Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سیلی از اعتبارات کم‌هزینه چینی، شکل بازارهای جهانی لیزینگ هواپیما را تغییر می‌دهد. درحال حاضر سرمایه‌های چینی ۲۸ درصد از ۲۶۱ میلیارد دلار صنعت لیزینگ دنیا را به خود اختصاص داده است.

شیوه تامین مالی هواپیمایی عوض می شود

به گزارش بورس24 به نقل از رویترز، سیلی از اعتبارات کم‌هزینه چینی، شکل بازارهای جهانی لیزینگ هواپیما را تغییر می‌دهد. درحال حاضر سرمایه‌های چینی ۲۸ درصد از ۲۶۱ میلیارد دلاری که توسط شرکت‌های لیزینگ در سراسر دنیا به کارگرفته شده است را به خود اختصاص داده است.

این مقدار ۵ درصد از مقادیر ۹ سال پیش بیشتر شده است.

تامین اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد دلار برای صنعت لیزینگ، از سوی بانک‌ها و سایر سرمایه‌گذاران چینی در دهه گذشته به شرکتهای هواپیمایی جهان کمک کرده است تا ناوگان خود را گسترش دهند.

در شرایطی که بیش از ۴۰ درصد از هواپیماهای جت عرضه شده به جای این که مستقیما به شرکت‌های هواپیمایی بروند به شرکت‌هایی داده می‌شوند که این هواپیماها را به خطوط هوایی کرایه می‌دهند، لیزینگ بخش مهمی از بازار هواپیمایی شده است.

گروه لیزینگ آوولون که یک گروه چینی است روز دوشنبه اعلام کرد که این درصد با گذشت زمان تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

در مطالعه‌ای که به طور همزمان با کنفرانس اقتصاد شرکت‌های هواپیمایی منتشر شد، منبع خبری جامعه هوانوردی، فلایت‌گلوبال اسند گفت که ظرف ۵ سال اعتبارات چینی بیش از یک سوم صنعت لیزینگ هواپیما را به خود اختصاص می‌دهد.

راب موریس، سرپرست مشاوران فلایت‌گلوبال اسند، می‌گوید: بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایل دارند بازپرداخت‌های کمتر را قبول کنند (وام‌های چینی) که این زنگ خطری برای سایر بازیگران این صنعت است.

موریس معتقد است در بلند مدت این اعتبارها موجب می‌شود خطر عرضه بیش از حد این صنعت را تهدید کند؛ با افزایش سرمایه‌گذارانی که در صنعت هوایی سرمایه‌گذاری می‌کنند و ورود سرمایه‌هایی که در این صنعت ماندگار می‌شوند، رقیبان تحت فشار قرار خواهند گرفت.

او ادامه داد: اگر این پول‌ها باعث تغییر قوانین شود، شما باید یاد بگیرید که با قوانین جدید در این بازار کار کنید و در غیر این صورت بازی را خواهید باخت.

چالشی که شرکت‌های اعتباری با آن رورو خواهند شد بانک‌های مرکزی که پول به اقتصاد تزریق می‌کنند، در حال افزایش نرخ بهره خود هستند و محرک‌های مالی خود را کاهش می‌دهند

موریس گفت: از دیرباز سرمایه‌گذاران در صنعت هوایی به دنبال بازپرداخت‌های دو رقمی بوده‌اند و بسیاری از آنها حالا اید با ارقام تک رقمی متوسط به بالا کنار بیایند.

این ارقام در فضای اقتصادی با نرخ بهره کم قابل قبول است اما آیا با شروع افزایش نرخ بهره افراد هم بازپرداخت خود را افزایش خواهند داد؟ چنین چیزی ممکن نیست.

ظرف ۵ سال آینده شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیما نیازمند ۷۰۰ میلیارد دلار اعتبار خواهند بود و این میزان در طول دهه آینده به طور متوسط سالانه ۱۷۰ میلیارد دلار خواهد بود.

منبع: مهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24