندوق مذکور موضوع بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه تهاتر شود.

ظاهرا قرار است که سهام شرکتهای سودده به عنوان بازپرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار گردد؛ تا صندوق از محل سود حاصل از واگذاری سهام و یا سود شرکت ها حقوق بازنشستگان را پرداخت نماید.

اکبر نوروزی، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در مورد تهاتر بدهی های دولت با مطالبات صندوق به خبرنگار بورس24 گفت: طبق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه دولت مصوب کرده که بدهی خود را در قالب سهام، به صندوق ذخیره پرداخت نماید.

وی گفت: قرار شد که طی سه ماه اکچوئری صندوق محاسبه شود و به تایید سازمان حسابرسی برسد و دولت طی سه سال این اکچوئری را در قالب سهام و یا بودجه های سنواتی به صندوق فولاد پرداخت نماید تا مشکل صندوق فولاد از جهت تامین مالی حل و فصل گردد.

نوروزی گفت: بنابراین ما اکچوئری را تهیه کرده ایم و به تایید سازمان حسابرسی رسیده است و حدود 30هزار میلیارد تومان مطالبات صندوق از دولت مشخص شده است.

به گفته وی، در همین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردند که دولت سهام های خوب به صندوق بدهد تا از محل سود آن ، صندوق فولاد بتواند مشکلات خود را حل کند.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه صندوق در قبال این سهام چه خواهد بود گفت: صندوق برای تامین مالی و پرداخت حقوق بازنشستگان خود یا این سهام را می فروشد و سپرده گذاری می کند و یا از محل سود حال از این سهام مشکلات بازنشستگان را حل خواهد کرد.

نوروزی گفت: به هر حال مجلس شوری اسلامی از دولت خواسته که شرکت های ورشکسته و مشکل دار را به صندوق ندهد .

نوروزی در پایان در خصوص پیگیری صندوق برای بازپس گیری سهام توسعه معادن و فلزات که چندی پیش به فولاد مبارکه واگذار شد گفت: ما همچنان در حال پیگیری هستیم. به نظر ما این سهام را بی جهت و ارزان فروخته اند. ما هم پیگیر این پرونده در هیات داوری بورس و مراجع قضایی هستیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24