Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد عطائی مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس در خصوص این پیشنهاد به بورس ٢۴ گفت: این نامه پیشنهادی است از سوی کانون کارگزاران که باید مورد بررسی قرار گیرد و به نظر من کلیت این پیشنهاد خوب است اما تصمیم گیری در این خصوص جزو وظایف هیئت مدیره سازمان است...

چراغ سبز سازمان بورس به پیشنهاد تسویه کارگزاران با حقیقی ها در یک روز!

بورس24 : روز گذشته نامه ای در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از پیشنهاد کانون کارگزاران مبنی بر درخواست کاهش زمان تسویه ها از 3روز به 1 روز داده شد.

محمد عطائی مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص این پیشنهاد به بورس24 گفت: این نامه پیشنهادی است از سوی کانون کارگزاران که باید مورد بررسی قرار گیرد و به نظر من کلیت این پیشنهاد خوب است اما تصمیم گیری در این خصوص جزو وظایف هیئت مدیره سازمان است.

وی ادامه داد: البته این پیشنهاد باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و از همه جوانب مزایا و معایب آن مورد مطالعه قرار گیرد.

عطائی گفت: این پیشنهاد دارای دو بعد است، بعد خرید و بعد فروش و با توجه به این پیشنهاد خریدار باید ظرف مدت یک روز اقدام به تسویه خرید خود نماید و پس از فروش سهام خود ظرف مدت یک روز وجه معامله را دریافت نماید.

وی ادامه داد: قانون T+3 از مدت ها قبل نوشته شده است و با توجه به شرایط آن دوران بوده است، قاعدتا با توجه به تغییر شرایط و سرعت گرفتن انجام روند معاملات و تغییرات صورت گرفته نوع پرداخت و دریافت وجه معاملات هم منطبق با شرایط فعلی نیازمند اصلاح و تغییر است.

عطایی گفت: همانطور که روند معاملات تسریع پیدا کرده است قاعدتا باید فرآیند های مالی هم با روند اصلاحات و تسریع در امور روبرو باشد، قاعدتا شرایط در فرآیند های مالی هم باید با بهبود روبرو شود.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی عموما سهامداران حقیقی که اعتبار دریافت نمی کنند وجوه خود را در روز معامله پرداخت می کنند پس این پیشنهاد منجر می شود تا حقیقی ها زودتر به پول خود پس از فروش سهام برسند و به نوعی پیشنهادی است برد برد.

عطائی در پایان گفت: از نظر کلی این پیشنهاد ، پیشنهاد خوبی است همانطور که گفته شد باید بررسی های لازم برای نحوه اجرا ، مزایا، معایب و ... روی آن صورت گیرد و پس از بررسی جوانب مختلف این پیشنهاد و بررسی نظرات مختلف موافق و مخالف همچنین نحوه اجرا، امکان اجرا و بررسی های فنی و سایر موارد در نظر گرفته شود و نهایتا پس از بررسی تمام این موارد نتیجه آن در هیئت مدیره سازمان مورد تصمیم گیری قرار می گیرد نهایتا هیئت مدیره در خصوص این پیشنهاد تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24