Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت مخابرات ایران در سال های اخیر طرح جمع آوری کابل های مسی و جایگزینی آن ها با کابل های نوری را آغاز کرده است. طرحی که می تواند سرویسی بهتر و با کیفیت تر را هم در بخش اینترنت و هم در بخش تلفن ثابت به مشترکان ارایه نماید. زیرا افت کیفیت که به دلیل فاصله تجهیزات تا کاربر نهایی اتفاق می افتد با این طرح کاهش می یابد. در سال های اخیر شرکت های اف سی پی مانند های وب، آسیاتک، شاتل و پارس آنلاین بر روی بسترهای آماده و مهیای تلفن ثابت خدمات خود را به مشتریان ارایه کرده اند از این رو بدون این که سرمایه گذاری چندانی انجام دهند در طی این سال ها به سودآوری رسیده اند.

فیبر نوری با «های وب» ها و آسیا تک ها چه می کند؟؟؟

بورس24 : شرکت مخابرات ایران در سال های اخیر طرح جمع آوری کابل های مسی و جایگزینی آن ها با کابل های نوری را آغاز کرده است. طرحی که می تواند سرویسی بهتر و با کیفیت تر را هم در بخش اینترنت و هم در بخش تلفن ثابت به مشترکان ارایه نماید. زیرا افت کیفیت که به دلیل فاصله تجهیزات تا کاربر نهایی اتفاق می افتد با این طرح کاهش می یابد.

در سال های اخیر شرکت های اف سی پی مانند های وب، آسیاتک، شاتل و پارس آنلاین بر روی بسترهای آماده و مهیای تلفن ثابت خدمات خود را به مشتریان ارایه کرده اند از این رو بدون این که سرمایه گذاری چندانی انجام دهند در طی این سال ها به سودآوری رسیده اند.

حال با توجه به این که شرکت مخابرات در حال تغییر شبکه تلفن ثابت خود از کابل سیمی به فیبر نوری است و سرمایه گذاری های زیادی نیز در این بخش انجام داده است پس تکلیف شرکت های ارتباطات ثابت که به FCP معروف شده اند، چه خواهد شد؟

اخیرا شرکت های های وب و پارس آنلاین در هم ادغام شده اند و صحبت از ادغام های وب با آسیاتک بود که ماجرا منتفی شد. به نظر می رسد هدف شرکت ها از ادغام کاهش قابل توجه در هزینه ها و افزایش توان مالی برای سرمایه گذاری در زیرساخت های آنها باشد تا در آینده بتوانند توان رقابتی خود را با مخابرات حفظ نمایند. اما به نظر می رسد تغییر شبکه تلفن ثابت از کابل مسی به فیبر نوری بزرگترین ریسک این شرکت ها به شمار می رود.

محمد علی یوسفی زاده مدیر عامل شرکت آسیاتک در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در باره این ریسک می گوید: طرح جمع آوری کابل های مسی و تغییر آن به فیبر نوری به زمان زیادی نیاز دارد و در کوتاه مدت میسر نیست.

وی افزود: تجربه نشان داده که این تغییرات شاید حدود 40 تا 50 سال به طول بیانجامد. بنابراین در شرایط کنونی نمی تواند موضوع نگران کننده ای برای شرکت های FCP به حساب آید و نمی تواند برای آن ها مشکلی ایجاد کند. بنابراین جای نگرانی نیست.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24