Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دکتر داورد زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره توسعه شبکه فیبر نوری در کشور و سرگذشت شرکت های FCP اظهار داشت: اصولا تغییر شبکه مخابراتی و اینترنتی کشور از کابل مسی به فیبر نوری به طور کامل انجام نخواهد شد. زیرا همه مردم نمی خواهند که از فیبر نوری استفاده نمایند...

مخابرات اعلام کرد : سهامداران FCP ها نگران نباشند ، با فیبر نوری...

بورس24 : در سال های اخیر مخابرات ایران در اقدامی نسبت به تبدیل شبکه های مخابراتی و اینترنتی از کابل مسی به فیبر نوری گام برداشت. این تغییرات نیز تا کنون تا حد قابل ملاحظه ای پیشرفت داشته است. اما در این سالهای برخی از شرکت ها که به FCP معروف هستند بدون سرمایه گذاری و هزینه برای ساختارهای اولیه از بسترهای آماده شده توسط مخابرات استفاده کرده اند و خدمات خود را به کابران ارایه کرده اند. شرکتهایی مانند های وب، آسیا تک و پارس آنلاین.

حال با فراگیر شدن شبکه فیبر نوری این پرسش مطرح می شود که پس از تغییر کامل شبکه مخابراتی به فیبر نوری تکلیف شرکتهای FCP چه خواهد شد؟

دکتر داورد زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره توسعه شبکه فیبر نوری در کشور و سرگذشت شرکت های FCP اظهار داشت: اصولا تغییر شبکه مخابراتی و اینترنتی کشور از کابل مسی به فیبر نوری به طور کامل انجام نخواهد شد. زیرا همه مردم نمی خواهند که از فیبر نوری استفاده نمایند.

وی افزود: شبکه فیبر نوری بستری است که امکان ارتباط پرسرعت را برای کاربران فراهم می کند اما قرار نیست که با توسعه شبکه فیبر نوری شبکه کابل مسی جمع آوری شود. بلکه به موازات توسعه شبکه فیبر نوری شبکه کابل مسی نیز توسعه خواهد یافت.

او اذعان داشت: بسیاری از کاربران ما بر روی سرعت 4 مگ تا 8 مگ درخواست دریافت خدمات دارند و اصراری بر داشتن فیبر نوری ندارند.

در ادامه به شرکت های FCP که با ساختار کابل مسی فعالیت می کنند اشاره کرد و بیان داشت: قرار نیست با توسعه شبکه فیبر نوری مشکلی برای اینگونه شرکتها پیش آید زیرا پیش بینی می کنیم که بخش عمده ای از مشتریان، اینترنت مورد نیاز خود را بر اساس سیم مسی دریافت نمایند.

وی گفت: کابل مسی به راحتی تا سرعت 8 مگ اینترنت را پوشش می دهد و حتی در برخی از مناطق نیز تا 16 مگ نیز آزمایش شده و کابل مسی توانایی پوشش آن را داشته و مشکلی به وجود نیامده است. بنابراین پیش بینی می شود کاربران خانگی خدمات اینترنتی خود را بر اساس کابل های مسی دریافت نمایند. از این رو برنامه هایی برای توسعه این سیستم نیز وجود دارد.

گفتنی است ، تدارک مخابرات برای فیبر نوری شرکت هایی همچون «های وب» را با ریسک کاهش فروش این شرکت ها در میان مدت و بلند مدت مواجه کرده است و دغدغه های جدیدی را برای سهامداران این گونه شرکت ها به وجود آورده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24