Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این صنعت در یک کانال صعودی در حال نوسان است و طی هفته های اخیر موفق به شکست سطوح مقاومتی مهمی شده است. به نظر می رسد این شاخص پتانسیل رشد در مرحله نخست تا محدوده.....

پالایشی ها، سوخت جدید بازار

بورس24 : اقبال بازار به سهام ارزنده گروه پالایشی طی روزهای گذشته به ویژه معاملات مثبت و پرتقاضای دیروز، تشکیل صفوف خرید برای نمادهای این گروه را به همراه داشت. در این میان پالایش نفت بندر عباس که از لحاظ بنیادی شرایط بهتری نسبت به هم گروهی های خود داراست معاملات پرحجم و تقاضای بالای خرید را تجربه کرد. این گروه متاثر از افزایش نرخ دلار و تثبیت آن در سطوح 4000 تومانی، ورود قیمت نفت برنت به کانال 60 دلاری مورد توجه قرار گرفته اند. از سوی دیگر مدتهاست که گفته هایی در خصوص تعدیل سود نمادهای پالایشی در بازار شنیده می شود، با این وجود در روزهای اخیر شاهد شفاف سازی نمادهای این گروه در خصوص عدم ارائه گزارش دوره شش ماهه به دلیل عدم اعلام نرخ فرآورده ها و نفت از سوی پالایش و پخش بودیم. در همین خصوص، مدیر مالی پالایش نفت شیراز درباره شایعاتی که پیرامون توانایی تعدیل مثبت شرکت های پالایشی منتشر شده اعلام کرد: "با توجه به اینکه هنوز پالایش و پخش نرخ های فروش و اطلاعات لازم برای بستن صورت های مالی را به ما اعلام نکرده؛ هیچگونه اطلاعاتی که بتوان گزارشی از عملکرد دوره ۶ ماهه منتشر کرد در دست نیست. اما اگر در سال جاری نیز روند سال های گذشته تکرار شود و قیمت ها بر اساس الگوی قبلی پیش رود رشد قیمت جهانی نفت خام بر سود شرکت های پالایشگاهی تاثیر مثبت خواهد داشت".

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می شود در شاخص فرآورده های نفتی، این صنعت در یک کانال صعودی در حال نوسان است و طی هفته های اخیر موفق به شکست سطوح مقاومتی مهمی شده است. به نظر می رسد این شاخص پتانسیل رشد در مرحله نخست تا محدوده 301 هزار الی 305 هزار واحدی را داشته باشد. این سطح می تواند موقتا روند صعودی را با اصلاح همراه کند با این حال گمانه زنی از رشد این شاخص تا سطوح بالاتر و حتی سقف کانال در ماه های آینده دور از انتظار نیست و روندهای موجود مؤید اتفاقات مهم در این صنعت می باشند که احتمال افزایش سودآوری شرکت های پالایشگاهی را تقویت کرده است.

منبع خبر: پایگاه تحلیلی-خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24