Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جعفر صفری مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک در خصوص آخرین وضعیت پروژه های این شرکت خبرنگار بورس ۲۴ گفت: ماشین سازی اراک سال های اخیر به دنبال شفاف‌سازی کامل بوده است ، در همین راستا قدم‌های خوبی نیز برداشته شده است...

توصیه جالب مدیرعامل یک شرکت تجهیزاتی / اگر «فاراک» امروز باز شد ؛ نفروشید!!

بورس24 : شرکت ماشین سازی اراک اولین پیش بینی درآمد هر سهم حسابرسی شده خود را ارائه داده است.با این حال انتظار می رود نماد "فاراک" در روز معاملاتی جاری بازگشایی گردد.  سود این شرکت بدون تغییر نسبت به اولین پیش بینی حسابرسی نشده اعلام شد در حالی که این شرکت پروژه ها و برنامه های زیادی دارد که تاثیرات با اهمیتی روی این سهم تجهیزاتی خواهد داشت.

جعفر صفری مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک در خصوص آخرین وضعیت پروژه های این شرکت خبرنگار بورس24 گفت:  ماشین سازی اراک سال های اخیر به دنبال شفاف‌سازی کامل بوده است ، در همین راستا قدم‌های خوبی نیز برداشته شده است.

 وی افزود : تاکنون قراردادهای زیادی داشته ایم که در آینده برای شرکت تاثیر مثبت خواهد داشت. اجرای پروژه EPC ماهشهر تا پایان سال محقق خواهد شد که حدود ۲۸ میلیارد تومان برای شرکت عایدی خواهد داشت. همچنین قرارداد EPC اسکله گوگرد معادل ۱۰۹ میلیارد تومان قرارداد است که ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی سود آن خواهد بود.افزون بر این،‏ EPC2 مخازن گازی پارس جنوبی ۳۲ میلیارد تومان برآورد شده است که ۲۵ میلیارد تومان در سال جاری دریافت می شود و مابقی برای سال آینده دریافت خواهد شد.

 وی افزود: ساخت و تجهیزات مخازن دی پلیمر، ساخت تجهیزات پارس جنوبی، ساخت و نصب مخازن پتروشیمی گچساران  نیز از قرار دادهایی است که در سال جاری عملیاتی خواهد شد. همچنین قرار داد شیرهای سرچاهی با شرکت ملی حفاری و مناطق نفت و واحدهای دیگر 20 میلیارد تومان برآورد شده است که تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

وی گفت:  همچنین برآورد فروش ۲۴ میلیارد تومان انواع دیگ بخار نیز داشته‌ایم و به دنبال این هستیم که ماشین سازی اراک با وضعیت مناسبی رشد نماید و با پروژه های جدید این کار محقق خواهد شد.

به گفته وی،  شرکت در زمینه پروژه های جدید زباله سوزی شهری قرارهای جدید منعقد کرده است  این پروژه آلایندگی را به طور مطلق از بین می‌برند در این خصوص با شهرداری‌ها وارد مذاکره شده ایم که به یاری خدا کارها را به سرانجام برسانیم که در صورت نهایی شدن به طور رسمی اعلام خواهیم کرد . همچنین در گروه متالورژی اتصالات برای پتروشیمی کنگان و ساخت گلوله برای شرکت های مس و سیمانی تلاش های انجام داده ایم که ۵۲ میلیارد تومان قرارداد عملیاتی دیده شده و تا پایان سال محقق خواهد شد. همچنین قرارداد سازه با شرکت نایرو و تی سی سی چین در حال اتمام است.

صفری ادامه داد: در مورد انرژی های تجدید پذیر ازجمله توربین های بادی، سولار خورشیدی هم صحبت های انجام داده ایم و به دنبال سرمایه گذار هستیم.

مدیر عامل ماشین سازی اراک گفت:  ماشین سازی اراک با توجه به سوابق ارزنده که داشته در زمینه صادرات به دنبال بازارهای جدید است در نتیجه به همین منظور در سوریه برنامه صادرات را دنبال می‌کنیم تا در صورت بهبود شرایط این کشور بتوانیم صادرات به این کشور را آغاز نماییم.

وی گفت:  در مورد ساخت مخازن ذخیره نفت با کشور عمان مذاکراتی انجام داده ایم البته عمان برای شرکت، مرکزی خواهد بود که بتوانیم با سایر شرکت های معتبر ارتباط بگیریم و محصولات خود را صادر نمایید.

وی با اشاره به توقف نماد این شرکت در خصوص شفاف سازی اطلاعات گفت: نماد شرکت در حال حاضر متوقف است و تمام اطلاعات و شفاف سازی ها انجام شده است، امیدواریم که طی روزهای جاری نماد شرکت بازگشایی شود. تمام تلاش خود را کرده ایم که پروژه‌های غیر اقتصادی را حذف و اجرای پروژه های اقتصادی و توسعه صادرات را در دستور کار قرار دهیم که این موضوع در کوتاه مدت میسر نخواهد بود و به زمان بیشتری نیاز دارد.

سهام را نفروشید؛ مسیر طولانی در پیش داریم...

صفری گفت: ممکن است در حال حاضر شرکت سود دهی مناسبی نداشته باشد ولی با نگاه و خدمات جدید و ساماندهی که در این شرکت انجام شده، امیدواریم به زودی شاهد رشد و شکوفایی در ماشین سازی اراک باشیم. در حال حاضر به سهامداران توصیه می شود که سهام خود را نفروشند و عجله برای فروش آن نداشته باشند ، نگاهمان کاملاً مثبت است و تلاش می‌کنیم که به سمت رویکرد رقابتی پیش برویم.

وی گفت:  همچنین شرکت‌های زیرمجموعه ماشین سازی اراک  از جمله مهندسی ساختمان، پایساز، آکام و بسیاری دیگر از شرکت های که متعلق به ماشین سازی اراک پروژه های در دستور کار دارند که در صورت اجرایی شدن آن روی سود تلفیقی شرکت تاثیر مثبت خواهد داشت.

صفری افزود:  به طور مثال شرکت آکام طرح های جدیدی در دستور کار دارد که یکی از آن ها شامل گاز رسانی سی ان جی برای شهرها و روستاها و کارخانجات است . به طور کلی بسیاری از پروژه ها و موارد در صورت سود و زیان آورده نشده و در صورت تحقق بر روی سودآوری شرکت تاثیر گذار است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24