Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بازدید از غرفه بورس ٢۴ در نمایشگاه مطبوعات درباره نشست روزگذشته مدیران ارشد بورس با مسعود کرباسیان گفت : جلسه دیروز با وزیر اقتصاد بسیار خوب بود و ایشان حمایت خوبی از بازار سرمایه داشتند.مهمترین نکاتی که وزیر اقتصاد روی آن تاکید داشت گسترش تامین مالی در بازار سرمایه بود و این که باید تکیه ما در تامین مالی از بازار پول به سمت بازار سرمایه حرکت نماید...

شاپور محمدی : کسی در بورس ممنوع المصاحبه نیست / به تخلفات تلگرامی ناشران هم رسیدگی می شود

بورس24 : بازار سرمایه به لحاظ بنیادی پتانسیل رشد دارد و گزارش های 6 ماهه شرکت های بورسی و فرابورسی از وضعیت مناسب بنگاه های پذیرفته شده در بازار سهام حکایت دارد.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بازدید از غرفه بورس24 در نمایشگاه مطبوعات درباره نشست روزگذشته مدیران ارشد بورس با مسعود کرباسیان گفت : جلسه دیروز با وزیر اقتصاد بسیار خوب بود و ایشان حمایت خوبی از بازار سرمایه داشتند.مهمترین نکاتی که وزیر اقتصاد روی آن تاکید داشت گسترش تامین مالی در بازار سرمایه بود و این که باید تکیه ما در تامین مالی از بازار پول به سمت بازار سرمایه حرکت نماید.

وی گفت : دکتر کرباسیان هم اعتقاد داشتند که بازار سرمایه در شرایط متعادلی قرار دارد و حرکت بخش واقعی اقتصاد می تواند آهنگ رشد این بازار را سریع تر کند.

بالاترین مقام نظارتی بازار سرمایه گفت: اعتقاد من هم این است که بازار سرمایه در نقطه خوبی برای رونق قرار دارد و گزارش های 6 ماهه شرکت ها چنین شرایطی را نشان می دهد.

وی که در غرفه بورس24 با اعضای هیات تحریریه این رسانه سخن می گفت ، درباره شایعه ممنوع المصاحبه شدن مدیران شرکت های بورسی و فرابورسی هم گفت : شرکت ها باید حتماً اطلاعات با اهمیت خود را از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی نمایند.اما ممکن است بعد از افشای اطلاعات رسانه‌ها نیز بخواهند با این شرکت ها صحبت داشته باشند و مصاحبه انجام دهند.حتی ممکن است مدیران در مورد صنعت نیز نظرات خود را به رسانه‌ها اعلام نمایند که هیچ موردی ندارد.

محمدی گفت: اما اطلاعاتی که روی قیمت سهام تأثیر آنی می‌گذارد ، باید برای همه افشا شود و تنها از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی گردد،لذا هیچ کس در بورس ممنوع المصاحبه نیست و اساسا رسانه‌ها می‌توانند به مدیران نظارتی و اجرایی در هر چه بهتر اداره کردن سازمان خود کمک کنند.

رئیس سازمان بورس در برابر این سوال که آیا نشر اطلاعات نهانی در شبکه های مجازی به جای اطلاع رسانی در سامانه کدال مثل اتفاقی که برای «های وب» در خصوص تجمیع با شرکت پارس آنلاین رخ داد ، از نظر نهاد نظارتی بازار سهام امری پذیرفتنی است؟ ، گفت : بعضی از شرکت‌ها اطلاعات خود را در فضای مجازی منتشر می کنند و حتی با رسانه‌ها مصاحبه نمی‌کنند یا در سامانه کدال اطلاع رسانی نمی کنند این موضوعی است که باید حتما بررسی شده و برخورد شود.

به گفته وی؛ در این خصوص کمیته ویژه ای در سازمان بورس وجود دارد که به این نوع از تخلفات رسیدگی خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اساسا اطلاعاتی که به‌صورت نهانی بوده و در فضای مجازی منتشر می‌شود مشمول جرایم است و نظارتی روی آن وجود دارد ، گفت : در خصوص افشای اطلاعات نهانی در فضای مجازی مقررات خاصی تدوین شده و برای آن مجازات و حبس در نظر گرفته شده است. قانون اوراق بهادار هم این اجازه را به سازمان و هر ذی نفعی داده است که در مورد اطلاعات نهانی شکایت نمایند.

وی گفت: در مورد برخی از کانال ها نیز اقداماتی از طریق سازمان بورس انجام شده است و با همکاری قوه قضاییه توانسته ایم برخی از این کانال ها را ساماندهی نمائیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24