Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​یکی دیگر از مواردی که بازار به آن توجه نمی کند این است؛ از زمانی که ارز مبادله ای برای جو قطع شده قیمت تفاله در بازار رشد داشته و از قیمت ۶۵٠ هزار تومان به ازای هر تن به ٩۵٠ هزار تومان به ازای هر تن افزایش داشته است و شرکت ها از این محل هم افزایش درآمد خواهند داشت.

سهامداران شرکت های قندی، امیدوار به جلسه امروز/ کدام شرکت ها پتانسیل رشد بیشتری دارند؟

بورس24 : بر اساس اخبار منتشر شده بالاخره نوبت به تعیین تکلیف قیمت مصوب شکر، یکی از کالاهای مصرفی و استراتژیک کشور رسیده است. شرکت هایی که در بازار سرمایه هم فعال هستند و این روزها اتفاقا حال خوبی هم دارند. قرار است امروز بعد از ظهر ستاد تنظیم بازار به ریاست وزیر صنعت معدن و تجارت تشکیل جلسه دهد و درخصوص افزایش نرخ شکر تصمیم گیری کند.

اما با اعلام قیمت های مصوب کدام یک از شرکت های قندی پتانسیل رشد بیشتری در بازار سرمایه خواهد داشت و می تواند از گروه خود بالا بیاید و در صدر قرار گیرد؟

با نگاهی به صورت های مالی شرکت های قندی مشاهده خواهیم کرد که برخی شرکت ها در پیش بینی خود افزایش قیمت را در نظر گرفته اند و برخی این افزایش را در نظر نگرفته یا کمتر درنظر گرفته اند. بنابراین با تعیین نرخ جدید پتانسیل بیشتری برای رشد خواهند داشت.

از طرفی هزینه های مالی، مولفه دیگری است که می تواند در روند روبه رشد سهام این شرکت ها موثر باشد.

سعید در خشانی تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص این گروه و پتانسیل های رشد سهام این گروه در آستانه تعیین تکلیف نرخ شکر به بورس24 گفت: با نگاه کلی به گروه قندی ها می توان دریافت که این گروه در شرایط مطلوبی قرار دارد. اما شاید بتوان در این بین شرکت های قند قزوین، اصفهان و هگمتان را از سایر شرکت ها برتر دانست.

وی گفت: قند قزوین یکی از شرکت هایی است که تقریبا هیچ افزایش نرخی را در صورت های مالی خود در نظر نگرفته است و میزان تولید را نیز محافظه کارانه در نظر گرفته است. بنابراین جزو شرکت هایی است که پتانسیل تعدیل و رشد قیمت را بیشتر دارد و حتی اگر هیچ افزایش نرخی هم اعمال نشود این شرکت با آسیب کمتری روبرو می شود.

درخشانی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که بازار به آن توجه نمی کند این است؛ از زمانی که ارز مبادله ای برای جو قطع شده قیمت تفاله در بازار رشد داشته و از قیمت 650 هزار تومان به ازای هر تن به 950 هزار تومان به ازای هر تن افزایش داشته است و شرکت ها از این محل هم افزایش درآمد خواهند داشت.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که در بحث بهای تمام شده باید مد نظر قرار گیرد و موضوع مهمی است این است که تا سال گذشته شرکت ها به ازای هر تن چغندر که در یافت می کردند 20 کیلو تفاله و 2 کیلو قند می دادند که حدود 25 هزار تومان در هر تن هزینه برای شرکت ها داشت که این مقوله هم حذف شده است اما منتظر جلسه هستند که این موضوع هم به طور رسمی مصوب شود. این موضوع حدود 7-8 درصد بهای تمام شده قندی ها را کاهش می هد. با توجه به شرایط حال حاضر در مجموع قندی ها در شرایط بسیار خوبی هستند. مخصوصا قزوین هگمتان و اصفهان. این شرکت ها از طرفی دو کشته هستند. هم در خوزستان و هم از سایر مناطق چغندر دریافت می کنند که این امر منجر می شود در کل سال تولید داشته باشند و بتوانند سود آوری خوبی داشته باشند.

درخشانی در خصوص قیمت های جهانی شکر هم گفت: قیمت جهانی شکر با توجه به رشد قیمت نفت قابلیت رشد دارد. قیمت شکر در حال حاضر حدود 14.5 سنت / پوند است که قابلیت رشد حدود 25 درصدی را با توجه به شرایط دارد و تا محدوده 17سنت/ پوند نوسان خواهد داشت.

وی در خصوص قیمت احتمالی شکر هم گفت: با توجه به شنیده ها قیمت مصوب در محدوده 2720 تومان است. با یارانه و یا در مجموع 2950 تومان بدون یارانه برای فروش کارخانه ها خواهد بود. اما باید دید کارگروه عصر امروز چه قیمتی را مصوب خواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24