Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بهروز خالق مدیر امور مجامع و شرکت های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درخصوص این که آیا شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی برنامه خروج از سهام سرمایه گذاری ساختمان را همچنان در دستور کار خود دارد یا اینکه این برنامه منتفی شده تصریح کرد: این برنامه منتفی نشده و خروج از سهام وساخت همچنان در دستور کار ما قرار دارد اما تا کنون رویداد قطعی و به خصوصی در این باره انجام نشده و مذاکرات برای خروج از سهام سرمایه گذاری ساختمان ادامه دارد...

سرمایه گذاری پتروشیمی بالاخره از ساختمان ایران دل می کند؟

بورس24 : سابقه حضور تامین اجتماعی در سهام شرکت وساخت به حدود 13 سال می رسد. با وجود این که سرمایه گذاری در سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران سود جذابی برای این شرکت نداشته اما به دلایل گوناگونی از قبیل شرایط بازار و تغییرات پی در پی در مدیریت این هلدینگ تاکنون زمینه های لازم برای واگذاری قطعی وساخت به وجود نیامده است اما در طی این سال ها به صورت نانوشته ای خروج از این سهم یکی از برنامه های وپترو و شستا بوده است.

البته باید در نظر داشت که اصولا شرکت هایی که در قدیم در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته به صورت رد دیون از سوی دولت به سازمان رسیده و سازمان تامین اجتماعی آن ها را انتخاب نکرده است. بخش عمده این شرکت ها به هلدینگ های تخصصی واگذار شده که یکی از آن ها وساخت است که زیر نظر وپترو قرار دارد.

در حال حاضر سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ایران مالکیت 7.73 درصد معادل 84 میلیون و 315 هزار و 411 سهم از سهام سرمایه گذاری ساختمان را در اختیار دارد که بهای تمام شده هر سهم آن 3،038 ریال است. این شرکت سرمایه گذاری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که برای خروج از آن ها به برنامه ریزی های جدی تری نیاز دارد. بر اساس آخرین ترازنامه حسابرسی شده که مربوط به 31 اردیبهشت ماه 96 است وپترو دارای 1،999،511 میلیون ریال بدهی است که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود.

برنامه خروج از وساخت منتفی نشده است

بهروز خالق مدیر امور مجامع و شرکت های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درخصوص این که آیا شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی برنامه خروج از سهام سرمایه گذاری ساختمان را همچنان در دستور کار خود دارد یا اینکه این برنامه منتفی شده تصریح کرد: این برنامه منتفی نشده و خروج از سهام وساخت همچنان در دستور کار ما قرار دارد اما تا کنون رویداد قطعی و به خصوصی در این باره انجام نشده و مذاکرات برای خروج از سهام سرمایه گذاری ساختمان ادامه دارد.

استراتژی های لازم برای ساماندهی به وضعیت وپترو

او درباره عرضه سهام شیمی بافت در فرابورس اظهار داشت: عرضه سهام شیمی بافت در بازار فرابورس تکلیف مجمع بوده و تلاش ها برای اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است. در حال حاضر امور مربوط به این برنامه در حال انجام است تا سهام شیمی بافت برای عرضه در فرابورس آماده شود.

در ادامه از خالق پرسیدیم که چه برنامه هایی برای تغییر در پورتفوی بورسی و غیربورسی وپترو دارید؟ وی گفت: شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی مشکلات مالی عدیده ای دارد که باید در آینده به آن سر و سامان داده شود.وضعیت 3 شرکت از زیرمجموعه های وپترو چندان مطلوب نیست که باید به آن رسیدگی شود. یکی دیگر از برنامه هایی که برای وپترو در نظر گرفته شده تامین منابع به منظور تسویه بدهی های این شرکت است. و سومین برنامه مهم این شرکت خروج از برخی از سرمایه گذاری های آن است که در آینده انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24